استفاده از واتس اپ روی چند دیوایس

استفاده از واتس اپ روی چند دیوایس سرانجام امکان‌پذیر می‌شود

استفاده از واتس اپ روی چند دیوایس مختلف به طور همزمان قابلیتی است که مدت‌ها کاربران انتظار آن را می کشیدند و حالا به نظر می‌رسد که در نسخه بعدی WhatsApp سرانجام قرار است شاهد رونمایی از این قابلیت باشیم.

سال‌های زیادی است که کاربران واتساپ از توسعه‌دهندگان این شبکه اجتماعی درخواست می‌کنند که قابلیت استفاده همزمان از این اپلیکیشن روی چند دیوایس را فراهم کنند، یعنی شما به طور مثال بتوانید به طور همزمان از واتس اپ روی گوشی و تبلت خود استفاده کنید. حالا طبق گزارش جدید، توسعه‌دهندگان این نرم‌ افزار در حال تست این قابلیت هستند و به زودی امکان استفاده از واتس اپ روی چند دیوایس فراهم خواهد شد.

در یک توییت جدید که توسط WABetaInfo منتشر شده نشان می‌دهد که قابلیت استفاده همزمان از اپ واتساپ تا چهار دیوایس مختلف به طور همزمان در حال توسعه است و به زودی از آن رونمایی خواهد شد. البته توجه داشته باشید که این ویژگی هنوز در حال توسعه است و به زودی در نسخه‌های بتا شاهد رونمایی از آن خواهیم بود؛ بنابراین مشخص نیست که آیا تا پایان سال جاری شاهد انتشار آپدیت عمومی با این ویژگی خواهیم بود یا خیر.

استفاده از واتس اپ روی چند دیوایس

متاسفانه با وجود گسترش اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی هنوز توسعه‌دهندگان WhatsApp نتوانسته‌اند (و یا نخواسته‌اند) که قابلیت دسترسی همزمان به آن بروی چند دستگاه را فراهم کنند و کاربران از زمان عرضه این نرم افزار در سال 2009 تا به حال منتظر انتشار این ویژگی بوده‌اند. همگام سازی اکانت واتس اپ روی چند دستگاه نیز کار بسیار دشواری است ، شرکت سازنده تنها در حال حاضر به شما اجازه می‌دهد که روی یک دستگاه بتوانید از این نرم افزار استفاده کنید.

استفاده همزمان از واتساپ روی دسکتاپ هم امکان‌پذیر نیست

اگر بخواهید اپلیکیشن واتساپ روی کامپیوتر ویندوزی یا مک خود استفاده کنید، باز هم نیاز است که اپلیکیشن موبایل را فعال کرده و بعد از اسکن کردن کد مخصوص، آن را به اکانت خود روی کامپیوتر متصل کنید. در واقع می‌توان گفت که در این قابلیت، تنها صفحه نرم افزار روی صفحه کامپیوتر به نمایش در‌می‌آید و عملا استفاده‌ی همزمان به طور مستقل امکان‌پذیر نیست.

البته علاوه بر ویژگی استفاده از واتس اپ روی چند دیوایس ، تیم نرم افزاری در حال توسعه تعدادی از قابلیت‌های کاربردی دیگر نیز بوده است که امکان جستجو بر اساس تاریخ، قابلیت مرتب کردن تصاویر داخل گفتگو بر اساس تاریخ ارسال و سایز آنها و امکان حذف کردن پیام‌های ذخیره شده به جز آنهایی که علامت‌دار شده‌اند، از جمله‌ی آنها محسوب می‌شوند. هیچ‌کدام از این قابلیت‌ها در حال حاضر در بتای عمومی منتشر نشده و تنها در نسخه‌های آزمایشی خصوصی واتس اپ از آنها رونمایی شده است.

مشکلات امنیتی دست از سر WhatsApp برنمی‌دارد!

استفاده از واتس اپ روی چند دیوایس

شبکه اجتماعی واتس آپ به دلیل حفره‌های امنیتی و عدم برخورداری از رمزگذاری قدرتمند برای گفتگوهای کاربران، همواره مورد انتقاد کارشناسان امنیتی قرار گرفته است و چندی پیش نیز در نتیجه تحقیقاتی که توسط محقق امنیتی، Athul Jayaram، انجام گرفت، مشخص شد که یک حفره امنیتی در ابزار ساخت گفتگو از طریق کد دعوت QR ممکن است که باعث لو رفتن شماره تلفن کاربران شود!

علاوه بر لو رفتن شماره کاربران توسط این باگ، حتی ممکن است که متن پیام آنها نیز لو برود که این مشکل جدی محسوب می‌شود. آدرس‌های اینترنتیِ داخل کدهای QR، به طور اتوماتیک توسط موتورهای جستجو ایندکس می‌شوند و به همین دلیل است که شماره تلفن کاربران ممکن است روی اینترنت به نمایش دربیاید. این متخصص امنیتی موفق شده بود بیش از 300 هزار شماره موبایل کاربران را در نتایج جستجو مشاهده کند و رفته رفته تعداد این شماره‌ها نیز افزایش خواهد یافت، زیرا واتس اپ از این حفره امنیتی مطلع است اما آن را به عنوان یک رخنه‌ی اطلاعاتی به حساب نمی‌آورد.

طبق گفته Athul Jayaram بهترین راه برای جلوگیری از افشای اطلاعات توسط این باگ امنیتی این است که حساب کاربری واتساپ را به طور کامل حذف کنید و به سراغ یک راهکار امن‌تر بروید! نرم افزارهای زیادی نظیر تلگرام و اینستاگرام به طور پیوسته قابلیتهای کاربردی جدیدی را اضافه کرده و علاوه بر ارتقای سطح طراحی و امکانات خود، از لحاظ امنیتی نیز پیشرفت زیادی داشته‌اند، اما متاسفانه وات ساپ از این قافله عقب مانده و مشخص نیست که چه زمانی کاربران می‌توانند از ویژگی‌های به‌روز در آن استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. مسخره ست که نسخه ی ویندوز مجزا نداره . هیچی تلگرام نمیشه

  2. کاش واتساپ یه فکری به حال خودش کنه خیلی دیگه مزخرفه

  3. ای خبرش آپشن اضافه کنه 😂