گوشی های میت 40 هواوی - Huawei Mate 40

گوشی های میت 40 هواوی به رابط کاربری لمسی جدید برای کنترل دوربین مجهز می‌شوند

در یک گزارش جذاب به قابلیت جدیدی برای گوشی های میت 40 هواوی – Huawei Mate 40 اشاره شده است مبنی بر این که پرچمداران جدید هواوی به یک رابط کاربری لمسی جدید در دو طرف نمایشگر خمیده برای کنترل دوربین مجهز خواهند شد.

همینطور که از نیمه اول سال 2020 عبور می‌کنیم، به بازه زمانی رونمایی و عرضه گوشی های پرچمدار جدید توسط کمپانی‌های اصلی بازار موبایل نزدیک می‌شویم. قطعا گوشی های میت 40 هواوی یکی از مورد انتظارترین گوشی های هوشمند هستند که کاربران در انتظار رونمایی از آنها خواهند بود و تا به حال گزارش‌ها و شایعات متعددی درباره مشخصات و امکانات مختلف آنها منتشر شده است.

اما حالا در یک گزارش جدید به موضوع هیجان‌انگیزی اشاره شده است که می‌تواند طراحی پرچمداران 2020 هواوی را کاملا دگرگون کند. به تازگی مشخص شده که تشکیلات هواوی یک پتنت جدید در نهاد مالکیت معنوی ملی کشور چین یعنی CNIPA به ثبت رسانده است که تاریخ ثبت اولیه‌ی آن به جولای 2019 بازمی‌گردد و جزئیات آن امروز منتشر شده است. به همراه این پتنت، چندین تصویر منتشر شده که حاکی از یک رابط کاربری لمسی برای کنترل دوربین هستند.

گوشی های میت 40 هواوی - Huawei Mate 40

این رابط کاربری جدید از یک دکمه شاتر به همراه دکمه‌های دیگر برای کنترل قابلیت‌هایی نظیر تنظیمات فلش، تعادل رنگ سفید، حالت دوربین، میزان بزرگ‌نمایی و دیگر آیکون‌های مورد نیاز برخوردار می‌شود. همانطور که در تصاویر می‌بینید نمایشگر گوشی ‌های میت 40 هواوی در دو طرف به صورت تقریبا عمود و به حالت خمیده به پنل پشتی می‌رسد و همین هم فضای کافی برای قرار دادن این میانبر‌های لمسی جدید را فراهم کرده است.

گوشی های میت 40 هواوی قطعا طراحی کاملا متفاوتی دارند

کاربران گوشی های 2020 هواوی می‌توانند علاوه بر گزینه‌های مربوط به قابلیت زوم و فعال‌سازی حالت اچ دی آر، گالری گوشی را نیز از طریق همین قسمت باز کنند. به لطف این رابط کاربری جدید خریداران گوشی جدید هواوی می توانند نمای تمام صفحه‌ی دوربین را روی نمایشگر مشاهده کنند و هیچ چیز مزاحم تمرکز آنها روی سوژه مورد نظرشان نخواهد شد.

گوشی های میت 40 هواوی - Huawei Mate 40

همچنین اگر قرار باشد دقیقا همین طراحی داخل پتنت‌ها را در محصول نهایی مشاهده کنیم، به نظر می‌رسد که یک حاشیه بسیار باریک در قسمت بالایی نمایشگر وجود دارد که میزبان دوربین سلفی دوگانه خواهد بود. در پنل پشت شاهد هیچ‌گونه ماژول مربوط به دوربین نیستیم که می‌تواند مشابه طرح مفهومی گوشی کانسپت وان پلاس وان، اشاره به ناپدید شدن لنزها از جلوی دید کاربر داشته باشد؛ هرچند که احتمال عملی شدن چنین ایده‌ای در محصول نهایی بسیار پایین است.

گفتنی است که انتظار می‌رود از گوشی های سری هواوی میت 40 در حوالی ماه سپتامبر تا اکتبر 2020 یعنی اواخر شهریور ماه رونمایی شود؛ درست در زمانی که احتمالا اپل از پرچمداران سری آیفون 12 خود رونمایی خواهد کرد تا جنگ تمام‌عیار بازیگران اصلی دنیای موبایل شروع شود؛ پیش‌تر هم شاهد گزارشی از یک رابط کاربری لمسی دایره‌ای به دور ماژول دوربین‌ها در پنل پشتی بودیم و بعدتر اعلام شد که این محصولات دارای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی روی پنل پشتی خود خواهند بود.

حالا با ثبت این پتنت جدید به نظر می‌رسد که هواوی قصد دارد در سری میت 40 تغییرات گسترده‌ای در نحوه تعامل کاربر با دوربین‌ها به وجود آورد و این موضوع می‌تواند طراحی ظاهری را نسبت به نسل‌های گذشته کاملا دگرگون کند.