آنر 30

منتظر رونمایی از آنر X10 مکس همراه با نسخه جوانان Honor 30 باشید

اخیرا برند زیرمجموعه هواوی از آنر ایکس 10 رونمایی کرد؛ اما گوشی های دیگری هم از این سری در راه هستند. یکی از آن‌‌ها آنر X10 مکس است که به زودی همراه با نسخه جوانان آنر 30 – Honor 30 Youth Edition معرفی می‌شود.

با هر استانداردی که بسنجیم، آنر X10 مکس یک گوشی بزرگ خواهد بود؛ دستگاهی با صفحه نمایش 7.09 اینچی که اسم رمز برازنده‌ای هم دارد: کینگ کونگ !

اما نسخه جوانان آنر 30 یا همان یوث ادیشن، با اسم رمز مکسول (Maxwell) شناخته می‌شود و بر اساس یک افشاگری تازه، همزمان با آنر Honor X10 Max در اوایل ماه آینده میلادی، احتمالا روز چهاردهم یا پانزدهم تیر ماه از راه می‌رسد.

آنر X10

البته این احتمال هم وجود دارد که آنر 30 یوث ادیشن در بازارهای غربی، با پسوند لایت عرضه شود. از مشخصات احتمالی آن باید به یک دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز 26 میلی‌متری و گشودگی دیافراگم f/1.8 اشاره کنیم. برای قیمت آن هم رقمی در حدود 225 دلار پیش‌بینی می‌شود.

تجهیز آنر X10 مکس و آنر 30 یوث ادیشن به تراشه مدیاتک

اگر واقعیت داشته باشد، این قیمت بسیار مناسب خواهد بود؛ آن هم وقتی که بدانیم بهای نسخه استاندارد آنر 30 دو برابر این مبلغ است.

ناگفته نماند که این دو گوشی، در قالب همکاری تازه شکل گرفته بین هواوی و مدیاتک عرضه می‌شوند و احتمالا هر دو از تراشه دایمنسیتی 800 قدرت خواهند گرفت. چنانچه درآینده دسترسی هواوی به شرکت تراشه‌ساز TSMC قطع شود، مدیاتک چیپست‌های بیشتری را هم در اختیار آنر قرار خواهد داد.

آن‌طور که پیداست، فعلا خبری از معرفی سومین عضو خانواده X10 یعنی آنر ایکس 10 پرو نیست؛ دستگاهی که بر اساس اطلاعات مندرج در وب‌سایت تنا (رگولاتوری چین)، مجهز به نمایشگر 6.63 اینچی و تراشه قدرتمند کایرین 985 هواوی خواهد بود. دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی با سنسور IMX600y و یک لنز زوم پریسکوپی، دیگر مشخصات شناخته شده‌ی آن هستند.