بهترین بازی های دو نفره موبایل

بهترین بازی های دو نفره موبایل برای اندروید و آی او اس

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های دو نفره موبایل برای اندروید و آی او اس پرداخته‌ایم که می‌توانند برای ساعت‌ها شما و دوستتان را سرگرم کنند.

اگر به بازی‌های کو-آپ (Co-op) علاقه‌مند هستید، این فهرست از بهترین بازی های دو نفره موبایل برای اندروید و آی او اس می‌تواند به شما کمک کند تا آثار مورد نظر خود را پیدا کنید.

بازی های دو نفره به شما این فرصت را می‌دهند تا در مقابل یکی از دوستانتان قرار گرفته و با او رقابت کنید یا با او هم تیمی شده و لحظات جذابی داشته باشید. در حالی که مخاطبان کنسول‌ها گرایش بیشتری به سوی عناوین آنلاین پیدا کرده‌اند، مخاطبان بازی‌های موبایل هنوز هم به آثار محلی (لوکال) علاقه‌مند هستند. البته قابلیت آنلاین بازی کردن نیز در آثار موبایلی در دسترس است. در این مطلب به معرفی آثار دو نفره مختلفی پرداخته‌ایم که می‌توانند شما را غافلگیر کنند.

بهترین بازی های دو نفره موبایل برای اندروید و آی او اس

نکته مثبت دیگر این بازی‌ها این است که شما را از محدودیت خارج می‌کنند. نمی‌خواهید از خانه بازی کنید؟ در کافه، پارک یا هر جا که دوست داشته باشید، می‌توانید با موبایل در کنار دوستتان به بازی بپردازید.

– بازی Santorini

بهترین بازی های دو نفره موبایل

یکی از مشکلات بازی های دو نفره این است که پس از مدتی خسته کننده می‌شوند زیرا اگر همیشه با یکی از دوستان خود بازی کنید، طرز بازی کردن و استراتژی‌های آن‌ها را یاد می‌گیرید و بازی دیگر جذابیت سابق را ندارد. خوشبختانه بازی تخته‌ای سانتورینی، این نوع مشکلات را ندارد و به دلیل آزادی‌هایی که دارید و تاکتیک‌های مختلفی که می‌توانید به کار بگیرید، ارزش تکرار بازی بالا رفته و جذابیت خود را حفظ می‌کند.

هدف شما در بازی این است که یک ساختمان سه طبقه ساخته و یکی از دو سرباز خود را بر روی آن قرار دهید، رقیب شما نیز به طور همزمان همین کار را انجام می‌دهد. هر سرباز به صورت نوبتی حرکت می‌کند و شما باید با حرکات درست، اجازه ندهید که دوستتان به پیروزی برسد. بازی Santorini یک رقص تاکتیکی است، دشمن شما تلاش می‌کند تا شما را به آنجایی که خودش می‌خواهد، سوق دهد و شما نیز قصد چنین کاری را دارید. اگر به بازی‌های تخته‌ای علاقه‌مند هستید، از اینجا می‌توانید با دیگر راه‌های انجام آن‌ها آشنا شوید.

– بازی Fort Sumter: The Secession Crisis

بهترین بازی های دو نفره موبایل

فورت سامتر یک بازی کارتی جذاب است که در دوران جنگ داخلی آمریکا جریان دارد و هر مسابقه آن 15 دقیقه به طول می‌انجامد. وظیفه شما این است خود را در موقعیتی قرار دهید که بیشترین تاثیر سیاسی را داشته باشید و برای آغاز یک جنگ اجتناب ناپذیر آماده شوید. شاید این توضیحات باعث شوند تا فکر کنید با اثر بزرگی رو به رو هستید اما در واقع این گونه نیست، بازی Fort Sumter: The Secession Crisis یک اثر کارتی کوچک است که تجربه دو نفره جذابی را برای شما رقم می‌زند. اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید، شاید جذابیت بازی بیشتر هم شود.

– بازی Morels

بهترین بازی های دو نفره موبایل

نسخه فیزیکی بازی مورلز به صورت دو نفره انجام می‌شود و این نسخه دیجیتالی هم دقیقا تجربه مشابه‌ای ارائه می‌دهد. برخلاف نسخه اصلی که به فضای زیادی در خانه نیازمند است، این نسخه استودیوی ماس بارک گیمز (Mossbark Games) این مشکل را رفع می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا همه چیز را در صفحه کوچک موبایل خود در دسترس داشته باشید.

همه ویژگی‌های مثبت نسخه فیزیکی در این پورت موبایل حضور دارند و بازی خصوصا برای زوج‌ها توصیه می‌شود، زیرا یاد گرفتن آن آسان است و ریتم نسبتا مناسبی دارد. نیازی نیست که قوانین پیچیده را یاد بگیرید و اگر در مسافرت هستید و یا زمان زیادی برای هدر دادن در اختیار دارید، بازی Morels می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند.

– بازی Uniwar

بهترین بازی های دو نفره موبایل

این بازی استراتژی نوبتی جاه طلبانه از آثار زیادی الهام گرفته است اما موفق شده تا به هویت خاص خود برسد. بازی یونی وار همان حس و حال «تسخیر نقشه» بازی Advance Wars را دارد اما چاشنی خود را به آن اضافه کرده است. در این بازی، نژادهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده؛ سپس ارتش خود را خلق کنید و جهان را به تسخیر خود در بیاورید. برای پیروزی در بازی Uniwar به استراتژی‌های مناسبی نیاز دارید و کار سختی در پیش خواهید داشت.

– بازی Words with Friends 2

بهترین بازی های دو نفره موبایل

این مجموعه با گوشی‌های هوشمند هم سن است و هنوز هم راه مناسبی برای گذراندن وقت به حساب می‌آید. در این بازی تخته‌ای کلاسیک، می‌توانید استعدادهای کلمه سازی خود را شکوفا کرده و خودتان و طرف مقابل را به چالش دعوت نمایید.

مطابق معمول این نوع آثار، تعدادی حروف برای شما نمایش داده می‌شود و شما باید تلاش کنید با آن‌ها کلمه بسازید و برای رقیب خود بفرستید. البته گیم پلی بازی به همین جا ختم نمی‌شود و ویژگی‌های خاص دیگری هم در این زمینه ارائه می‌دهد. بازی Words with Friends 2 رایگان است اما اگر نسخه پریمیوم را خریداری کنید، تبلیغات از آن حذف خواهد شد.

– بازی Burgle Bros

بهترین بازی های دو نفره موبایل

بازی های دو نفره زیادی وجود دارند که به صورت انفرادی جذاب‌تر هستند یا همکاری در آن‌ها معنای خاصی ندارد اما بازی برگل بروز در این زمینه می‌درخشد. این بازی هنگامی که دو نفره انجام می‌شود، نه تنها از هر نظر هیجان انگیزتر است بلکه مخفی کاری در آن نیز سخت‌تر می‌شود. وظیفه شما این است که گاو صندوق را پیدا کرده، رمز آن را یافته، محتواهای مورد نظر را بدست آورده و به سوی مرحله بعدی پیشروی کنید.

اما دزدی هرگز آسان نیست، نگهبانان در اطراف شما پرسه می‌زنند و زنگ‌های خطر به صدا در می‌آیند. مطابق معمول آثار مخفی کاری، یک اشتباه کوچک کافی است تا موقعیت شما فاش شده و در معرض دستگیری قرار بگیرید. بسیاری از تاکتیک‌های پیشرفته بازی را تنها می‌توان به صورت دو نفره انجام داد و همین باعث شده تا بازی Burgle Bros شایسته حضور در فهرست بهترین بازی های دو نفره موبایل باشد.

– بازی Onitama

بهترین بازی های دو نفره موبایل

شاید عجیب به نظر برسد اما بازی اونیتاما در مورد نباختن است. بدین معنا که همیشه باید به آینده فکر کنید و در پشت هر حرکت شما، یک نقشه و هدف برای شکست نخوردن وجود داشته باشد، کاری که چندان آسان نیست. این بازی شما را در محیطی شبیه به شطرنج قرار می‌دهد اما تفاوت‌هایی زیادی با آن دارد.

شما باید مهره‌ پادشاه رقیب را تسخیر کنید یا پادشاه خود را به منطقه دشمن برسانید. تفاوت اصلی بازی با شطرنج، حرکت متفاوت‌ مهره‌ها است. برای هر مهره، دو کارت مختلف در اختیار دارید که هر کدام از آن‌ها، یک حرکت متفاوت را پیشنهاد می‌کنند. شما بر اساس این کارت‌ها، مهره‌های خود را پیش می‌برید و هیجان اصلی بازی در همین غیرقابل پیش بینی بودن آن است. بازی Onitama رایگان است و از نظر بصری هم کیفیت خوبی دارد. ناگفته نماند که نسخه فیزیکی این بازی نیز وجود دارد که آن را هم می‌توانید امتحان کنید.

– بازی Neuroshima Hex

بهترین بازی های دو نفره موبایل

یک بازی تخته‌ای استراتژی دیگر در آن نقش یک فرمانده را بر عهده دارید و در واقع باید کنترل محیط تخته را به دست بیاورید. تنوع بالای گیم پلی و فضای آخرالزمانی بازی نیوروشیما هکس باعث شده تا با اثر نسبتا متفاوتی رو به رو باشید؛ خصوصا اینکه تعادل خوبی بین عناصر مختلف بازی برقرار است. در نسخه اصلی بازی Neuroshima Hex، چهار نژاد مختلف در دسترس شما قرار دارد اما اگر این کافی نیست، با خریداری بسته‌های الحاقی اثر می‌توانید به باقی نژادها دست پیدا کنید.

– بازی Glow Hockey 2

بهترین بازی های دو نفره موبایل

بازی های دو نفره آرکید از دوران گذشته پرطرفدار بوده‌اند و هنوز هم جذابیت سابق را دارند. در اینجا خبری از تفکر و پیاده کردن استراتژی نیست، بلکه همه چیز به عملکردهای سریع و تصمیمات لحظه‌ای شما بستگی دارد. اگر به هاکی روی میز (Air Hockey) علاقه مند هستید، گلو هاکی 2 دقیقا همان را ارائه می‌دهد اما با شکل و شمایل خاص.

بازی Glow Hockey 2 از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و روان اجرا می‌شود. این باعث شده تا مشکلی در لحظات سریع نداشته باشید و تنها چیزی که در هنگام تجربه بازی بدست می‌آورید، لبخند و هیجان خالص است.

– بازی ‎Ready Steady Bang

بهترین بازی های دو نفره موبایل

آماده دوئل در غرب وحشی هستید؟ عکس العمل سریع، بیرون کشیدن اسلحه، یک شلیک، یک کشتار؛ این گیم پلی بازی ردی استیدی بنگ است. البته بعلاوه شمارش معکوس و انیمیشن‌های مختلفی از کشتن و کشته شدن. بازی ‎Ready Steady Bang دارای یک بخش تک نفره کوتاه هم هست که در آنجا باید با هوش مصنوعی مبارزه کنید اما اصل لذت بازی در رقابت‌هایی است که با دوستتان دارید. این بازی، سریع، ساده و راضی کننده است و فقط باید تلاش کنید آن کسی که قرار است بمیرد، نباشید.

– بازی Patchwork

بهترین بازی های دو نفره موبایل

بازی تخته‌ای پچ ورک شاید در مقایسه با دیگر عناوین فهرست بهترین بازی های دو نفره موبایل در سطح پایین‌تری قرار بگیرد اما با ویژگی‌های خاصی که ارائه می‌دهد، موفق می‌شود تا نقاط ضعف خود را جبران کند. در بازی Patchwork شما باید تکه‌های مختلف پارچه‌ها را در کنار هم بچینید و دکمه‌ها را جمع آوری کنید. این بازی به شکلی طراحی شده که در حالت دو نفره، بیشترین لذت را دارد و حتی می‌تواند اعتیادآور باشد. پچ ورک ارزش تکرار بسیار بالایی داشته و شاید در ظاهر ساده باشد اما در باطن، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

– بازی Kingdom Two Crowns

بهترین بازی های دو نفره موبایل

بازی کینگدام یک اثر استراتژی در مورد حکمرانی و مدیریت یک پادشاهی است و در آن می‌توانید کارهای مختلفی را در یک فضای دو بعدی انجام دهید. بازی در حالت دو نفره هیجان بیشتری دارد و مبارزه با هیولاهایی که شبانه حمله‌ می‌کنند و آماده کردن زیر ساخت‌های پادشاهی مورد نظر شما، بسیار آسان‌تر می‌شود.

– بازی Badland

بهترین بازی های دو نفره موبایل

بازی بدلند یک اثر ماجراجویی ساید اسکرولینگ است که شاید تا حدی شما را به یاد لیمبو (Limbo) بیندازد اما بر خلاف آن اثر، به صورت دو نفره هم قابل انجام هست و می‌توانید 23 مرحله جذاب آن را در کنار یکی از دوستانتان انجام دهید. بازی Badland به شما اجازه طراحی و ساخت مراحل را هم می‌دهد، بنابر این هرگز با کمبود محتوا رو به رو نمی‌شوید و با ساخت مراحل خلاقانه، می‌توانید دوستان خود را به چالش بکشید.

– بازی Crossy Road

بهترین بازی های دو نفره موبایل

احتمالا بازی موبایلی کلاسیک و پرطرفدار Crossy Road را به یاد دارید اما آیا می‌دانید که دارای بخش چند نفره است؟ شما می‌توانید این بازی را در کنار یکی از دوستان یا اعضای خانواده انجام دهید و در زمینه عبور دادن مرغ از خیابان، با او رقابت کنید. البته باید بدانید که کار آسانی در پیش نخواهید داشت.

اگر به دنبال عناوین بیشتری هستید، به بازی‌های زیر هم می‌توانید نگاهی بیندازید.

دیگر بازی های دو نفره پیشنهادی:

– بازی Tides of Time
– بازی Ticket to Ride
– بازی Potion Explosion
– بازی Lords of Waterdeep
– بازی Splendor
– بازی Istanbul
– بازی Through the Ages
– بازی Indian Summer
– بازی AntiHero
– بازی Twilight Struggle

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های دو نفره موبایل برای اندروید و آی او اس را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.