سرعت اینترنت ایران

سرعت اینترنت ایران طی ماه گذشته بهبود یافت + رتبه در جهان

سرعت اینترنت ایران در دو حوزه اینترنت موبایل و اینترنت ثابت توسط موسسه اسپید تست بررسی شد که گزارش‌ها از رشد سرعت اینترنت کشورمان حکایت دارند.

موسسه اسپید تست به صورت ماهانه گزارشی را از رده‌بندی سرعت اینترنت کشورهای مختلف منتشر می‌کند که بر اساس گزارش جدید این موسسه برای ماه می سال 2020، میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در جهان 33.71 مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود نیز 10.89 مگابیت بر ثانیه اعلام شده است. بررسی‌ها حاکی از آن است که میانگین سرعت جهانی اینترنت موبایل و ثابت نسبت به ماه گذشته ارتقا پیدا کرده است.

بررسی سرعت اینترنت ایران در ماه گذشته

سرعت اینترنت موبایل

سرعت اینترنت ایران

بر اساس این گزارش، سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه می 2020 میلادی به صورت میانگین 28.83 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود آن نیز 11.59 مگابیت بر ثانیه بوده و ایران از این حیث در جایگاه 67 جهان ایستاده است. کره جنوبی همانند ماه گذشته لقب دارنده پرسرعت ترین اینترنت موبایل جهان را به خود اختصاص داده و سرعت دانلود اینترنت موبایل در این کشور 100.22 مگابیت بر ثانیه به ثبت رسیده است.

سرعت اینترنت ایران

امارت متحده عربی با متوسط سرعت 99.67 مگابیت بر ثانیه از جایگاه چهارم ماه گذشته به جایگاه دوم این لیست رسید. چین نیز با متوسط سرعت اینترنت موبایل 97.10 مگابیت بر ثانیه همانند ماه گذشته در جایگاه سوم قرار دارد، اما قطر با سرعت 89.11 مگابیت بر ثانیه و با کاهش دو رتبه به جایگاه چهارم این لیست رسید.

سرعت اینترنت ثابت

سرعت اینترنت ایران

میانگین سرعت اینترنت ثابت در ماه گذشته میلادی 76.94 مگابیت و میانگین سرعت آپلود هم 41.09 مگابیت بر ثانیه بوده است که ایران با سرعت دانلود 15.75 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 9.91 مگابیت بر ثانیه به جایگاه 129 این لیست رسید.

سرعت اینترنت ایران

رتبه‌های اول تا سوم این لیست نیز همانند ماه‌ها گذشته به ترتیب به کشورهای سنگاپور، هنگ کنگ و تایلند رسید. رتبه چهارم نیز به کشور رومانی با سرعت اینترنت ثابت 159.31 مگابیت بر ثانیه تعلق دارد.