رابط کاربری جدید گلکسی اس 20

با قابلیت‌های رابط کاربری جدید گلکسی اس 20 سامسونگ آشنا شوید

رابط کاربری جدید گلکسی اس 20 سامسونگ از ویژگی‌های متعددی بهره می‌برد. در ادامه شما را با قابلیت‌های رابط کاربری گلکسی S20 سامسونگ آشنا خواهیم کرد.

سری گوشی های پرچمدار گلکسی اس 20 سامسونگ مجموعه‌ای گسترده از قابلیت‌ها در دوربین تا روش‌های نوین چت، استریم و بازی را در خود جای داده است که می‌توانند تجربه‌ای هیجان‌انگیز از کار با موبایل را به کاربر منتقل کنند. حتی جزئی‌ترین برداشت‌های ما در زمان استفاده از گوشی، از نوع انتقال بین صفحه‌ها تا حسی که تایپ یک پیام به ما می‌دهد و حتی نوع تنظیم صدا و موسیقی هم می‌تواند منتقل کننده احساس و حالت ما باشد.

در طراحی رابط کاربری یا UI به کار رفته در سری گلکسی S20، سامسونگ تمامی این جزئیات را هم مدنظر قرار داده است. در ادامه توضیح خواهیم داد که چطور سامسونگ این تجربه حسی ایده‌آل را به یک واقعیت تبدیل کرد.

قابلیت‌های رابط کاربری جدید گلکسی اس 20

سادگی در مرور محتوا

گلکسی اس 20

نرخ به‌روزرسانی صفحه نمایش در واقع دفعاتی است که یک نمایشگر در هر ثانیه، اطلاعات جدید را بارگذاری می‌کند. نرخ این به‌روزرسانی در نمایشگرهای سری گلکسی اس 20 برابر 120 هرتز است که مطمئنا فارغ از نوع کاری که انجام می‌دهید، همیشه تجربه‌ای سریع و رضایت‌بخش خواهید داشت.

علاوه بر آن که این نمایشگر چشم را خسته نمی‌کند، بلکه نرخ به‌روزرسانی بالای آن به معنی نمایش روان‌تر هرگونه حرکت یا انیمیشن خواهد بود. چه در حال مرور وبسایت مورد علاقه، حرکت بین اپلیکیشن‌های مختلف یا صفحه اصلی گوشی‌تان و یا در حال بازی باشید، همیشه تجربه‌ای کاملا روان خواهید داشت.

تعاملی طبیعی و پویا

گلکسی اس 20

طراحی نوع تعامل و حرکت در One UI 2 متناسب با انواع دستگاه‌های عضو خانواده گلکسی از گوشی‌های هوشمند تا تبلت، تنظیم شده است. فارغ از اندازه صفحه نمایش، طراحی این رابط کاربری به شکلی انجام شده است تا انتقال صفحه به شکلی کاملا روان انجام شده و حاصل سال‌ها کار روی طراحی آن به خوبی نمایان باشد. دستاوردهای این همه تلاش در خلاقانه بودن، روان بودن و سریع بودن رابط کاربری سری گلکسی S20 سامسونگ کاملا آشکار است.

پاسخ رابط کاربری گلکسی اس 20 به نوع تعاملی که با آن دارید، از پاسخ به تماس دریافتی تا جابه‌جا کردن یک آیکون در صفحه اصلی، همیشه با سرعتی متناسب با عملکرد گوشی شما انجام می‌شود.

گلکسی اس 20

مثلا وقتی با لمس آیکون یک اپلیکیشن در صفحه اصلی آن را باز می‌کنید، آیکون به نرمی بزرگ شده و صفحه به شکلی تغییر می‌کند که احساسی کاملا روان و طبیعی به شما منتقل می‌کند.

علاوه بر این، واکنش گلکسی اس 20 به فرمان‌های کنترلی کاربر بسیار آنی بوده و حتی ظریف‌ترین لمس‌ها را هم تشخیص می‎دهد و به این ترتیب بازخوردی کاملا ملموس و رضایت‌‌بخش به کاربر منتقل می‌کند.

از دیگر نکات مثبت این تجربه می‌توان به سبک بهینه نمایش نوتیفیکیشن‌ها و دیگر هشدارها در گلکسی S20 اشاره کرد. انمیشین‌های کاملا دقیق و طراحی بسیار ظریف صفحه، اطلاعات را به شکلی واضح و سریع به کاربر منتقل می‌کند.

رضایت همه جانبه

گلکسی اس 20

بازخورد لمسی در واقع همان ارتباط رضایت‌بخشی است که از ارتباطات حرکتی با گوشی خود می‌گیرید مثل لرزیدن گوشی در زمان انجام یک فرمان. سامسونگ در طراحی این رابط کاربری، دو نکته را در اولویت قرار داد: اول حس رضایت کاربر و دوم ایجاد یک بازخورد لمسی در عملکردها و قابلیت‌های مرتبط. یکی از حوزه‌هایی که شما بیش از هرجایی این بازخورد حسی را درک خواهید کرد، بخش دوربین است.

لرزش‌هایی کاملا تنظیم شده مکمل دوربین قدرتمند گلکسی اس 20 در هر زمانی هستند که شما دکمه گرفتن عکس، زوم کردن و تنظیمات را در حالت Pro لمس می‌کنید. همین حس رضایت لمسی دقیقا زمانی تکرار می‌شود که شما انواع قابلیت‌های دیگر گلکسی اس 20 را استفاده می‌کنید.

مثلا وقتی اسم «مادر» را در لیست تماس‌هایتان جست‌وجو می‌کنید، یک نوار باریک در سمت راست ظاهر می‌شود وقتی با مرور لیست از یک حرف الفبا به حرف دیگر می‌روید، یک لرزش بسیار ظریف، حس لمسی رضایت‌بخش را به شما منتقل می‌کند. این لرزش نه تنها پیدا کردن حرف م را ساده‌تر می‌کند بلکه احتمال عبور شما از اسم مورد نظر را هم کاهش می‌دهد. به این ترتیب دقت جست‌وجو در میان لیست تماس‌ها را افزایش می‌دهد. حتی تغییر حالت روشن و خاموش قابلیت‌های مختلف هم همین تاثیر را داشته و همین حس لرزش را در دست شما ایجاد می‌کند.

این نوع بازخورد لمسی متناسب با کاری که انجام می‌دهید متفاوت است، مثلا لرزش کلیدهای معمولی، کلید مربوط به قابلیت‌ها و یا کلیدهای حذف با هم متفاوت است. حتی وقتی کلید بک‌اسپیس را نگه می‌دارید تا کاراکترها پشت سر هم حذف شوند، نوع لرزش کاملا متفاوت می‌شود.

تجربه‌ای جدید در صدا

گلکسی اس 20

شاید ارزش یک تصویر به اندازه هزاران کلمه باشد، اما آهنگ‌ها و آواها می‌توانند به خاطراتی ماندگار تبدیل شوند. نکته‌ای که سامسونگ کاملا از آن آگاه شده و در طراحی تجربه صوتی رابط کاربری گلکسی S20 آن را کاملا به کار گرفته است. مثلا موسیقی امسال Over the Horizon روی تم «سلامت دیجیتالی» ساخته شده و در آن از 26 مونوکورد استفاده شده تا آوای طبیعت و گذار زندگی را به گوش کاربر برساند.

سری گلکسی S20 سه تم صدایی به نام های Calm, Retro و Fun دارد که روی زنگ گوشی، نوتیفیکیشن‌ها و صداهای سیستمی تاثیر می‌گذارد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. همون رابط کاربری اس۱۰ هست دیگه چندان تغییر نکرده با اندروید ۱۱ تغییر مکنه