آی او اس 14

تماشا کنید: بررسی اولیه آی او اس 14 و نگاهی به ویژگی‌های جدید آن

سیستم عامل آی او اس 14 اپل با تغییرات بزرگ و ویژگی‌های جالب توجه معرفی شد. در این ویدیو نگاه اولیه‌ای به قابلیت‌های iOS 14 می‌اندازیم.

سرانجام شب گذشته کمپانی اپل در یک مراسم آنلاین از آپدیت سیستم عامل گوشی های هوشمند خود یعنی آی او اس 14 – iOS 14 رونمایی کرد. این نسخه از سیستم عامل اپل را می‌توان کامل‌ترین آپدیتی دانست که اپل در سال‌های اخیر معرفی کرد و در آن طیف وسیعی از قابلیت‌های جدید و رابط کاربری بهبود یافته را شاهد هستیم. در این به روزرسانی، صفحه هوم آیفون‌ها تغییر پیدا کرده و ظاهر جدید آن به نام App Library مانند اپ دراور اندروید کار می‌کند. ویجت‌ها نیز اکنون می‌توانند تغییر سایز پیدا کنند و نسبت به نسخه‌ی قبلی آی او اس، بسیار غنی‌تر شده‌اند.

دستیار مجازی سیری بهبود پیدا کرده و اپلیکیشن جدید Translate یا همان مترجم، اجازه ترجمه مکالمه‌ها را روی صفحه آیفون به شما می‌دهد. قابلیت تصویر در تصویر، تغییرات متنوع در اپلیکیشن Maps یا نقشه، مموجی‌های جدید و اضافه شدن قابلیت مکالمه گروهی به Messages و قابلیت AppClip که اجازه تجربه یک اپلیکیشن را بدون دانلود کامل آن به شما می‌دهد، از دیگر ویژگی‌های شاخصی است که به این نسخه از سیستم عامل آی او اس اضافه شده‌اند.

آی او اس 14 همزمان با معرفی آیفون 12 در سپتامبر جاری میلادی (شهریورماه) در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. البته نسخه بتای این سیستم عامل از اواخر تیر یا اوایل مرداد 99 به صورت عمومی منتشر خواهد شد. علاوه بر سری آیفون 12، گوشی های آیفون SE، آیفون 6s، آیفون 6s Plus، آیفون 7، آیفون 7 پلاس، آیفون 8، آیفون 8 پلاس، آیفون ایکس، آیفون ایکس آر، آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس، آیفون 11، آیفون 11 پرو، آیفون 11 پرو مکس و آیفون SE 2020 نیز این آپدیت را دریافت می‌کنند. در ادامه، ویدیوی بررسی اولیه iOS 14 را در گجت تی وی مشاهده می‌کنید:

ویدیوی بررسی اولیه آی او اس 14