بازگشت گوگل به بازار عینک های هوشمند

گوگل به بازار عینک های هوشمند باز می‌گردد

گوگل با خرید یک شرکت تولیدکننده می‌خواهد بار دیگر به بازار عینک های هوشمند بازگردد. البته مشخص نیست با نام خودش، یا نام North‌ این کار را انجام دهد.

گوگل گلس که در آوریل سال 2012 معرفی شد، یک موج جدید را ایجاد کرد. ویدیوهای تبلیغاتی آن نشان می‌دهد که چگونه این عینک هوشمند می‌تواند روی چشم کاربران قرار بگیرد و در طول روز از طریق آن به ارسال و دریافت پیام متنی، ثبت و اشتراک‌گذاری عکس، ناوبری از روی نقشه و پخش زنده ویدیو بپردازد. اما این اتفاق هیچگاه رخ نداد. گوگل گلس، در زمانی که قیمت گوشی‌های هوشمند هنوز به مرز 1،000 دلار نزدیک هم نشده بود، با قیمت 1،500 دلاری بسیار گران قیمت بود.

مشتریان برای خرید مجبور بودند فرآیند طاقت‌فرسا و سختی را پشت سر بگذارند و بعد از همه‌ی این‌ها، با ترس اقدام به عکاسی با عینک گران قیمت خود کنند، زیرا استفاده از عینک‌های هوشمند در بسیاری از کافه‌ها و سالن‌های تئاتر ممنوع است. استفاده از آن‌ها باعث نوعی بی‌اعتمادی نیز میشد و شخص روبروی شما نمی‌دانست آیا از او عکس می‌گیرید یا فقط در حال نگاه کردن به او هستید.

گوگل در پی بازگشت دوباره به بازار عینک های هوشمند

هرچند این عینک هوشمند نتوانست راهی به سوی مشتریان عادی پیدا کند، اما همچنان به شرکت‌ها فروخته می‌شود. و در حالی که گفته می‌شود اپل تا سال آینده از یک جفت عینک به نام اپل گلسس رونمایی خواهد کرد، گوگل نیز به فکر بازگشت دوباره به بازار عینک های هوشمند افتاده است تا مجدداً شانس خودش را امتحان کند. به گزارش رسانه‌های نزدیک به گوگل، شرکت آلفابت به عنوان پدر گوگل، شرکت تولیدکننده North را به عرضه 180 میلیون دلار خریداری کرده است. ما فرض را بر این می‌گیریم که این خرید از سوی خود شرکت گوگل انجام شده است.

North یک عینک هوشمند به نام Focals را تولید می‌کند. در دسامبر، این شرکت فروش عینک خود را متوفق کرد و از نسل جدید عینک خود با نام Focals 2.0 رونمایی کرد. گفته می‌شود این نسل، سبک‌تر و شیک‌تر شده و به نمایشگر 10 برابری مجهز است، در حالی که اندازه‌ی کلی آن 40 درصد کوچک‌تر شده است.

بازگشت گوگل به بازار عینک های هوشمند

در آوریل 2019، گزارشی در خروجی رسانه‌ها منتشر شد که جان پروسر، افشاگر دنیای دیجیتال در آن ادعا می‌کرد Focals چیزیست که ما از اپل گلس انتظار داریم. آن می‌تواند تقویم را به نمایش بگذارد، به دستیار صوتی الکسا مجهز است، ناوبری نقطه به نقطه را ارائه می‌کند و به کاربران امکان درخواست یک تاکسی از اوبر را می‌دهد. این عینک از طریق یک حلقه که در انگشت خود می‌گذارید کنترل می‌شود و می‌تواند مثل یک جوی استیک، ناوبری چهار جهته را فراهم کند. در انتهای سال 2019، شرکت North قیمت عینک فوکالز را از 999 دلار به 599 دلار کاهش داد. اما گفته می‌شود فروش نسل اولیه این عینک موفقیت آمیز نبوده و کمی بیش از 1000 نسخه از آن در خرده فروشی‌های تورنتو، بروکلین و نیویورک فروش رفته است. کاربران برای خرید فوکالس باید مدل سه بعدی چهره‌ی خود را به دست می‌آوردند. سپس این شرکت اقدام به تولید عینک متناسب با چهره‌ی آن‌ها می‌کرد.

این شرکت در حالی که از نسل دوم فوکالز رونمایی کرده است، اما هنوز آن را به تولید نرسانده است. حالا آلفابت با خرید این شرکت تولیدکننده می‌خواهد بار دیگر گوگل را به بازار عیتک های هوشمند بازگرداند؟ این شرکت در اولین اقدام خودش موفق نبوده است، با این حال فوکالز جذابیت‌های بیشتری نسبت به گوگل گلس دارد و می‌تواند موفقیت بیشتری را کسب کند.

بر اساس شایعات، در سمت رقیب نیز اپل گلس برای پردازش به آیفون نیاز دارد و به خاطر مسائل امنیتی هیچ دوربینی روی خود عینک قرار نگرفته است. با این حال این عینک می‌تواند به سنسور عمق LiDAR که برای نخستین بار در مدل‌های 2020 آیپد پرو ارائه شد، مجهز باشد. این به شما کمک می‌کند تا از قابلیت‌های واقعیت افزوده بهره‌مند شوید که بی‌شک برای یک عینک هوشمند مناسب مصرف کنندگان بسیار اهمیت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*