دوربین آیفون اس ای 2020 در DxOMark

دوربین آیفون اس ای 2020 در DxOMark چه امتیازی را به دست آورده است؟

دوربین آیفون اس ای 2020 در DxOMark چه امتیازی را کسب کرده است؟ اگر شما هم قصد خرید iPhone SE 2020 را دارید، این پست را بخوانید.

سایت DxOMark‌ نتایج بررسی دوربین‌های پشتی و جلویی گوشی آیفون اس ای 2020 را منتشر کرد. سخت افزار دوربین این گوشی شباهت زیادی با آیفون XR دارد. آن از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال و زوم دیجیتال 5 برابری بهره می‌برد که در استاندارد دوربین گوشی‌های امروزی، بسیار پیش پا افتاده به نظر می‌رسد. در عین حال، دوربین سلفی آن نیز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت است.

به طور کلی دوربین آیفون اس ای 2020 در DxOMark عملکرد خوبی را از نظر نوردهی و کنتراست داشته است. ارزان‌ترین آیفون اپل این عملکرد را مدیون قابلیت HDR‌ خودکار خود است. این قابلیت در محیط‌های داخلی و خارجی فعال می‌شود و می‌تواند به خوبی نوردهی به محیط‌های تاریک و سایه‌ها را مدیریت کند. رنگ‌ها نیز در عکس‌های ثبت شده با دوربین گوشی مناسب هستند. DxOMark می‌گوید عملکرد این دوربین در تعادل رنگ و اشباع نیز مناسب است.

امتیاز دوربین آیفون اس ای 2020 در DxOMark

دوربین آیفون اس ای 2020 در DxOMark

این گوشی امتیاز کلی 101 را برای دوربین پشتی و 84 را برای دوربین سلفی خود دریافت کرده است. فوکوس خودکار قدرتمند،‌ سریع و پایدار است، اگرچه وضوح تصویر در عکس‌های کم نور کافی نیست. نویز و بافت، جاییست که DxOMark‌ می‌گوید آیفون اس ای در آن ضعف دارد. سنسور 12 مگاپیکسلی در مقایسه با دوربین گوشی‌های امروزی (حتی گوشی‌های ارزان قیمت) که از پیکسل باینینگ برای کاهش نویز و عملکرد بهتر در محیط‌های تاریک استفاده می‌کنند، ضعف دارد. نویز زیاد و از دست رفتن جزئیات در عکس‌هایی با محیط‌های داخلی و یا عکس‌های کنتراست بالا مشهود است.

شما می‌توانید با دوربین‌های پشتی و جلویی این گوشی عکس‌های پرتره بگیرید، اما چندان هیجان‌انگیز نیستند. عکاسی در محیط‌های تاریک نیز نمی‌تواند با دوربین iPhone SE 2020 لذت‌بخش باشد. اپل حالت عکاسی در شب مستقلی را برای این گوشی طراحی نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*