لیست و تاریخ عرضه آپدیت اندروید 11 برای گوشی های هواوی (EMUI 11)

لیست و تاریخ عرضه آپدیت اندروید 11 برای گوشی های هواوی به همراه EMUI 11 اعلام شد

علی‌رغم تحریم‌های آمریکا هواوی برنامه‌های خود را به دقت پیش می‌برد و تاریخ عرضه آپدیت اندروید 11 برای گوشی های هواوی (EMUI 11) و لیست مدل های دریافت کننده آن اعلام شده است.

با وجود این که تحریم‌های همه جانبه دولت و شرکت‌های آمریکایی کار را برای تجارت جهانی هولوی به شدت دشوار کرده است، اما این برند چینی همچنان هم برنامه‌های خود را با قدرت پیش می‌برد و به نظر می‌رسد که تحریم‌های ایالات متحده کوچکترین تاثیری روی برنامه‌های کلان آنها نداشته است. در هشت سال گذشته هواوی با سرعت بالایی مشغول توسعه رابط کاربری EMUI بوده است و حالا این پلتفرم نرم افزاری به نسخه 10.1 رسیده است.

با توجه به عرضه اندروید یازده انتظار می‌رفت که نسل یازدهم ای ام یو آی هم منتشر شود و این دقیقا همان اتفاقی است که به زودی روی خواهد داد و ما حالا اطلاعات جدیدی از سوی مقامات رسمی کمپانی هواوی پیرامون تاریخ عرضه آپدیت اندروید 11 برای گوشی های هواوی به همراه EMUI یازده به دست آورده‌ایم. طبق گفته‌های وان چنگلو (Wang Chenglu) رئیس بخش نرم افزار شرکت تجاری هواوی، رابط کاربری EMUI 11 قرار است در سه ماهه سوم سال جاری میلادی منتشر شود.

تاریخ عرضه EMUI 11 و لیست گوشی های دریافت کننده

تاریخ عرضه آپدیت اندروید 11 برای گوشی های هواوی

این به معنای آن است که ما می‌توانیم در حوالی اواخر ماه جولای تا سپتامبر یعنی تا اواخر شهریور ماه ۹۹، شاهد عرضه آپدیت اندروید 11 برای گوشی های هواوی باشیم. همان‌طور که بسیاری از کاربران انتظار دارند در این نسخه شاهد بهبودهای فراوانی چه از نظر ظاهری و چه از نظر عملکرد فنی نسبت به نسخه دهم رابط کاربری اختصاصی هواوی خواهیم بود. این کمپانی اعلام کرده است که در آینده لیست دقیق مدل‌های پشتیبانی‌کننده از این به‌روزرسانی و قابلیت‌های جدیدی که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد را به مرور منتشر خواهد کرد.

همچنین جالب است بدانید که اخبار پیرامون سیستم عامل Hongmeng OS (هارمونی او اس) نیز منتشر شده است و طبق گزارش‌ها گویا قرار است نسخه ۲.۰ این سیستم عامل اختصاصی هواوی نیز همزمان با آپدیت EMUI 11 روانه بازار شود. ویژگی Distributed Technology که در ای ام یو آی 10 به کاربران اجازه می‌داد از تماس‌های ویدیویی اچ دی میان چندین دیوایس بهره ببرند، حالا در نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی هواوی قادر خواهد بود ساعت های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها و حتی تلویزیون های هواوی را به یکدیگر متصل کند تا کاربران می‌توانند یک تجربه هماهنگ بین چندین دستگاه را تجربه کنند.

تاریخ عرضه EMUI 11 و لیست گوشی های دریافت کننده

به لطف قابلیت کار در چندین صفحه، کاربران می‌توانند در سیستم عامل اندروید مرزهای همیشگی بین موبایل های هوشمند و دستگاه‌های دیگر را از بین ببرند و در واقع از اسمارت فون خود برای کنترل و مدیریت چندین دستگاه استفاده کنند. در واقع به لطف این تکنولوژی جدید کاربران می‌توانند اطلاعات گوشی را به صورت هماهنگ و یک‌دست روی چندین ایستگاه مختلف به اشتراک بگذارند. همچنین روی هر ترمینال کاربران قادر به اشتراک‌گذاری اطلاعات و همکاری با دستگاه مرکزی خواهند بود.

بنابراین در مجموع یک سیستم یکپارچه به وجود خواهد آمد که به کاربران این حس را می‌دهد که در حال اجرای اپلیکیشن ها روی یک ایستگاه واحد هستند.

لیست گوشی های دریافت کننده آپدیت EMUI 11

تاریخ عرضه EMUI 11 و لیست گوشی های دریافت کننده

همچنین به تازگی یک اسکرین شات روی شبکه اجتماعی چینی ویبو و انجمن کاربران چینی هواوی منتشر شده است که لیست دیوایس های پشتیبانی کننده از آپدیت آپدیت اندروید 11 برای گوشی های هواوی را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که این لیست شامل گوشی ها و تبلت هایی است که قبل از بقیه مدل‌ها قرار است اولین میزبان به روزرسانی جدید رابط کاربری این برند چینی باشند.

بنابراین اگر اطلاعات درج شده در این تصویر واقعیت داشته باشد، لیست گوشی ها و تبلت های پشتیبانی‌کننده از این آپدیت تا به اینجای کار به شرح زیر است:

  • گوشی های سری میت: میت 30 پرو، میت 30، میت 30 آر اس پورشه دیزاین، میت 20 ایکس / پرو، میت 20 آر اس پورشه دیزاین، میت ایکس
  • گوشی های سری پی: پی 40 / پرو، پی 30 / پرو
  • گوشی های سری نوا: نوا 6 5G، نوا 5 تی / پرو، نوا 5z، نوا 5i پرو
  • تبلت ها: میت پد، مدیاپد ام 6
  • گوشی های برند آنر: آنر V30 پرو، آنر V20، آنر 20 پرو، آنر 20 اس، آنر 20 نسخه جوانان، آنر 9 ایکس پرو

با توجه به این که هواوی معمولا دو به‌روزرسانی بزرگ را برای هر نسل از گوشی ‌های خود عرضه می کند و مدل های داخل این لیست همگی با اندروید 9 پای به بازار عرضه شده‌اند، احتمال زیادی وجود دارد که شاهد ارائه به‌روزرسانی EMUI 11 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ برای آنها باشیم. همچنین ممکن است که در آینده تعداد مدل‌های بیشتری به این لیست اضافه شود و عرضه به‌روزرسانی نیز در مناطق مختلف جهان با برنامه زمان‌بندی متفاوتی انجام خواهد گرفت.