َشارژر سامسونگ

احتمال فروش گلکسی اس 21 سامسونگ (اس 30) بدون شارژر !

بنابر گزارش‌ها، اپل به حذف شارژر از جعبه گوشی های سری آیفون 12 می‌اندیشد؛ اما شاید با پیروی سامسونگ از رقیب خود، فروش گلکسی اس 21 – Galaxy S21 یا گلکسی اس 30 هم بدون شارژ انجام شود.

به گزارش ET News سامسونگ برنامه‌ای برای حذف آداپتور شارژر از جعبه گوشی های هوشمند خود تدارک دیده است. البته کمپانی کره‌ای هنوز تصمیم نهایی را نگرفته؛ ولی احتمال عملی شدن این تصمیم در سال آینده وجود دارد. در این صورت، شاهد فروش گلکسی اس 21 (یا گلکسی اس 30) بدون شارژر خواهیم بود.

گلکسی اس 21 یا اس 30

چرایی فروش گلکسی اس 21 بدون شارژر

ظاهرا سامسونگ باور دارد که در دهه گذشته، به اندازه کافی شارژر در اختیار مصرف کنندگان قرار داده و اکثر مشتریان به یک شارژر جدید نیاز ندارند. بنابراین عرضه هر گوشی هوشمندی با یک شارژ اختصاصی، تنها به تولید بیشتر زباله الکترونیکی می‌انجامد.

البته مباحث مالی را نیز باید در این تصمیم دخیل بدانیم. قیمت گوشی های هوشمند هر سال بیشتر می‌شود و این اواخر با پیدایش شبکه 5G ، شیب صعودی‌تری هم به خود گرفته است. مثلا همین سامسونگ برای جبران افزایش هزینه تولید، بر قیمت پرچمداران امسال خود افزود؛ چیزی که خوشایند مشتریان نبود. ولی حذف شارژر از جعبه فروش گلکسی اس 21 می‌تواند از تکرار این افزایش قیمت در سال آینده، جلوگیری کند.

احتمالا خریداران بالقوه سامسونگ گلکسی S21 تعدادی شارژر قابل استفاده دارند؛ اگر هم نه، تهیه یک شارژر جدید نباید برای‌شان مشکل چندانی به همراه داشته باشد. البته در صورت اجرایی شدن این تصمیم، باید منتظر حذف شارژر از جعبه سایر گوشی های گلکسی هم باشیم.

این  به رقابتی ماندن قیمت محصولات سامسونگ کمک خواهد کرد؛ به ویژه در بازار کشورهایی مانند هند که رقابت شدیدی بین تولیدکنندگان جریان دارد.

امتیاز دیگر برای کمپانی این است که می‌تواند فروش لوازم جانبی خود را افزایش دهد؛ چرا که بسیاری از مشتریان، استفاده از لوازم جانبی رسمی و اورجینال را به محصولات متفرقه ترجیح می‌دهند.

وجود یا نبود ایرفون در جعبه گوشی‌ها

هنوز درباره احتمال حذف ایرفون از جعبه گوشی های سامسونگ سخنی به میان نیامده است؛ اما این اقدام می‌تواند به افزایش فروش ایربادهای وایرلس سامسونگ کمک کند. به ویژه با توجه به اینکه محبوبیت آن‌ها به اندازه اپل ایرپادز نیست. مانند موضوع شارژر، این حذف احتمالی هم با گوشی های رده بالا آغاز می‌شود و بعدا به مدل‌های ارزان‌تر تعمیم پیدا خواهد کرد.

مصون بودن گلکسی نوت 20 از این تغییرات

خبر خوب اینکه چنین تصمیمی روی سری گلکسی نوت 20 اجرا نخواهد شد. این یعنی درون جعبه پرچمداران جدید سامسونگ، ایرفون سیم‌دار و آداپتور شارژر را خواهیم یافت. البته هزینه این لوازم قطعا روی قیمت نهایی کشیده خواهد شد.

گلکسی نوت 20 اولترا

تصویر منتسب به گلکسی نوت 20 اولترا

اگر شنیده‌های اخیر درست باشند، سامسونگ گلکسی نوت 20 با قیمتی حدود 1200 یورو در اروپا و 1200 دلار در آمریکا به فروش خواهد رسید. برای گلکسی نوت 20 اولترا هم برچسب قیمت 1450 یورو در اروپا و 1450 دلار در آمریکا قابل پیش‌بینی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. دیگه موندن چجوری از امکانات گوشی کم کنن
    شیایومی هم به سلامتی خو هندزفری نداره

  2. ولی نکته جالب در رابطه با اینا اینه که دوربین سلفی داخل رندرشون نبود فک کنم پاپ اپ باشه

  3. چرا عکسی که گزاشتین داخل مقاله کنارش نوشته گلکسی اس ۳۰