وان پلاس نورد

وان پلاس نورد با دوربین قدرتمند، پرچمدار میان‌رده‌ها خواهد بود

وان پلاس نورد-OnePlus Nord یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های هوشمند میان‌رده با دوربینی قدرمتمند است که شاید با ورودش به بازار، پرچمدار میان‌رده‌ها شود.

وان پلاس نورد یکی از جدیدترین گوشی‌های مقرون به صرفه وان پلاس است. از زمان معرفی وان پلاس ایکس دیگر گوشی هوشمند میان‌رده‌ای از این برند ندیده بودیم. در حال حاضر برندهایی مانند شیائومی و ریل می بازار گوشی‌های میان‌رده را قبضه کرده‌اند؛ از این رو با ورود شرکتی که تنها در تولید گوشی‌های پرچمدار قدرتمند فعال بوده به بازار میان‌رده‌ها و تولید گوشی هوشمند مقرون به صرفه باید هیجان‌زده شد. سوال اینجاست که آیا وان پلاس نورد خواهد توانست بازار گوشی‌های میان‌رده را از آن خود کند؟ اگر پاسخ مثبت است آنگاه استراتژی وان پلاس چه خواهد بود؟ آیا اولویت وان پلاس هنوز هم گوشی‌های پرچمدار خواهد بود؟ آیا دوربین نورد مهمترین مشخصه این گوشی هوشمند است؟

قابلیت‌های این گوشی میان‌رده کم‌کم در حال مشخص شدن است. اخیراً نام «نورد» در یک برنامه مستند آورده شد. به جز نام، یکی دو مشخصه این گوشی مانند پردازنده اسنپدراگون 720G و صفحه نمایش ۹ هرتزی AMOLED فاش شده است. اما یکی از مورد انتظارترین مشخصات این گوشی، دوربین قدرتمند آن است. طبق توییت کارل پی، مدیر عامل این شرکت تکنولوژی، نورد به دوربینی در سطح گوشی‌های پرچمدار مجهز خواهد شد.

وان پلاس نورد

از دروبین نورد چه می‌دانیم

یکی از افشاگران شناخته شده به نام آگاوال نیز در توییتر از دوربین پیشرفته نورد نوشته است. یکی از نکات کلیدی دوربین‌های باکیفیت استفاده از تثبیت‌کنندها است. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر دو نوع تثبیت‌کننده EIS و OIS در دوربین‌ها استفاده می‌شود. تثبیت‌کننده EIS یا تثبیت‌کننده تصویری الکترونیک بیشتر در گوشی‌های میان‌رده مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس این مورد بهترین گزینه نیست. از طرفی OIS یا تثبیت‌کننده تصویری اپتیکال نتایج عکاسی بسیار خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. طبق گفته‌های تایید شده، نورد از OIS استفاده خواهد کرد. این یعنی با یک گوشی میان‌رده، بهترین تصاویر را ثبت خواهید کرد. همچنین تکنولوژی OIS در ثبت تصاویر شبانه کمک شایانی خواهد کرد. متاسفانه هنوز چیز بیشتری در مورد ستاپ دوربین این گوشی نمی‌دانیم.

طبق گفته‌های کارل پی، نقاط قوت نورد سه مورد است: اولی دوربین؛ دومی تجربه کاربری؛ و سومی کیفیت وان پلاس. این شرکت امیدوار است که این سه مورد را به بهترین شکل ممکن به مشتری‌های خود ارائه دهد. با این اوصاف این گوشی میان‌رده بیشتر بر دوربین قدرتمند تاکید دارد که در نوع خود ایده جالبی است.

همانطور که می‌دانید شرکت‌های تکنولوژی معمولاً سعی دارند بهترین عملکرد را در بخش گوشی‌های میان‌رده ارائه دهند و از این رو جای دستگاه‌های دوربین محور در این بخش خالی است. حتی دوربین‌های مجهز به تعداد مگاپیکسل‌های بالا مانند ۶۴ مگاپیکسل با لنز تله فوتو همراه نیستند. سنسورهای فوق عریض هم در میان‌رده‌ها چنگی به دل نمی‌زند. بنابراین استراتژی وان پلاس در معرفی گوشی میان‌رده‌ای با دوربین قدرتمند کاملاً بجا است. البته در صورت معرفی نورد شاید این گوشی رقبای خوبی مانند گوگل پیکسل 4A داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. هر چی هم که باشه اصلا در حد و حدود می نوت ۱۰ شیائومی نمیشه

  2. هرکسی یه بار این گوشی و استفاده کنه دیگه دلش نمیاد بره سراغ گوشی دیگه

  3. همش گوشی های گرون میده باوا

  4. یه میان رده که قیمتش تو ایران مث پرچمداره