آپدیت آی او اس 14 اپل در برابر اندروید 11

آپدیت آی او اس 14 اپل در برابر اندروید 11 ؛ مقایسه اولیه

با بررسی نسخه‌های آزمایشی، اکنون می‌توانیم به مقایسه اولیه آپدیت آی او اس 14 اپل در برابر اندروید 11 (iOS 14 vs Android 11) بپردازیم.

اکنون آپدیت آی او اس 14 اپل و اندروید 11 گوگل به صورت آزمایشی منتشر شده‌اند و ما می‌توانیم آن‌ها را رو در روی یکدیگر بگذاریم. به‌روزرسانی iOS 14 در پاییز امسال برای آیفون‌های سازگار عرضه می‌شود، اما قضیه در مورد Android 11 متفاوت است. کمی بیشتر از گوشی‌های برندهای معروف طول خواهد کشید تا این آپدیت در اختیار دیگر گوشی‌های سازگار قرار گیرد. در هر صورت مقایسه‌ی این دو سیستم عامل جدید با یکدیگر، حتی اگر در مراحل توسعه قرار داشته باشند هم جذاب است.

آپدیت آی او اس 14 اپل در برابر اندروید 11

ما برای بررسی این دو پلتفرم در همین ابتدای راه، نسخه آزمایشی آن‌ها را روی گوشی‌هایی نصب کرده‌ایم و با در کنار یکدیگر قرار دادنشان به مقایسه iOS 14 با Android 11 خواهیم پرداخت.

صفحه هوم

صفحه هوم در اندروید 11 به جز یک داک جدید که اپلیکیشن‌ها اخیر و اپلیکیشن‌های پیشنهادی را هر زمانی که بخواهید به شما نشان می‌دهد، تغییر محسوسی نداشته است. اما در آی او اس 14 صفحه هوم با اضافه شدن ویجت‌ها، تغییری گسترده را به خود دیده است.

ویجت‌ها

بله، ویجت‌ها اکنون برجسته‌ترین ویژگی در iOS 14 هستند، اما فراموش نکنید که اندروید چندین سال است آن‌ها را ارائه می‌کند. با این وجود، ویجت‌ها یا همان ابزارک‌های اندروید به مرور زمان از مد افتاده‌اند.

اپلیکیشن‌های اخیر

آپدیت آی او اس 14 اپل هنوز هم آخرین اپلیکیشن‌های اجرا شده را در اختیار شما قرار می‌دهد تا خیلی زود به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. در عین حال، اندروید نمایی از اپلیکیشن‌های اخیر را به خدمت گرفته است که اطلاعات زیادی را ارائه نمی‌کند و فقط یک اپلیکیشن را می‌تواند در لحظه به نمایش بگذارد.

منوی تنظیمات سریع

بزرگ‌ترین تغییر در اندروید 11، ویجت پخش موزیک در منوی تنظیمات سریع است که اطلاعات تصویری زیادی را ارائه نمی‌کند، اما طراحی خوبی دارد. این ویجت در منوی تنظیمات سریع آی او اس 14 که Control Center یا مرکز کنترل نام دارد، همانند گذشته وجود دارد.

تنظیمات

هیچ تغییرات بزرگی در اینجا دیده نمی‌شود . هر دو منوی تنظیمات مشابه آنچه در گذشته بوده هستند. هم اندروید و هم آپدیت آی او اس 14 اپل دارای حالت تیره هستند و سایه‌ی خاکستری تیره‌ی متفاوتی را به خدمت گرفته‌اند. iOS 14 می‌تواند روشنایی پس زمینه را برای پس زمینه‌های پیشفرض به صورت خودکار کم کند، در حالی که اندروید فاقد چنین قابلیتی است.

اپ دراور

iOS 14 اساساً دارای یک اپ دراور است که از تمام اپلیکیشن‌ها میزبانی می‌کند و صفحه هوم جداگانه‌ای ندارد. اندروید دارای یک اپ دراور جداگانه از صفحه هوم است و نسخه جدید آن نیز تفاوتی با نسخه‌های پیشین ندارد.

دوربین

رابط کاربری هر دو پلتفرم اندروید 11 و آی او اس 14 تغییری به خود ندیده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*