رندر هواوی میت 40

احتمال تولید نسخه جهانی هواوی میت 40 با تراشه مدیاتک !

ظاهرا با محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت آمریکا، شرکت Huawei ناگزیر به استفاده از تراشه‌های مدیاتک در نسخه جهانی هواوی میت 40 پرو و Mate 40 است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، اعضای خانواده Huawei Mate 40 به زودی وارد خط تولید خواهند شد. این یعنی طراحی آن‌ها نهایی شده است و انتظار می‌رود در اوایل پاییز معرفی شوند. اما شاید این‌بار یک تفاوت اساسی با پرچمداران سال‌های قبل وجود داشته باشد؛ اینکه نسخه جهانی هواوی میت 40 و میت 40 پرو نه با تراشه کایرین؛ بلکه با تجهیز به چیپست مدیاتک روانه بازار شوند.

چیپست مدیاتک در نسخه جهانی هواوی میت 40

مطابق معمول، هواوی باید تراشه پرچمدار جدید خود را در نیمه دوم سال میلادی معرفی کند. در شرایط عادی، این چیپست (با نام احتمالی کایرین 1020 یا 1000) قدرت‌بخش گوشی‌های سری Mate 40 و P50 می‌بود؛ اما به نظر می‌رسد مشکلاتی وجود داشته باشد.

محدودیت‌هایی که دولت ایالات متحده علیه هواوی اعمال کرده، مانعی برای تداوم همکاری شرکت تراشه‌ساز TSMC با این غول چینی است. هرچند هواوی سفارش‌های جاری خود را از TSMC تحویل می‌گیرد؛ ولی ظاهرا تعداد این چیپست‌ها برای تولید 10 میلیون دستگاه Mate 40 کفایت نمی‌کند.

به همین دلیل، شاید چیپست جدید 5 نانومتری کایرین فقط به نسخه‌های قابل فروش در چین محدود شود. البته این ادعای مطرح شده توسط Teme است؛ کسی که به افشاگری درباره محصولات هواوی و آنر شهرت دارد.

می‌دانیم که سامسونگ هم سال‌هاست همین رویه را در پیش گرفته و پرچمداران خود را در دو نسخه کوالکام و اگزینوس تولید می‌کند. اما هم‌قطار Kirin چه تراشه‌ای خواهد بود؟

منبع ما شانس استفاده از چیپ‌های مدیاتک را بیشتر از اسنپدراگون 865 پلاس می‌داند؛ زیرا به عنوان یک شرکت آمریکایی، کوالکام در برقراری روابط تجاری با هواوی، محدودیت دارد. پس MediaTek را باید محتمل‌ترین گزینه بدانیم.

در بین تراشه‌های فعلی این شرکت، +Dimensity 1000 بهترین است؛ ولی با فناوری ساخت 7 نانومتری، قطعا به پای کایرین 1020 یا 1000 نخواهد رسید. مگر آنکه مدیاتک در آینده‌ای نزدیک، تراشه پرچمدار دیگری را عرضه کند.

رندرهای جدید Huawei Mate 40

بد نیست به طراحی هواوی میت 40 هم بپردازیم. تازه‌ترین رندرهای منتشر شده، صفحه نمایش خمیده‌ی این گوشی را نشان می‌دهند. آن‌طور که پیداست برای اولین در سری Mate ، هر دو مدل استاندارد و پرو دارای چنین مشخصه‌ای خواهند بود.

رندر Huawei Mate 40

البته در این تصاویر، تقریبا هیچ حاشیه‌ای اطراف نمایشگر و اثری از دوربین سلفی دیده نمی‌شود؛ در عوض، یک جک استاندارد هدفون وجود دارد. با این اوصاف، به نظر می‌رسد این رندرها چندان با طراحی واقعی گوشی منطبق نباشند؛ به جز خمیده بودن صفحه نمایش که باورپذیر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*