مشخصات دوربین گلکسی اس 20 فن ادیشن (گلکسی S20 لایت)

مشخصات دوربین گلکسی اس 20 فن ادیشن (گلکسی S20 لایت) اعلام شد

مشابه سال گذشته، امسال نیز سامسونگ قصد دارد یک نسخه سبک تر از گلکسی اس بیست را معرفی کند و به تازگی مشخصات دوربین گلکسی اس 20 فن ادیشن اعلام شده است.

در سال گذشته سامسونگ استراتژی جدیدی را به کار گرفت و همزمان با رونمایی از پرچمداران سری گلکسی اس ده یک نسخه سبک‌تر از این سری را نیز روانه بازار کرد. حالا به نظر می‌رسد که امسال نیز نسخه گلکسی اس بیست فن ادیشن – Galaxy S20 Fan Edition که احتمال دارد با نام گلکسی اس بیست لایت روانه بازار شود، دقیقا در راستای همین سیاست تولید خواهد شد.

پیش از این پیش‌بینی می‌شد که این اسمارت فون دارای یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL Bright GN1 به عنوان دوربین اصلی باشد، اما امروز خبرگزاری سم موبایل در گزارشی این موضوع را رد کرد. به تازگی گزارشی از مشخصات دوربین گلکسی اس 20 فن ادیشن منتشر شده که به نقل از منابع مطلع در کره جنوبی اعلام کرده است که این گوشی دارای یک ساختار سه گانه بر روی پنل پشتی خود خواهد بود.

دوربین گلکسی اس 20 فن ادیشن ساختار سه گانه دارد

مشخصات دوربین گلکسی اس 20 فن ادیشن (گلکسی S20 لایت)

در کادر دوربین‌های این محصول، شاهد یک سنسور 12 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برابر خواهیم بود. یک دوربین 32 مگاپیکسلی به عنوان سنسور سلفی این محصول در نظر گرفته شده و از پردازنده اسنپدراگون 865، شش گیگابایت حافظه رم، ظرفیت داخلی 128 گیگابایتی، نمایشگر 6.5 یا 6.7 اینچی و تکنولوژی شارژ سریع به عنوان دیگر مشخصات آن یاد می‌شود.

از حیث نرم افزاری نیز گلکسی اس بیست لایت احتمالا به اندروید 10 و یک نسخه جدید از رابط کاربری انحصاری One UI 2.5 سامسونگ مجهز خواهد شد. انتظار ر می‌رود که پیش فروش این محصول در حوالی ماه اکتبر و تا اواخر سال جاری میلادی انجام شود و سامسونگ در برنامه‌های اقتصادی خود، فروش پنج میلیون واحدی را برای آن پیش‌بینی کرده است. احتمالا شاهد یک برچسب قیمتی 750 دلاری بر روی جعبه این محصول خواهیم بود و برای مقایسه جالب است بدانید که سال گذشته گلکسی اس 10 لایت دارای برچسب 685 دلاری در هنگام آغاز فروش این محصول بود.

گلکسی اس 20 فن ادیشن که احتمالا آن را با نام گلکسی اس 20 لایت در بازار خواهیم دید، پیش‌تر در گزارشی توسط افشاگر معروف، Ice Universe، و به نقل از منابع داخلی کمپانی سامسونگ رویت شده بود. او باور دارد که این گوشی جدید در سه ماهه چهارم سال 2020 روانه بازار می‌شود و البته بهره‌گیری از پردازنده اسنپدراگون 865 را نیز برای آن تایید کرده بود؛ پیش‌تر تصور می شد که پردازنده اسنپدراگون 855 و یا 765G به عنوان مغز متفکر این گوشی به کار گرفته شود اما حالا آن احتمال رد شده است.

دیگر مشخصات سخت افزاری گلکسی S20 لایت

مشخصات دوربین گلکسی اس 20 فن ادیشن (گلکسی S20 لایت)

این مدل از پرچمداران جدید سامسونگ به یک نمایشگر امولد مجهز می‌شود و احتمالا زمانی که کاربران در بالاترین رزولوشن ممکن از آن استفاده می‌کنند، نرخ تازه‌سازی 120 در دسترس آنها قرار نخواهد گرفت؛ درست مشابه گوشی های دیگر خانواده گلکسی اس 20. مطابق انتظارات قیمت این مدل که دارای یک حفره درون نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی خواهد بود، کمتر از دیگر مدل های سری اس بیست تعیین می‌شود.

البته پشتیبانی از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و ذرات گرد و غبار نیز برای آن وجود خواهد داشت و در لیست زیر شما می‌توانید مهمترین مشخصات احتمالی این گوشی که تا به حال در گزارش‌های مختلف به آنها اشاره شده را مشاهده کنید:

  • نمایشگر 6.7 اینچی Super AMOLED Plus Infinity-O با رزولوشن فول اچ دی پلاس (2400 در 1080 پیکسل) و تراکم پیکسلی 394 پیکسل بر هر اینچ
  • پردازنده هشت هسته‌ای Snapdragon 855 با لیتوگرافی هفت نانومتری، حداکثر فرکانس 2.8 گیگاهرتز و فرکانس‌های 2.4 + 1.7 گیگاهرتز به همراه پردازشگر گرافیکی Adreno 640
  • هشت گیگابایت حافظه رم از نوع پنل‌های LPDDR4x به همراه 128 گیگابایت ظرفیت داخلی از نوع حافظه‌های فلش UFS 2.1 و قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه جانبی میکرو اس دی تا سقف یک ترابایت
  • سیستم عامل اندروید ده و رابط کاربری OneUI 2.0
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت به صورت هیبریدی (نانو + نانو/ میکرو اس دی)
  • دوربین 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 به همراه فلش ال ای دی روی پنل پشتی، سیستم تثبیت اپتیکال تصویر Super Steady، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و دوربین پنج مگاپیکسلی با امکان ثبت تصاویر ماکرو از فاصله چهار سانتی متری و گشودگی دیافراگم f/2.0
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2
  • سنسور اثر انگشت داخل نمایشگر
  • پورت یو اس بی تایپ سی (مشترک برای ورود هدفون)
  • پشتیبانی از فناوری پرداخت سامسونگ پی
  • ابعاد: 75.6 میلی‌متر عرض در 162.5 میلی‌متر طول در 8.1 میلی‌متر ضخامت و وزن 186 گرمی
  • پشتیبانی از فناوری‌های ارتباطی Dual 4G VoLTE، وای فای 802.11ac (فرکانس 2.4/5 گیگاهرتز)، بلوتوث 5، جی پی اس با GLONASS، یو اس بی 3.1، ان اف سی و MST
  • باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت و پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی