راگ فون 3 ایسوس

راگ فون 3 ایسوس با انبوهی از لوازم جانبی مخصوص گیمینگ معرفی شد

گوشی گیمینگ راگ فون 3 ایسوس – Asus ROG Phone 3 با بالاترین سطح سخت افزاری و انبوهی از لوازم جانبی مخصوص بازی رونمایی شد.

کمپانی ایسوس سرانجام از نسل جدید گوشی گیمینگ خود رونمایی کرد. راگ فون 3 ایسوس شاید نزدیک‌ترین گوشی هوشمند به یک کامپیوتر گیمینگ باشد. در اینجا ده‌ها وسیله‌ی جانبی مختلف برای گیمینگ و تحت کنترل گرفتن همه چیز قرار دارد. در واقع نه همه چیز، شما می‌توانید سرعت کلاک چیپست را تغییر دهید، نمایشگر و سیستم صوتی را نز برای یک تجربه‌ی مطلوب راه اندازی کنید، شبکه را برای جلوگیری از قطع شدن تنظیم کنید و حتی سرعت شارژ گوشی خود را نیز شخصی‌سازی کنید.

راگ فون 3 ایسوس – Asus ROG Phone

گوشی راگ فون 3 یکی از نخستین گوشی‌های اندرویدی است که از چیپست اسنپدراگون 865 پلاس قدرت می‌گیرد. یک نسخه‌ی ویژه از این گوشی به نام ROG Phone 3 Strix Edition نیز توسعه پیدا کرده است که به نسخه معمولی اسنپدراگون 865 مجهز است و کمی ارزان قیمت‌تر خواهد بود.

به هر ترتیب، اسنپدراگون 865 پلاس نخستین چیپست موبایل است که با پردازنده‌ی 3.09 گیگاهرتزی همراه است. پردازشگر گرافیکی آن نیز نسبت به نسخه معمولی، 10 درصد عملکرد بهتر را ارائه می‌کند. این چیپست همچنین از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند که با باند 6 گیگاهرتزی کار می‌کند.

خنک کننده AeroActive Cooler 3

راگ فون 3 ایسوس

نسخه‌ی اصلی این گوشی ظرفیت رم و حافظه داخلی بیشتری را نیز ارائه می‌کند. شما می‌توانید به صورت استاندارد 12 گیگابایت رم را در اختیار داشته باشید، در حالی که بالاترین ظرفیت رم آن اگر بودچه‌ی شما جواب دهد، 16 گیگابایتی است. حافظه داخلی آن نیز با 128 گیگابایت آغاز می‌شود و حداکثر آن 512 گیگابایتی است. مدل ارزان‌تر Strix با رم 8 گیگابایتی آغاز می‌شود و با حافظه‌های 128 و 256 گیگابایتی همراه است. نوع رم در تمام نسخه‌های این دو مدل LPDDR5 و حافظه آن UFS 3.1 است. در داخل جعبه‌ی این گوشی یک خنک کننده AeroActive Cooler 3 نیز قرار دارد. لوله‌ی حرارتی در این گوشی نیز بازطراحی شده است.

به لطف چیپست جدید، یک نمایشگر 6.6 اینچی AMOLED با نرخ رفرش 144 فریم بر ثانیه‌ای در جلوی قاب گوشی راگ فون 3 ایسوس قرار گرفته است. اگرچه شما می‌توانید بین حالت‌های نرخ رفرش 120 هرتز، 90 هرتز و خودکار نیز یکی را برگزینید. ایسوس با ایجاد تغییراتی در ورودی‌های اندروید، نرخ لمس را به 25 میلی‌ثانیه رسانده است. این پایین‌ترین سطح در گوشی‌های هوشمند کنونی است. جزئیات روی صفحه نیز با استاندارد +HDR10، یک میلیون رنگ و پشتیبانی 113 درصدی از فضای رنگی DCI-P3 به زیبایی به نمایش درمی‌آیند. دکمه‌های ماشه‌ای اولتراسونیک این گوشی نیز اکنون سفارشی‌پذیرتر از گذشته شده‌اند. در صورت لزوم شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به دو دکمه تقسیم کنید.

این گوشی از طراحی مناسبی برای استفاده افقی بهره می‌برد. اگرچه حاشیه‌های دور نمایشگر زیاد نیست، اما فضای کافی برای تعبیه شدن دو بلندگوی قدرتمند وجود دارد. ایسوس یک قابلیت به نام Dirac را در این گوشی تعبیه کرده است که به بهینه‌کردن اسپیکرها برای کاهش هم‌شنوی، تصحیح پاسخگویی منحنی فرکانس و پاسخگویی ضربه کمک می‌کند. شما همچنین یک اکولایزر مخصوص هر بازی را در اختیار خواهید داشت که می‌توانید برای هر عنوان صدا را به دلخواه تنظیم کنید.

از آنجا که این دیوایس به یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون مجهز است، شما می‌توانید بین یک هدفون 3.5 میلی‌متری، بی‌سیم یا USB یکی را برای استفاده با گوشی خود انتخاب کنید. البته به صورت مستقیم این جک حضور ندارد، بلکه توسط اکثر لوازم جانبی به گوشی اضافه می‌شود.

این گوشی با یک باتری 6،000 میلی‌آمپر ساعتی همراه است و از فناوری شارژ 30 وات بر بستر فناوری USB Power Delivery پشتیبانی می‌کند. ایسوس می‌گوید در عرض 46 دقیقه، 4،510 میلی‌آمپر ساعت از ظرفیت این باتری شارژ می‌شود که 70 درصد از کل ظرفیت باتری است. اگر نگرانی بابت سلامت باتری گوشی خود ندارید، ایسوس به شما کنترل کاملی را روی شارژ گوشی شما ارائه می‌کند. شما می‌توانید حداکثر 80 یا 90 درصد باتری را شارژ کنید، سرعت را روی 10 وات تنظیم کنید یا طبق زمانبندی شارژ را انجام دهید تا از شب تا صبح ظرفیت باتری شما به 100 درصد برسد.

راگ فون 3 ایسوس

ایسوس سومین دوربین را به نسل جدید گوشی گیمینگ راگ فون خود اضافه کرده است. هرچند این یک دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو است. سنسور اصلی آن به 64 مگاپیکسلی ارتقاء پیدا کرده که از زوم 2 برابری در رزولوشن 16 مگاپیکسلی پشتیبانی کرده است. دومین دوربین، یک دوربین 13 مگاپیکسلی اولترا-واید با زاویه 125 درجه‌ای است. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند با رزولوشن 8K در نرخ 30 فریم بر ثانیه‌ای یا رزولوشن 4K در نرخ 120 فریم بر ثانیه‌ای فیلمبرداری کند. در اینجا یک حالت فیلمبرداری HyperSteady Video و فیلتر Wind نیز قرار دارد که می‌تواند به هر چهار میکروفون قرار گرفته در اطراف گوشی نفوذ کند. در اینجا یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی نیز به کار رفته است.

گوشی ROG Phone 3 با اندروید 10 و دو لانچر همراه است. این دو ROG UI و ZenUI نام دارند. هر دو به نسخه خام اندروید نزدیک هستند، اگرچه مقدار بهینه‌سازی‌های داخلی اطمینان حاصل می‌کند که شما بهترین سخت افزار را در اختیار خواهید داشت. گوشی گیمینگ جدید ایسوس با پیکربندی 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، با قیمت 1000 یورو به فروش می‌رسد. برای ارتقاء این میزان رم به 16 گیگابایت باید 100 یورو هزینه کنید. البته اگر به دنبال هزینه‌ای کمتر هستید، می‌توانید با 800 یورو نسخه Strix Edition این گوشی را با چیپست اسنپدراگون 865 معمولی، رم 8 گیگابایتی و حافظه 256 گیگابایتی خریداری کنید.

کنترلر ROG Kunai 3

اما کنترلر مخصوص گوشی گیمینگ ایسوس به نام ROG Kunai 3 نیز به‌روز شده است. اکنون دو بخش متصل شونده، جوی استیک آنالوگ و چندین دکمه را اضافه می‌کنند. شما می‌توانید از این دسته به عنوان داک برای گوشی خود استفاده کرده، یا آن را مثل یک کنسول بازی دستی به شارژر Kunai 3 وصل کنید.

نگهدارنده Gaming clip

راگ فون 3 ایسوس

دسته‌های این کنترلر نیز اکنون جداشدنی است تا حمل دیوایس آسوده‌تر شود. البته شما می‌توانید در حالی که گوشی راگ فون 3 را روی نگهدارنده مخصوص Gaming clip ایسوس قرار داده‌اید، کنترلر پلی استیشن 4 یا ایکس باکس را نیز به گوشی خود متصل کنید.

داک TwinView Dock 3

راگ فون 3 ایسوس

داک TwinView Dock 3 نیز متناسب با نمایشگر اصلی گوشی به‌روزتر شده است. این یعنی یک نمایشگر 6.6 اینچی AMOLED با نرخ رفرش 144 هرتزی اضافه‌تر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این داک دارای یک باتری 5،000 میلی‌آمپر ساعتی است. نمایشگر ثانویه همراه این داک همچنین می‌تواند برای نمایش چت‌ها در هنگام اجرای آنلاین بازی‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

قاب‌های خاص و جدید

قابل Lighting Armor Case اکنون طراحی جدیدی را به خود گرفته است. اینک لوگو ROG در پشت این قاب با یک چراغ LED روشن می‌شود. این چراغ می‌تواند با انیمیشن‌های تصاویر پس زمینه زنده نیز هم‌گام سازی شود.

مطابق نسل‌های قبل، در اینجا داک Professional Dock با چندین پورت USB، یک پورت HDMI‌ و Ethernet نیز وجود دارد. همچنین باید به داک Mobile Desktop Dock شامل دو پورت Display Port که یکی از آن‌ها نقش ورودی را بازی می‌کند