نمایشگر ROG Strix XG16

ایسوس نمایشگر ROG Strix XG16 را با باتری داخلی معرفی کرد

ایسوس به تازگی از نمایشگر ROG Strix XG16 رونمایی کرده است که از باتری داخلی برای استفاده در مکان‌های مختلف، بهره می‌برد.

ایسوس همیشه توجه ویژه‌ای به گیمرها داشته است و سعی دارد طیف وسیعی از محصولات مرتبط با بازی را برای علاقه‌مندان به این برند فراهم کند. چندی پیش شاهد معرفی گوشی مخصوص بازی راگ فون ۳ با انبوهی از وسایل جانبی بودیم؛ اما اکنون شاهد رونمایی از نمایشگر ROG Strix XG16 با باتری داخل هستیم که گیمرها را هدف قرار داده است و گزینه‌ای مطلوب برای تجربه‌ی بازی‌های موبایل در صفحه نمایشی بزرگتر در کنار دوستان محسوب می‌شود.

نمایشگر ۱۵.۶ اینچی ROG Strix XG16

نمایشگر ROG Strix XG16 از پنل ۱۵.۶ اینچی IPS با نرخ به روز رسانی تصویر ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد و رزولوشن 1080p می‌تواند چگالی پیکسلی قابل قبولی را در چنین ابعادی ارائه دهد. محصول مذکور برای گیمرهای موبایل طراحی شده است و امکان اتصال آن از طریق رابط USB C به گوشی‌های هوشمند وجود دارد و به کمک پشتیبانی از فناوری Adpative Sync می‌تواند تجربه‌ی دلنشینی را فراهم کند. پایه‌ی داخلی امکان قرار دادن نمایشگر را روی سطح صاف به صورت افقی یا عمودی بدون نیاز به تکیه‌گاه ثانیه می‌دهد. خریداران می‌توانند به لطف باتری داخلی ۷۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت، در هر جایی از نمایشگر خود استفاده کنند. ایسوس اعلام کرده است که باتری داخلی دستگاه تا ۳ ساعت می‌تواند پاسخگوی نیازهای پنل نمایشگر باشد؛ اما مشخص نیست که این رقم برای چه میزان سطح از روشنایی صفحه نمایش اعلام شده است.

نمایشگر ROG Strix XG16

امکان اتصال نمایشگر به گوشی‌های هوشمند وجود دارد

از دیگر قابلیت‌های نمایشگر ROG استریکس ایکس جی 16 می‌توان به دو بلندگو در قسمت جلویی دستگاه اشاره کرد. وجود جک ۳.۵ میلی‌متری با بهره‌گیری از ESS DAC داخلی امکان استفاده از هدفون را نیز فراهم کرده است. همچنین به لطف درگاه micro HDMI، امکان استفاده از آن به عنوان نمایشگر ثانویه‌ی رایانه و لپ‌تاپ نیز وجود خواهد داشت. ایسوس سه پایه مخصوص را نیز برای این نمایشگر در نظر گرفته است. حاشیه‌های کوچک و ابعاد استاندارد موجب شده است تا نمایشگر جدید ایسوس در کیف استاندارد لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی جا بگیرد. دو درگاه USB C تعبیه شده روی بدنه برای شارژ کردن باتری و اتصال به گوشی‌های هوشمند به کار خواهند رفت؛ همچنین امکان شارژ موبایل هنگام اتصال به نمایشگر نیز وجود دارد.

نمایشگر ROG Strix XG16

پورت میکرو HDMI امکان اتصال به رایانه و لپ‌تاپ را ممکن می‌سازد

زمان عرضه و قیمت نمایشگر جدید ایسوس

ایسوس اعلام کرده است که عرضه‌ی نمایشگر ROG Strix XG16 از آذر یا دی ماه (دسامبر) شروع خواهد شد؛ اما جزئیاتی پیرامون قیمت نهایی آن اعلام نکرده است. XG17AHP نمونه‌ی ۱۷ اینچی محصول مذکور محسوب می‌شود که در حال حاضر با برچسب قیمت ۴۹۵ دلار بدون سه پایه و ۵۹۹ دلار با سه پایه عرضه می‌شود؛ در نتیجه احتمال دارد محصول جدید ایسوس قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار داشته باشد.