شکایت Koss از اپل

شکایت Koss از اپل به دلیل سرقت پتنت های مربوط به فناوری هدفون وایرلس

اپل به دلیل نقض قوانین مربوط به کپی رایت بارها مورد شکایت قرار گرفته و حالا برند Koss نیز به دلیل استفاده اپل پتنت‌های این شرکت در زمینه هدفون های وایرلس شکایت جدیدی را مطرح کرده است.

برند Koss که از نام‌های شناخته شده در زمینه تولید هدفون و گجت های مربوط به دنیای موسیقی شناخته می‌شود، به دلیل نقض قوانین کپی رایت و استفاده اپل از پتنت‌های این کمپانی در زمینه فناوری ‌های مربوط به هدفون های وایرلس از اپل شکایت کرده است. ‏Koss ادعا می‌کند که این غول کوپرتینویی از اطلاعات پنج پتنت این کمپانی در ضمینه هدفون های بی‌ سیم و نحوه‌ی پیاده‌سازی آن‌ها سو استفاده کرده است.

طبق گزارشی که به تازگی در PatentlyApple منتشر شده است، گویا برند Koss چهار دیدار با سران اپل برای بحث و توافق پیرامون این موضوع برگزار کرده است، اما با این وجود اپل هنوز هم این ادعاها را به صورت رسمی نپذیرفته است. البته جالب است بدانید که احتمالا اپل تنها متهم این پرونده نخواهد بود و شرکت Koss اعلام کرده است که احتمالا علاوه بر اپل، به دلیل سرقت فناوری های خود توسط چند کمپانی دیگر از آنها نیز شکایت خواهیم کرد.

اپل به دلیل این سرقت مهم باید غرامت سنگینی پرداخت کند

شکایت Koss از اپل

در توضیحات مربوط به این شکایت حقوقی آمده است که اپل و دیگر کمپانی‌ها از فناوری های حاصل از نبوغ John C. Koss و اعتماد تشکیلات Koss به مدت بیش از شش دهه به این دیدگاه، در حال سو استفاده و کسب سود فراوان هستند. گویا شکایت کمپانی Koss از اپل بیشتر پیرامون بحث هندزفری های وایرلس این گوشی ساز آمریکایی بوده است و طبق ادعای این کمپانی گویا تمام اکوسیستم موسیقیایی جذابی که اپل در اختیار کاربران خود قرار داده، بیش از یک دهه است که توسط کمپانی Koss و تکنیک‌های طراحی شده توسط آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عبارت دیگر موفقیت بزرگ اپل در این بازار پرسود و پیشرفت این کمپانی مدیون تکنولوژی های توسعه یافته توسط Koss بوده است و حالا نیز این کمپانی به دنبال غرامت سنگینی است تا سو استفاده از تکنولوژی‌ های آنها برای این مدت طولانی تا حدودی جبران شود. البته باید دید با توجه به جلسات برگزار شده، دو طرف بر سر مبلغ خاصی توافق می‌کنند و یا این موضوع به تصمیم نهایی دادگاه موکول خواهد شد.

طبق این گزارش مدیران Koss و اپل در طول دو و نیم سال گذشته چهار دیدار داشته‌اند و چندین و چند ایمیل نیز بین آنها مبادله شده است. همچنین کمپانی Koss در گزارش‌ها و جداول کاملی، آن دسته از فناوری ها و پتنت‌ های آن‌ها که درون محصولات اپل به کار گرفته شده را به اطلاع سران این کمپانی کوپرتینویی رسانده‌ است تا همه چیز به طور شفاف جلو برود؛ متاسفانه در حال حاضر اپل هیچ‌گونه اظهار نظر رسمی پیرامون این موضوع نداشته و احتمالا به زودی بیانیه‌ای از سوی مدیران این شرکت منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. این یارو احمد رضا و حشمتی و پاسداران و احمد و … ذالک دوباره اومده داره از اسم من سوء استفاده می کنه

    گجت نیوز لطا آواتار رو فعال کن تا این ملعون نتونه با هر اسمی کامنت بزاره

    با سپاس

  2. موضوع بسیار جالبی است این شکایت‌ها قبلاً هم بین سامسونگ و اپل ایجاد شده بود

  3. اگر اپل یک شرکت ایرانی یا چینی بود هیچ غرامتی نمی پردازند

  4. اگر اپل یک شرکت ایرانی یا چینی بود به دلیل اینکه قانون کپی و رایت در آنها رعایت نمی‌شود هیچ رامتین می پرداخت

  5. برند چی؟ یکی به فارسی بنویسه من انگلیسیم خوب نیس