نسخه اندروید گوشی

چگونه از ورژن اندروید گوشی یا تبلت خود آگاه شویم؟

با آگاهی از ورژن اندروید گوشی یا تبلت، سوالات زیادی درباره قابلیت‌های آن پاسخ داده خواهد شد. برای چک کردن نسخه اندروید دستگاه، باید به settings مراجعه کنید.

نحوه کارکرد گوشی های هوشمند تا حد زیادی به ویژگی‌های نرم افزاری و  سیستم عامل آن‌ها بستگی دارد. مثلا ورژن اندروید گوشی در پشتیبانی از اپلیکیشن ها، ماندگاری شارژ باتری و سرعت عملکرد دستگاه، تاثیرگذار است.

اگر موبایل شما به آخرین نسخه اندروید آپدیت نشده باشد؛ احتمالا از امکانات جدید آن محروم هستید. همچنین شاید به علت باگ یا مشکلات دیگر، برخی اپلیکیشن‌ها و به‌روزرسانی‌ها با سیستم عامل گوشی شما سازگار نباشند.

در سوی مقابل، اگر یک دیوایس قدیمی را با تازه‌ترین نسخه‌ی سیستم عامل آپدیت کنید؛ مشکلات دیگری پدید می‌آید که می‌توانیم به کند شدن گوشی و کاهش عمر باتری اشاره کنیم. به هر حال قدم نخست برای هر اقدامی، آگاهی از ورژن سیستم عامل دستگاه است.

نحوه چک کردن ورژن اندروید گوشی یا تبلت

ابتدا از منوی Settings وارد زبانه System شوید (البته در دستگاه‌های قدیمی‌تر باید زبانه About را انتخاب کنید).

در پایین این قسمت، عبارت System Update را خواهید یافت. اگر نه روی Advanced ضربه بزنید تا گزینه مورد نظر ظاهر شود و و ورژن اندروید را نمایش دهد.

برای دستیابی به جزئیات بیشتر درباره سیستم عامل، روی System Update ضربه بزنید تا از زمان آخرین به‌روزرسانی و احتمال در دسترس بودن آپدیت جدید، باخبر شوید.