سامسونگ گلکسی نوت 20

سامسونگ گلکسی نوت 20 معرفی شد

سامسونگ گلکسی نوت 20 – Samsung Galaxy Note 20 معرفی شد. قیمت، ‌مشخصات فنی و دوربین گوشی موبایل سامسونگ گلکسی Note 20 را در ادامه مطالعه کنید.

سامسونگ تنوع فوق‌العاده‌ای در گوشی‌های هوشمند خودش را ارائه می‌کند. به طور مثال این کمپانی محصولات سری Galaxy A خود را برای کسانی طراحی کرده است که می‌خواهند امکاناتی جذاب و مدرن را در قالب گوشی‌هایی اقتصادی تجربه کنند. در همین حال گوشی‌های سری Galaxy S مختص جوانان و کسانی هستند که انتظار سرگرمی و تعامل مناسب با دیگران را از یک گوشی هوشمند دارند. اما کاربرانی که به دنبال بهره‌وری و کارایی بیشتری از یک گوشی هستند و روی آن به عنوان یک ابزار برای کسب و کار خود حساب می‌کنند نیز می‌توانند گوشی‌های سری Galaxy Note را انتخاب کنند.

به سامسونگ گلکسی نوت 20 سلام کنید

کمپانی سامسونگ امسال از گوشی‌های سری گلکسی اس 20 خود رونمایی کرد که شامل سه عضو گلکسی اس 20 معمولی، اس 20 پلاس و عضو ابرقدرت این خانواده یعنی اس 20 اولترا بود. اکنون که به نیمه‌ی سال 2020 رسیده‌ایم، نوبت به رونمایی از نسل جدید سری نوت‌ها، گوشی‌های خانواده سامسونگ گلکسی نوت 20 رسیده است.

سامسونگ گلکسی نوت 20

گلکسی نوت 20، قدرتمندترین دیوایس سری نوت سامسونگ در طول تاریخ است. در این حال یک کامپیوتر پرقدرت جیبی است که می‌تواند بهترین تجربه گیمینگ را نیز در اختیار شما بگذارد. این محصول در دو نسخه نوت 20 و نوت 20 اولترا عرضه خواهد شد که در این مقاله ما به بررسی امکانات و ویژگی‌های نسخه اولی خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی نوت 20

ابعاد و وزن161.6 در 75.2 در 8.3 میلی‌متر
متریالقاب جلویی شیشه
قاب پشتی پلاستیک
فریم دور آلومینیومی
نمایشگر6.7 اینچ
امولد
1080 در 2400 پیکسل
نمایشگر همیشه روشن
HDR10+
چیپستاگزینوس 990 (7 نانومتری)
پردازشگر گرافیکی Mali-G77 MP11
حافظه128GB‌ فضای ذخیره‌سازی
8GB رم
دوربین اصلی12MP واید، دیافراگم f/1.8
64MP تله فوتو، دیافراگم f/2.0
12MP اولترا-واید، دیافراگم f/2.2
فیلمبرداری 8K
زوم فضایی 30 برابری
دوربین سلفی10MP، دیافراگم f/2.2
فیلمبرداری 4K
اسپیکرهای استریوبله، تنظیم شده توسط AKG
جک 3.5 میلی‌متری هدفونخیر
باتری4،300 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم یونی
شارژ سریع 25 وات
شارژ‌ بی‌سیم معکوس

 

طراحی Samsung Galaxy Note 20

نوت 20 از یک نمایشگر غول پیکر با حاشیه‌های بسیار باریک در اطرافش بهره می‌برد و فقط یک بریدگی بسیار کوچک در مرکز قسمت بالایی صفحه برای میزبانی از دوربین سلفی قرار گرفته است. سامسونگ تصمیم گرفته از یک نمایشگر مسطح در مدل معمولی این خانواده استفاده کند تا لبه‌های منحنی نمایشگر برای مدل اولترا رزرو شود. این انتخاب، به خاطر مهار هزینه‌ها و به تبع آن، قیمت نهایی نسخه معمولی Note 20 انجام گرفته است. روی قاب پشتی نیز ماژول دوربین مستطیلی‌شکل بزرگی به رنگ مشکی به کار رفته که برآمدگی قابل توجه نسبت به سطح بدنه دارد. این ماژول دوربین به طور کلی با آنچه در سری S20 دیده‌ایم مشابه است، با این تفاوت که دور هر حسگر دوربین، حلقه‌ی نقره‌ای رنگ براقی به کار رفته است. در این ماژول، 3 دوربین و یک فلاش LED حضور دارد.

نوت 20 با بهره‌مندی از تأییدیه IP68 می‌تواند تا عمق 1.5 متری آب، به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب دوام بیاورد. این توانایی با کیفیت ساخت بسیار مستحکم، باعث می‌شود با خیالی کاملاً آسوده گوشی نوت 20 را در دست بگیرید و از آن در تمام طول روز و در هر مکانی که هستید استفاده کنید.

samsung galaxy note 20

به طور کلی طراحی این گوشی نسبت به نوت 10 سال گذشته تغییرات خیلی بزرگی نداشته است. با این تفاوت که سامسونگ برای مهار هزینه‌ها و پایین نگه داشتن قیمت این گوشی، از قاب پشتی پلاستیکی براق شبیه به شیشه، به جای خود شیشه استفاده کرده است. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش اکنون به حداقل خود رسیده‌اند، رنگ‌ها به صورت سایه و روشن روی قاب پشتی پخش شده‌اند و یک رنگ جدید برنزی نیز به این محصول اضافه شده است. از آن مهم‌تر، اثر انگشت و لکه‌ها نیز به لطف تکنیک رنگ آمیزی جدید سامسونگ، کمتر روی بدنه‌ی گوشی دیده می‌شوند. سه رنگ رمزآلودی که برای نسخه اصلی نوت 20 در نظر گرفته شده، برنزی (Mystic Bronze)، سبز (Mystic Green) و خاکستری (Mystic Grey) هستند.

بهره‌وری و کارها با نوت 20

سامسونگ نسخه ارزان قیمت‌تر Note 20 را برای کاربرانی طراحی کرده است که می‌خواهند برای نخستین بار یک گوشی از اعضای این خانواده را تجربه کنند و حاضر به مهاجرت به سری نوت هستند تا بیشترین بهره‌وری را از کار و البته اوقات فراغت خود ببرند. اما وجه تمایز محصولات سری نوت با سری اس و ای، حضور یک قلم هوشمند پرکاربرد به نام S Pen در کنار آنهاست.

قلم اس پن

قلم اس پن جدید به شما اجازه می‌دهد ایده‌هایتان را در هر کجا و هر زمانی، یادداشت کنید. اس پن وسیله‌ای ایده‌آل برای یادداشت کردن با گوشی است. البته نوشتن تنها قابلیت این قلم نیست. آن تجربه‌ای فراتر از یک قلم ساده را در اختیار شما می‌گذارد. تکیه کردن به قلم برای استفاده از گوشی به مراتب بهتر از انگشتان دست است. حالا چه بهتر که این قلم در نسل جدید نوت عملکردی پیشرفته‌تر را نیز ارائه می‌کند. تأخیر قلم در S Pen جدید همراه نوت 20 از حدود 46 میلی‌ثانیه به 26 میلی‌ثانیه کاهش پیدا کرده و نصف شده است. این تأخیر حتی در مدل اولترا به 9 میلی‌ثانیه نیز می‌رسد و این یعنی یادداشت کردن همانند یک قلم واقعی روی یک کاغذ!

samsung galaxy note 20

قلم اس پن همراه سری قبلی نوت معرفی کننده‌ی قابلیت‌های Air Actions یا جسچرهای حرکتی بود. این امکانات به شما کمک می‌کنند از راه دور با گوشی خود ارتباط برقرار کرده و حتی یک سری فرامین را نیز از فاصله به آن بدهید. اکنون 5 فرمان جدید به این جسچرهای حرکتی اضافه شده است که شامل رفتن به صفحه قبل، رفتن به صفحه هوم، دسترسی به اپلیکیشن‌های اجرا شده در اخیر و غیره می‌شود.

علاوه بر خود قلم،‌ نرم افزار Samsung Notes در گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 نیز پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است. در نسخه جدید این اپلیکیشن شما می‌توانید بیشتر و راحت‌تر یادداشت برداری کنید و آن‌ها را ذخیره کنید. جالب‌تر اینکه هرچیزی را در این اپلیکیشن بنویسید، در لحظه می‌توانید آن را روی کامپیوتر و تبلت خود نیز مشاهده کنید. البته برای این کار باید روی دستگاه دوم هم اپلیکیشن سامسونگ نوتز نصب شده باشد و با حساب کاربری یکسانی با گوشی خود وارد آن شوید. در محیط این اپلیکیشن، یک ویژگی کاربردی دیگر به نام Audio Bookmark نیز به کار رفته است. فرض کنید در مراسمی هستید که شخصی درحال سخنرانی است. شما برای آنکه از صحبت‌های او جا نمانید، می‌توانید با استفاده از این ویژگی اپلیکیشن نوتز، صدای فرد را ضبط کرده تا بعداً از آن رونوشت تهیه کنید. این قابلیت جذابی برای دانش آموزان و دانشجویان است.

به لطف قلم جدید سامسونگ، شما در نوت 20 می‌توانید مستقیماً روی فایل‌های PDF یادداشت‌برداری کنید و به صورت یک فایل پاورپوینت آن را ذخیره کنید. سامسونگ همچنین در نوت 20 می‌تواند به لطف هوش مصنوعی الگوی نوشتن شما روی کاغذ (مورب یا صاف) را تشخیص دهد و در صورتی که عادت دارید کج روی صفحه بنویسید، یادداشت شما را به صورت خودکار صاف خواهد کرد و به فایل نوشته‌ی شما نظم می‌بخشد. دیگر قابلیت،‌ اضافه شدن ساختار فولدربندی برای نوشته‌های شما است. این قابلیتی شبیه به اکسپلورر ویندوز را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید به سادگی نوت‌هایتان را در فولدرهای مخصوص ذخیره کرده تا خیلی راحت به آن‌ها دسترسی پیدا کنید و یا آن‌ها را جابجا کنید.

همکاری سامسونگ و مایکروسافت برای بهره‌وری بیشتر

به لطف همکاری مایکروسافت و سامسونگ، در نسخه‌ی پیشین نوت قابلیتی به نام Link to Windows وجود داشت که به شما اجازه می‌داد گوشی خود را به ویندوز 10 وصل کرده و نوتیفیکیشن‌های گوشی‌تان را روی کامپیوتر مشاهده کنید. اکنون این همکاری نزدیک‌تر از گذشته نیز شده است. زمانی که گوشی‌تان را به ویندوز 10 وصل می‌کنید، یک آیکون روی صفحه ظاهر می‌شود که با اجرای آن می‌توانید صفحه‌ی گوشی‌تان را به صورت آینه‌ای روی صفحه ویندوز مشاهده کنید. علاوه بر آن می‌توانید تا 6 اپلیکیشن دیگر را نیز مستقیماً روی ویندوز باز نگه دارید. این یک مالتی‌تسکینگ ارتقاء یافته و جدید است که با همکاری دو غول حوزه فناوری ارائه شده است. نکته‌ی جذابی که در این بین وجود دارد، پشتیبانی این ویژگی از درگ و دراپ کردن فایل‌ها است تا انتقال فایل بین کامپیوتر و گوشی نوت 20 شما به سادگی چند کلیک باشد.

سرگرمی و بازی با نوت 20

ما هرچه که تا به اینجا گفتیم در مورد مزایای استفاده از نوت 20 در فعالیت‌های کاری بود. اما حالا می‌خواهیم کمی هم در مورد امکاناتی صحبت کنیم که به شما کمک می‌کنند اوقات فراغت خود را به بهترین شکل با گوشی‌های سری نوت پر کنید و تجربه‌ی شگفت انگیزی را از بازی کردن با گوشی خود کسب کنید.

Xbox Game on Galaxy Note 20

Game Booster مبتنی بر هوش مصنوعی

قابلیت Game Booster که از هوش مصنوعی قدرت می‌گیرد،‌ پس از اجرای بازی می‌تواند آن را در لحظه آنالیز کند و بهینه‌سازی‌هایی را برای اجرای هرچه بهتر آن بازی در اختیارتان ارائه می‌کند. این قابلیت همچنین می‌تواند تماس‌های دریافتی، نوتیفیکیشن‌ها و هر چیز اضافه‌ای که می‌تواند حواس شما را در هنگام بازی کردن پرت کند را مسدود کند تا بهترین تجربه گیمینگ را به دست آورید و فقط روی بازی کردن متمرکز شوید.

بهینه شده با پروژه xCloud مایکروسافت

یکی دیگر از ثمره‌های همکاری تنگاتنگ دو شرکت سامسونگ و مایکروسافت، پشتیبانی گوشی نوت 20 از پروژه xCloud مایکروسافت برای اجرای 20 عنوان محبوب کنسول بازی ایکس باکس وان روی این گوشی است.

Xbox Game on Galaxy Note 20

سرعت لمس 240 هرتزی

تأخیر لمس نمایشگر، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها در گوشی‌های هوشمند برای گیمینگ است. سرعت لمس نمایشگر در سامسونگ گلکسی نوت 20 به 240 هرتز رسیده که 2 برابر بیشتر از سری قبلی نوت است. این ویژگی وقتی به کار شما می‌آید که قصد دارید بازی‌هایی را اجرا کنید (مانند بازی‌های اکشن و تیراندازی) که سرعت عمل و لمس شما در آن‌ها بسیار مهم است.

پاسخگویی صوتی بلوتوث

آیا تا به حال هنگام بازی کردن با گوشی خود، متوجه تأخیر پخش صدا از طریق هدفون بلوتوثی خود شده‌اید؟ این تجربه‌ی خوشایندی نیست و می‌تواند در بازی‌هایی که صدا در آن‌ها بسیار مهم است، مانند بازی‌های تیراندازی، روی بازی شما تأثیر منفی بگذارد. چنین چیزی در گوشی‌های خانواده نوت 20 وجود نخواهد داشت و شما می‌توانید همزمان با بازی کردن، بدون تأخیر صداها را از طریق دستگاه بلوتوثی خود بشنوید.

ظریف‌ترین سیستم خنک کننده VC

چنین امکانات پیشرفته‌ای به توان زیادی نیاز دارد و به طبع گرمای زیادی را نیز تولید خواهد کرد. سامسونگ برای آنکه خیال شما بابت همه چیز راحت باشد، ظریف‌ترین سیستم خنک کننده از نوع Vapor Chamber را در سری Samsung Galaxy Note 20 به کار برده است که می‌تواند دستگاه شما را همیشه خنک نگه دارد.

تجربه‌ی گیمینگ با نوت 20 به لطف نمایشگر بسیار بزرگ و باکیفیت 6.7 اینچی، اسپیکر استریو AKG، فناوری Dolby Atmos و قابلیت Game Booster مثال نزدنی خواهد بود. این گوشی همچنین به تکنولوژی‌های ارتباطی 5G و Wi-Fi 6 نیز مجهز است که در صورت پشتیبانی منطقه‌ی شما از آن‌ها، می‌توانند تجربه‌ی بازی‌های آنلاین روی موبایل را هم متحول کنند.

سامسونگ دکس

اگرچه نمایشگر گوشی‌های امروزی بسیار بزرگ‌تر از گذشته شده‌اند، اما گاهی اوقات شما دوست دارید روی یک صفحه‌ی بزرگ از گوشی خود استفاده کنید. اینجاست که سامسونگ یک قابلیت انحصاری به نام Samsung DeX را معرفی می‌کند. دکس برای نخستین بار چند سال پیش به صورت داک بزرگ معرفی شد که گوشی شما باید داخل آن قرار می‌گرفت. در نسل‌های بعدی سامسونگ یک دانگل را جایگزین آن کرد. اما اکنون برای استفاده از این فناوری به هیچ وسیله‌ی جانبی نیاز نخواهید داشت. دکس بدون سیم، چیزیست که به شما اجازه می‌دهد گوشی‌تان را به تلویزیون‌های هوشمند (ترجیجاً ساخت سال 2019 به بعد) وصل کنید و در حالی که از طریق گوشی خود مشغول پخش یک فیلم روی تلویزیون هستید، با گوشی خود به صورت همزمان با دوستانتان چت کنید و به کارهای دیگرتان برسید.

نسل جدید ارتباط دستگاه‌ها با چیپ UWB

سامسونگ برای نخستین بار در گوشی‌های سری نوت 20 خود از چیپ UWV استفاده کرده است. این یک روش امن با مصرف انرژی بسیار کم است که برای تعامل با اینترنت اشیاء استفاده می‌شود. علاوه بر این شما می‌توانید از آن برای باز کردن درب‌های اتومبیل خود بدون هرگونه نیاز به لمس و یا اشتراک‌گذاری فایل با دوستان خود فقط با حرکت دادن گوشی‌ها به سمت یکدیگر استفاده کنید.

دوربین‌ها

تمرکز اصلی در توسعه دوربین گوشی‌های سری گلکسی نوت 20، روی بهبود ویژگی‌های فیلمبرداری آن‌ها است. با توجه به همه‌گیری جهانی بیماری کووید 19، بسیاری از کاربران به سمت پلتفرم‌های ویدیویی مانند یوتیوب روی آورده‌اند و تعداد ویدیوبلاگرهایی که در این پلتفرم‌ها فعالیت می‌کنند با پیش از دوران کرونا قابل مقایسه نیست. از آنجا که شما می‌توانید همیشه گوشی‌تان را داخل جیبتان داشته باشید و از آن برای فیلمبرداری در هر جایی استفاده کنید، پس آن‌ وسیله‌ای بسیار ارزشمند است. همراه با پیشرفت فناوری‌های اسمارت فون‌ها، تعداد کاربران حرفه‌ای که از گوشی خود برای ضبط فیلم و موزیک ویدیو استفاده می‌کنند نیز رو به افزایش است.

samsung galaxy note 20

دوربین اصلی به کار رفته در نسخه اصلی گوشی نوت 20 سامسونگ 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. در کنار آن یک دوربین 64 مگاپیکسلی تله فوتو با دیافرام f/2.0 و ارائه زوم فضایی مؤثر 30 برابری (Space Zoom) قرار دارد و یک ماژول اولترا-واید 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 نیز آن را همراهی می‌کند. زوم فضایی یا همان اسپیس زوم قابلیتی است که سامسونگ برای نخستین بار در گوشی‌های سری گلکسی اس 20 خود از آن پرده برداشت. این دوربین توانایی فیلمبرداری با وضوح 8K را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در جلو و دورن حفره‌ی کوچک روی نمایشگر نیز نوت 20 مانند برادر بزرگ‌تر خود از یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند که به فناوری dual-pixel و دیافراگم f/2.2 مجهز است. کاربران همچنین می‌توانند با دوربین سلفی گوشی گلکسی نوت جدید خود به فیلمبرداری با رزولوشن 4K بپردازند.

مشخصات فنی سخت افزاری نوت 20 سامسونگ

صفحه نمایش اَمولِد استفاده شده در گوشی گلکسی نوت 20 سامسونگ 6.7 اینچی با وضوح 2400×1080 پیکسل است. از آنجا که نسخه‌ی اولترا برای کاربران وفادار سری نوت سامسونگ طراحی شده و نسخه اصلی مناسب کسانیست که می‌خواهند با هزینه‌ی کمتری یک گوشی نوت داشته باشند، نرخ رفرش 120 هرتزی فقط به مدل اولترا محدود شده است. این نرخ رفرش در نسخه اصلی 60 هرتزی خواهد بود. البته این نمایشگر مطابق نمایشگر تمام گوشی‌های پرچمدار برند سامسونگ، هنوز هم می‌تواند عملکرد بسیار خوبی در نمایش محتوای بصری داشته باشد. در زیر این نمایشگر نیز یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک با سرعت قفل‌شکنی بسیار بالا قرار دارد. این همان حسگری است که سامسونگ در زیر نمایشگر گوشی گلکسی اس 20 به کار برده است.

کیف پول ارز دیجیتال ترون والت - TronWallet

از آنجا که شما یک نمایشگر بزرگ را در این گوشی در اختیار خواهید داشت، پس می‌توانید فضای کافی برای باز کردن چندین پنجره مختلف و عملیات مالتی‌تسکینگ را خواهید داشت. اما این کار به قدرت بالای چیپست نیاز دارد. این قدرت توسط چیپست Exynos 990 سامسونگ به خوبی تأمین می‌شود که نسبت به چیپست به کار رفته در سری نوت 10 حدود 19 درصد عملکرد پردازشی قدرتمندتری داشته و در گرافیک نیز 15 درصد عملکرد بهتری دارد. این چیپست در کنار یک رم مدرن از نوع LPDDR5 با سرعت یک و نیم برابری در مقایسه با یک رم LPDDR4 به همراه 20 درصد مصرف باتری کمتر، پکیج قدرت کاملی را در اختیار شما می‌گذارند.

صحبت از باتری شد، گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 معمولی به یک باتری با ظرفیت 4،300 میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده است. این، 23% ظرفیت بیشتری نسبت به باتری نوت 10 است که برای یک گوشی قابل توجه به نظر می‌رسد. در داخل جعبه گوشی، یک شارژر 25 وات هم قرار دارد که می‌تواند به لطف فناوری شارژ سریع Super Fast Charge، در عرض 30 دقیقه 50% گوشی شما را شارژ می‌کند و باتری را آماده‌ی استفاده در کل طول یک روز خواهد کرد. این باتری از ویزگی شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند تا شما گوشی نوت 20 خود را به یک پاوربانک بی‌سیم برای سایر محصولاتتان از جمعه گلکسی واچ 3 تبدیل کنید.

امنیت و محافظت از اطلاعات کاربران، بخشی است که اهمیت خاصی برای سامسونگ دارد. KNOX نام پلتفرم امنیتی کمپانی سامسونگ است که به محض روشن شدن گوشی شما فعال شده و در همه وقت، تمام جریاناتی که در گوشی شما رخ می‌دهد را بررسی خواهد کرد. برای اینکه پلتفرم سامسونگ ناکس اختلالی در عملکرد پردازنده برای پردازش اپلیکیشن‌ها و خواسته‌های کاربران به وجود نیاورد، این شرکت کره‌ای فرآیند پردازش مربوط به این پلتفرم را به بخش مستقلی در پردازنده به نام Secure Processor سپرده است. این پلتفرم باعث شده تا Galaxy Note 20 یکی از امن‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار باشد.

تاریخ عرضه و قیمت سامسونگ گلکسی نوت 20

سامسونگ گوشی Galaxy Note 20 را با 8GB رم و 128GB حافظه داخلی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این نسخه همچنین از شبکه موبایل 5G که استفاده از آن در سراسر جهان در حال گسترش است نیز، پشتیبانی خواهد کرد. نوت 20 از تاریخ 31 مرداد ماه و با قیمت 999 دلاری وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. گوشی عالی و خیلی خوبیه

  2. 1000 دلار بدی:
    1-صفحه نمایش فول اچ ادی 60 هرتز
    2-نبود دوربین تله فتو
    3-بدنه پلاستیکی
    4-پردازنده شاهکار اگزینوس 990

    فک کنم باید با A71 و A51 رقابت کنه.