اینترنت هدیه خبرنگاران

ماجرای عجیب اینترنت هدیه خبرنگاران و واکنش کاربران، ایرانسل و همراه اول

اینترنت هدیه خبرنگاران در سال جاری فقط از طریق اپراتور رایتل ارائه می‌شود که همین موضوع واکنش زیادی را از سوی کاربران اپراتورهای ایرانسل و همراه اول به همراه داشته است.

آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت روز پنجشنبه 16 مرداد 99 برگزار شد که حسن روحانی، رئیس جمهور در این مراسم اعلام کرد به مناسبت روز خبرنگار به وزیر ارتباطات دستور داده‌ام تا همانند سال گذشته به خبرنگاران خدمات اینترنتی رایگان یک ساله ارائه شود. در همین راستا محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در 18 مرداد در صفحه شخصی اینستاگرامی خود با تبریک روز خبرنگار نوشت:

دستور رئیس جمهوری برای هدیه خبرنگاران در حال پیگیری است و از امشب توزیع این هدایا انجام خواهد شد.

اهدای اینترنت هدیه خبرنگاران فقط از سوی رایتل

از شب گذشته خبرنگارانی که سال قبل برای دریافت اینترنت هدیه خبرنگاران مراحل ثبت نام را انجام داده بودند، پیامکی مبنی بر دریافت 120 گیگ اینترنت رایگان را دریافت کردند. در این پیامک لینکی برای ثبت نام اینترنت هدیه قرار داده شده بود که خبرنگاران با انجام مراحل اولیه ثبت نام متوجه شدند که خبرنگاران یا می‌بایست دارای سیم کارت رایتل باشند یا برای دریافت سیم کارت این اپراتور مراحل ثبت نام را انجام دهند تا این هدیه رایگان خبرنگاری به آنها تعلق گیرد.

این اتفاق عجیب در حالی رخ داد که در سال گذشته اینترنت هدیه خبرنگاران برای تمامی اپراتورها از جمله همراه اول و ایرانسل ارائه شده بود و با توجه به این که این اپراتورها تعداد مشترکان زیادی دارند، بسیاری از خبرنگاران برای دریافت اینترنت هدیه خبرنگاری با مشکل مواجه شدند.

واکنش رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات

سید جمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در این خصوص عنوان کرد اپراتورهای همراه اول و ایرانسل اخیرا بسته‌های سالانه خود را حذف کردند و در حال حاضر فقط اپراتور رایتل بسته سالانه عرضه می‌کند. از این رو برای سال جاری مسئولیت اهدای هدیه روز خبرنگار به اپراتور رایتل محول شده است. وی افزود در سال جدید نیز طبق نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همان فهرست سال گذشته مبنا محسوب می‌شود که البته امکان اضافه شدن افراد نیز با اعلام وزارت ارشاد وجود دارد.

واکنش همراه اول و ایرانسل در خصوص اینترنت رایگان خبرنگاری

مسئولان روابط عمومی همراه اول و ایرانسل اعلام کردند آمادگی دارند تا همانند سال گذشته بسته اینترنت رایگان یکساله را به خبرنگاران ارائه دهند. مسئولان این دو اپراتور بزرگ کشور در پاسخ به این سوال که چرا فقط اپراتور رایتل بسته رایگان خبرنگاران را ارائه می‌دهد، عنوان کردند:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خودشان شخصا با رایتل مکاتبه داشتند و ما هیچ مشکلی برای در اختیار گذاشتن این بسته نداریم. شاید اگر تصمیم جدیدی از ناحیه وزارتخانه ابلاغ نشود ما خودمان بسته‌ای رایگان در اختیار خبرنگاران جدای از دستور جدید رئیس جمهور داشته باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا خیلی بده خوب اکثرمردم یا همراه دارن یا ایرانسل

  2. به نظر من هدیه بسیار خوبی بود به حتما به کارشون میاد