کمپانی ZTE آماده عرضه نخستین گوشی با دوربین زیر نمایشگر است

سال گذشته اوپو از نمونه آزمایشی یک گوشی با دوربین زیر نمایشگر رونمایی کرد؛ ولی ZTE می‌خواهد نخستین تولیدکننده‌ای باشد که چنین محصولی را وارد بازار می‌کند.

از قبل انتظار می‌رفت که گوشی های مجهز به دوربین زیر صفحه‌ای در سال جاری به دست مشتریان بازار موبایل برسند. به تازگی هم Ni Fei رئیس برند زد تی ای با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی ویبو، از آمادگی کمپانی متبوعش برای عرضه نخستین گوشی با دوربین زیر نمایشگر در آینده‌ای نزدیک خبر داد. البته این وعده، با انتشار هیچ عکس یا اعلام تاریخ مشخصی همراه نبود.

ظاهرا این محصول با نام ZTE A20 5G و تجهیز به صفحه نمایش ساخت Visionox عرضه می‌شود. پیش‌تر هم گزارش شده بود که شرکت ویژنوکس در حال تولید انبوه پنل‌های مناسب برای دوربین زیر نمایشگر است.

البته موانعی در راه استفاده از این فناوری وجود دارد. مشکل اصلی، کیفیت معمولی عکس‌هایی است که با دوربین نهفته در زیر نمایشگر گرفته می‌شوند. همچنین نقطه‌ای از صفحه نمایش که روی دوربین سلفی را می‌پوشاند، می‌تواند روشنایی و رنگ متفاوتی از دیگر قسمت‌ها داشته باشد.

اما Visionox ادعا می‌کند که با به‌کارگیری مجموعه‌ای از سخت افزارها و الگوریتم‌های نرم افزاری، این مشکلات را پشت سر گذاشته است. پس باید منتظر ماند و دید!

ناگفته نماند اخیرا دستگاهی که گمان می‌رود ZTE A20 5G باشد، تاییدیه رگولاتوری چینی SRRC را نیز دریافت کرد. با صدور این تاییدیه، باندهای قابل پشتیبانی و شماره مدل دستگاه (ZTE A2121) مشخص شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*