بازی فیفا 21

بازی فیفا 21 چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

بازی فیفا 21 – FIFA 21 ورود این مجموعه به نسل جدید کنسول‌ها را رقم می‌زند. در ادامه با تغییرات و ویژگی‌های جدید این اثر آشنا شوید.

بازی فیفا 21 همان بخش‌های نسخه‌های قبلی همانند آلتیمیت تیم، ولتا، کریر مُد و غیره را دارد اما ویژگی‌های تازه‌ای در آن وجود خواهد داشت که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

این بازی یک اثر میان نسلی است که ابتدا برای کنسول‌های نسل هشتم منتشر می‌شود و در ادامه با تغییرات اساسی (احتمالا گرافیکی) به کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس قدم می‌گذارد. با اینکه هنوز اطلاعات زیادی از این بازی باقی مانده که باید اعلام شود اما جزئیاتی مختلفی هم از آن فاش شده است.

تغییرات و ویژگی‌های جدید بازی فیفا 21

بازی فیفا 21

اولین تغییر بازی FIFA 21 در بهبود هوش مصنوعی آن است. مهاجمان تیم حریف حالا هوشیارتر هستند و تلاش می‌کنند تا با خط دفاعی در یک راستا باشند. آن‌ها فقط زمانی شروع به فرار می‌کنند که توپ به پشت خط دفاع فرستاده شود یا حمله‌ای در حال شکل گرفتن باشد که در این صورت، آن‌ها با حرکات منطقی، وارد محوطه جریمه می‌شوند. اگر مهاجمان درجه یکی همانند هری کین یا آگوئرو در اختیار داشته باشید، در هر بازی بین 3 الی 5 فرصت طلایی خواهید داشت که از این تاکتیک ضد حمله گل بزنید، یعنی توپ را پشت دفاع بیندازید تا مهاجم فرار کند اما این مسئله به خط دفاعی حریف هم بستگی دارد. برای مثال در مقابل ویرجیل فن دایک کار سختی در پیش خواهید داشت. این مسئله در فیفا 20 چندان خوب از آب در نیامده بود و حرکت نکردن مهاجمان گاهی باعث آزار شما می‌شد.

دیگر تغییرات جزئی اما مهم گیم پلی بازی عبارت‌اند از:

  • عملکرد دروازه‌بان‌ها در مقابل حملات از گوشه‌ها بسیار بهتر شده است
  • هد زدن نسبت به فیفا 20 بهتر شده و شانس بیشتری برای گلزنی با سر دارید
  • عملکرد هافبک مرکزی بهبود پیدا کرده است
  • مدافعان دارای حرکات و انیمیشن‌های جدیدی هستند و خودسرانه عمل نمی‌کنند
  • هوش مدافعان افزایش یافته تا بین آن‌ها و مهاجمان تعادل برقرار شود

این تغییرات در مجموع امیدوارکننده به نظر می‌رسد و مشخص است که سازندگان به مشکلات بازی واقف هستند.

در بازی چهره بازیکنان بیشتری هم اسکن شده، برای مثال حالا چهره بازیکنان تیم بنفیکا کاملا مشابه واقعیت است. در بازی FIFA 21 بیش از 700 تیم وجود دارد و بیش از 17 هزار بازیکن به صورت کامل طراحی شده‌اند.

– تاثیرگذاری بیشتری دسته‌ها

بازی فیفا 21

بازی فیفا 21 قرار است برای کنسول‌های نسل جدید منتشر شود اما شرکت EA جزئیات زیادی را در مورد این نسخه‌ها ارائه نداده است. با این حال، می‌دانیم که ویژگی بازخورد هپتیک (Heptic) دسته‌ها نقش مهمی در بازی ایفا خواهد کرد. احتمالا می‌دانید که کنترلرهای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس قرار است با فناوری‌های جدیدی ارائه شوند. برای مثال دسته دوال سنس به شکلی طراحی شده که دکمه‌ها بر اساس چیزی که روی صفحه نمایشگر می‌بینید، احساس متفاوتی به شما می‌دهند. فیفا 21 قرار است از این ویژگی‌ها استفاده کند و شما تاثیر شوت‌ها، پاس‌ها، تکل‌ها و غیره را کاملا حس می‌کنید. در نسخه‌های قبلی، برای مثال هنگامی که توپ به تیرک برخورد می‌کرد، دسته شما دچار لرزش می‌شد اما چیزی که در نسل جدید تجربه خواهید کرد، کاملا متفاوت است.

شرکت EA وعده داده که در این نسخه از فیفا، «طبیعی‌ترین رفتارهای بازیکنان در تاریخ بازی‌های ورزشی» را مشاهده خواهید کرد. برای مثال یک بازیکن ممکن است ایستاده و ساق بند خود را تنظیم کند یا جوراب خود را بالا بکشد. این تغییرات جذاب هستند اما چیزی که واقعا نیاز داریم، آگاهی محیطی بیشتر بازیکنان است. حرکات هوشمندانه مهاجمان در محوطه جریمه که بالاتر ذکر کردیم، نشان می‌دهد که استودیوی سازنده به این نکته نیز توجه داشته است. همچنین باید دید که قدرت تصمیم گیری بازیکنان تا چه اندازه پیشرفت داشته است و امیدواریم که شاهد پاس کاری‌های غیرمنطقی هوش مصنوعی نباشیم. ویژگی دیگری که امیدواریم در این بازی مشاهده کنیم، اهمیت دادن هوش مصنوعی به موقعیت‌های خاص است، برای مثال هنگامی که تیم شما ضدحمله خورده است، هافبک‌ها با سرعت بیشتری دویده و سریعا به کمک مدافعان بیایند.

بخش کریر مُد سرانجام ارتقا پیدا کرد

بازی فیفا 21

سال گذشته بود که پس از مدت‌ها، در بخش کریر مد (Career Mode) تغییرات کوچکی ایجاد شد. این بخش به یک سیستم جدید گفتگو مجهز شده بود که باعث می‌شد با بازیکنان تعامل داشته باشید و به آن‌ها وجهه انسانی بیشتری می‌داد. این سیستم جالب توجه بود اما پس از مدتی، کارایی خود را از دست می‌داد. پس از دو یا سه گفتگو، شما یاد می‌گرفتید که چه جوابی بدهید تا بهترین نتیجه را گرفته و اعضای هیئت مدیره خود را راضی نگه دارید. بخش کریر مُد در سال‌های اخیر آن قدر تغییرات اندکی داشته که بسیاری فکر می‌کردند شاید سازندگان آن را به طور کلی از بازی حذف کنند. خوشبختانه سازندگان نه تنها آن را کنار نگذاشته‌اند بلکه در نسخه جدید، توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند.

بازی فیفا 21

در دنیای واقعی بارها پیش آمده که یک بازیکن در یک پست آغاز به بازی کرده اما در نهایت مشخص شده در یک پست دیگر درخشان‌تر بازی می‌کند. برای مثال آرون وان بیساکا، مدافع فعلی منچستر یونایتد، در تیم کریستال پالاس، یک وینگر بود. این نوع تغییرات حالا به بخش کریر مُد مجموعه فیفا آمده است و می‌توانید پست بازیکنان را تغییر دهید تا ببینید در کدام یک، عملکرد بهتری دارند. شما همچنین می‌توانید پس از اعمال استراتژی‌ها، اجازه دهید هوش مصنوعی به جای شما بازی کند اما در لحظات حساس، این فرصت را دارید که وارد میدان شده و خودتان بازی را در دست بگیرید، برای مثال در پنالتی‌ها.

تغییرات بخش ولتا

بازی فیفا 21

بخش ولتا یا همان فوتبال خیابانی در فیفا 20 معرفی شد و حالا با کیفیتی بهتر در نسخه جدید هم وجود دارد. شما می‌توانید این بخش را به صورت آنلاین و چهار نفره انجام دهید و لوکیشن‌های جدیدی همانند سائو پائولو، رم، دوبی و غیره به آن اضافه شده است. ویژگی سفارشی سازی این بخش هم گسترش بیشتری یافته و شما تنوع بیشتری برای انتخاب شخصیت و لباس‌های او دارید. علاوه بر این‌ها، در بخش ولتا می‌توانید بسیاری از چهره‌های محبوب دنیای فوتبال را به تیم خود بیاورید و با آن‌ها بازی کنید.

نسخه نسل جدید بازی را به صورت رایگان دریافت می‌کنید

بازی فیفا 21

نسخه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان FIFA 21 در تاریخ 9 اکتبر 2020 (18 مهر 1399) منتشر می‌شود، یعنی دو ماه زودتر از نسخه‌های نسل جدید. کسانی که این بازی را برای کنسول‌های نسل فعلی خریداری نمایند، در ادامه می‌توانند آن را به صورت رایگان برای پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس دریافت کنند.

اما در این رابطه یک تبصره هم وجود دارد. اگر برای مثال نسخه فیزیکی بازی فیفا 21 را بخرید، کنسول نسل بعدی شما هم باید از نسخه‌های فیزیکی پشتیبانی کند. اگر دیسک بازی را برای پلی استیشن 4 خریداری کرده‌اید و حالا صاحب پلی استیشن 5 دیجیتالی (بدون دیسک درایو) هستید، در واقع باید دوباره آن را خریداری کنید زیرا بدیهی است که از دیسک‌های فیزیکی نمی‌توان در کنسول بدون دیسک استفاده کرد.

بازی فیفا 21

قابلیت‌های شخصی سازی بخش Pro Clubs

ناگفته نماند که تمامی پیشرفت‌های شما در نسخه‌های نسل فعلی، در بخش آلتیمیت، آیتم‌ها، سکه‌ها و امتیازات، به نسخه نسل بعدی قابل انتقال خواهد بود اما آمارهای بخش‌های کریر مُد، پرو کلاب (Pro Clubs) و فصول آنلاین (Online Seasons) به کنسول جدید منتقل نمی‌شود.

حذف کارت های تمرین و فیتنس

بازی فیفا 21

سازندگان برای بهبود تجربه شما در بخش آلتیمیت تیم و همچنین صرفه جویی در زمان، کارت‌های فیتنس (Fitness Cards) را حذف کرده‌اند تا بازیکنان همیشه آماده باشند. کارت تمرین (Training Cards) که قدرت تیم شما در زمینه شوت کردن، پاس کاری و دریبل را فقط برای یک مسابقه افزایش می‌داد نیز کنار رفته است.

تمرکز اصلی نسخه جدید بر روی سرعت است و این مسئله در بخش خوشحالی پس از گل هم اعمال شده است. پس از اینکه یک گل به ثمر است، صحنه آهسته آن تنها یک بار نمایش داده می‌شود و همانند فیفا 20، بازیکنان به سوی مرکز زمین قدم نمی‌زنند.

استادیوم دلخواه خود را طراحی کنید

بازی فیفا 21

نسخه جدید بازی فیفا 21 استادیوم‌های رسمی زیادی دارد اما اگر علاقه‌ای به انتخاب آن‌ها ندارید، می‌توانید استادیوم اختصاصی خود را خلق کنید. از سایز، نورپردازی و رنگ صندلی‌ها گرفته تا ظاهر کلی. حتی محیط اطراف استادیوم را می‌توانید به دلخواه خود تغییر دهید.

با پیشرفت در بخش آلتیمیت تیم، گزینه‌های بیشتری هم برای شما باز می‌شود و تم‌های خاصی در اختیار می‌گیرید که ظاهر استادیوم‌ها را کاملا متفاوت می‌کنند. لزومی هم ندارد که نگران سایه‌ها و اشباع نور باشید زیرا تمامی مسابقات در یک زمان مشخص از روز انجام می‌شوند تا همه چیز منصفانه باشد.

علاوه بر این‌ها، فهرست تعدادی از استادیوم‌های جدید لایسنس شده بازی را در زیر مطالعه کنید:

  • استادیوم ال سادار (Estadio el Sadar): اوساسونا
  • استادیوم سون مویکس (Estadio de Son Moix): رئال مایورکا
  • استادیوم لا ابومبونرا (La Bombanera:): بوکا جونیورز
  • استادیوم فرایبورگ (Stadion Freiburg): فرایبورگ
  • استادیوم بنتلر آرنا (Benteler Arena): پادربورن
  • استادیوم پروویدنس پارک (Providence Park): پورتلند تیمبرز
  • استادیوم الاند رود (Elland Road): لیدز یونایتد
  • استادیوم لوس کارمنس (Nuevo Estadio de los Carmenes): گرانادا
  • استادیوم آن در آلتن فورستری (Stadion An der Alten Försterei): یونیون برلین

سوپر لیگ ترکیه و لیگ حرفه‌ای عربستان در این نسخه وجود ندارد اما به احتمال زیاد شاهد حضور لیگ سری آ برزیل، لیگ برتر آرژانتین، لیگ برتر پاراگوئه، سوپر لیگ هند و لیگ برتر فنلاند خواهیم بود.

ورود اسطوره‌های تازه

بازی فیفا 21

اریک کانتونای افسانه‌ای اولین اسطوره‌ای است که برای بازی فیفا 21 تایید شده اما ستارگان بیشتری هم در این نسخه حضور دارند. از نمانیا ویدیچ صربستانی، فرانس پوشکاش مجارستانی، ژاوی و پیتر چک تا ساموئل اتو، اشلی کول، باستیان شواین اشتایگر، فرناندو تورس و فیلیپ لام.

 تحولات بخش دو نفره

بازی فیفا 21

در نسخه جدید، بخش دو نفره بهبود یافته و آزادی‌های بیشتری ارائه می‌دهد. شما و دوستتان می‌توانید در بخش‌های مختلف از جمله Division Rivals و Squad Battles به صورت دو نفره بازی کنید. اگر هم به صورت تک نفره به بازی کردن می‌پردازید، در مقابل تیم‌های دو نفره قرار نمی‌گیرید. این مسئله در نسخه‌های قبلی مشکلات زیادی ایجاد می‌کرد زیرا تیم‌های دو نفره در مقابل یک نفر قرار می‌گرفتند و به راحتی می‌توانستند از هوش مصنوعی عبور کنند اما حالا شرکت EA چند گزینه اختصاصی برای این مسئله طراحی کرده است.

برای مثال این فرصت را دارید که یک هم‌تیمی غریبه داشته باشید. اگر هم می‌خواهید خودتان را به چالش بکشید و مشکلی با بازی کردن انفرادی ندارید، می‌توانید مطابق سابق انتخاب کنید که جلوی تیم‌های دو نفره قرار بگیرید.

بازی فیفا 21 در تاریخ 9 اکتبر 2020 برای رایانه‌های شخصی و کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر می‌شود. کسانی که نسخه آلتیمیت (Ultimate Edition) یا چمپیونز (Champions Edition) را پیش خرید کنند، می‌توانند سه روز زودتر و در تاریخ 6 اکتبر (15 مهر 1399) به بازی دسترسی داشته باشند. علاوه بر این‌ها، نسخه آزمایشی بازی در تاریخ 1 اکتبر (10 مهر 1399) در سرویس EA Access (برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان) و سرویس اورجین (برای رایانه‌های شخصی) قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*