فروش پردازنده کوالکام به هواوی

کوالکام سعی در برداشتن موانع برای فروش پردازنده به هواوی را دارد

شرکت کوالکام سعی در قانع کردن دولت آمریکا، برای فروش پردازنده به هواوی دارد تا همچنان درآمد سالیانه و ثابت خود را از این طریق حفظ کند.

مدتی از اعلامیه اخیر دولت آمریکا، برای تحریم تجارت با شرکت‌های چینی می‌گذرد؛ تحریمی که طی آن، از تاریخ ۲۵ شهریور (۱۵ سپتامبر)، هیچ شرکتی که از فناوری آمریکا، برای ساخت قطعات خود استفاده می‌کند حق ندارد که تراشه‌های خود را به شرکت‌هایی نظیر هواوی بفروشد. این کار به نظر فشار سنگینی را بر گوشی‌سازان چینی وارد می‌کند اما از طرفی، ضرر بزرگی در قبال فروش نرفتن قطعات طبق روال سابق، به آن‌ها وارد خواهد شد.

شرکت کوالکام سعی در فروش پردازنده به هواوی دارد

فروش پردازنده کوالکام به هواوی

طبق کنفرانسی که این شرکت اخیرا برگزار کرده، بیانیه‌ای اظهار شده که به نظر منطقی می‌رسد؛ به گفته مدیران Qualcomm، اگر فروش قطعات به شرکت بزرگ هواوی متوقف شود، آن‌ها نه تنها ضرر بزرگ مالی (سالانه بالغ بر ۸ بیلیون دلار) برای فروش نرفتن قطعات خود متحمل خواهند شد، بلکه باعث می‌شوند تا هواوی، برای تامین تراشه‌های پیشرفته و مورد نیاز خود، به سمت سایر شرکت‌های غیر آمریکایی برود. در حالی که این امر، هم بر ضرر کوالکام و هم بر ضرر دولت آمریکا خواهد بود.

 

شرکت Qualcomm اظهار کرده که هواوی، به زودی فناوری 5G را بسیار گسترده‌تر خواهد کرد و این در حالی است که در صورت نداشتن همکاری، ممکن است تمامی منافع مربوط به آن، سهم شرکت‌های غیر آمریکایی مانند MediaTek و Samsung شود.

به هر حال، معمولا هواوی برای گوشی‌های پرچمدار خود از چیپ‌های Qualcomm استفاده نکرده و آن‌ها را برای دستگاه‌های میان‌رده خود لازم داشته است. همچنین اخیرا شایعه شده که هواوی و MediaTek در سال 2020 قراردادهای همکاری بیشتری را امضا خواهند کرد.

به علاوه، پروژهای جدیدی برای ساخت لپ تاپ و تلویزیون‌های هوشمند نیز توسط هواوی اعلام شده که به زودی جزئیات بیشتری از آن‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*