قیمت لوازم خانگی

قیمت لوازم خانگی طی یک ماه گذشته چقدر تغییر کرده است؟

قیمت لوازم خانگی در ماه‌های گذشته به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. در این مطلب قیمت چند مدل از وسایل خانگی را در ماه جاری با ماه اخیر مقایسه می‌کنیم.

در ماه‌های گذشته، افزایش نرخ ارز باعث شد قیمت لوازم خانگی به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. این موضوع باعث شده قدرت خرید خانوارها کاهش پیدا کند و به همین دلیل مسئولان و تولیدکنندگان به دنبال آن هستند تا لوازم خانگی با قیمت مناسب را در داخل کشور تولید کنند. در چند وقت اخیر بارها تولیدکنندگان داخلی و مسئولان از خودکفایی در ساخت تامین قطعات و مواد اولیه تولید لوازم خانگی ارزان در ایران خبر داده بودند، اما در عمل می‌بینیم که همچنان روند صعودی قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی ادامه دارد و اکنون برای لوازمی مانند یخچال، تلویزیون و ماشین لباسشویی، قیمت‌های نجومی را مشاهده می‌کنید و حتی محصولات برخی برندهای کمتر شناخته شده با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسند.

از سوی دیگر، شرکت‌های تولیدکننده ایرانی با توجه به افزایش هزینه‌ها، مجوز افزایش قیمت محصولات خود را دریافت کردند. سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان چندی پیش اعلام کرد اجازه افزایش 20 درصدی قیمت تلویزیون و افزایش 25 درصد دیگر لوازم خانگی نسبت به بهمن ماه سال گذشته صادر شده است. صادق نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت گفت در چهار ماه نخست سال جاری در اقلام اصلی لوازم خانگی یعنی یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی، افزایش تولید داشتیم. وی افزود، در حال حاضر کف ساخت داخل در لوازم خانگی بزرگ بیش از 65 درصد و برای برخی لوازم مانند کولر آبی تا صد در صد محقق شده است.

قیمت لوازم خانگی

نیارکی همچنین اضافه کرد قیمت‌ها تابع عوامل مختلف مانند نهاده‌های تولید است و زمانی که نرخ ارز تغییر می‌کند یا قیمت ورق گالوانیزه و پلیمر افزایش پیدا می‌کند، منجر به بالا رفتن قیمت محصولات می‌شود. اکبر پازوکی، یک مقام صنفی در این باره گفت افزایش قیمت لوازم خانگی و افت قدرت خرید مردم باعث شده رکود شدیدی را در بازار شاهد باشیم و اکنون به جز افرادی که برای تهیه جهیزیه نوعروسان به بازار مراجعه می‌کنند، خریدار دیگری در بازار وجود ندارد. محمدرضا شهیدی، دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور هم گفت با وضعیت فعلی کمبود ارز، تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی دچار مشکل شده است.

در هر صورت بازار لوازم خانگی هم مثل بسیاری از لوازم دیگر، روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و حتی اگر قیمت‌های فعلی را با قیمت‌های ماه گذشته مقایسه کنید، از افزایش عجیب قیمت‌ها حیرت زده می‌شوید. در ادامه می‌توانید قیمت چند مدل لوازم خانگی را به عنوان نمونه، در ماه جاری (مرداد 99) با ماه گذشته (تیر 99) مقایسه کنید:

مقایسه قیمت لوازم خانگی در دو ماه اخیر

وسیلهقیمت تیر 99قیمت مرداد 99
یخچال ساید بای ساید اسنوا 2261-S818 میلیون تومان27 میلیون تومان
ماشین لباسشویی ال جی 821-WM14 میلیون تومان18 میلیون تومان
اجاق برقی صفحه‌ای بیمکث مدل MG00215 میلیون و 400 هزار تومان7 میلیون و 600 هزار تومان
مایکروویو پاناسونیک مدل NN-GD574M4 میلیون و 800 هزار تومان6 میلیون و 500 هزار تومان
جاروبرقی سامسونگ 910-VC3 میلیون و 900 هزار تومان5 میلیون تومان
کولر آبسال3 میلیون تومان3 میلیون و 200 هزار تومان
اتوبخار فیلیپس مدل GC49361 میلیون و 800 هزار تومان2 میلیون و 400 هزار تومان
سشوار خانگی فیلیپس HP8230410 هزار تومان630 هزار تومان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این قیمتام دروغه و گرون تر از ایناس

  2. همه چیز ۱۰ برابر شده