امکانات گلکسی نوت 20 اولترا

منحصر به فردترین امکانات گلکسی نوت 20 اولترا را بشناسید

با منحصر به فردترین امکانات گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ – Samsung Galaxy Note 20 Ultra آشنا شوید و ویدیویی از تست سقوط آن را ببینید.

گوشی‌های گلکسی نوت 20 اولترا با آمدن خودشان قابلیت‌هایی را برای کاربران به ارمغان آوردند که تا پیش از این نمی‌توانستید در هیچ گوشی هوشمند دیگری آن‌ها را تجربه کنید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی امکانات گلکسی نوت 20 اولترا بپردازیم که می‌تواند گلکسی اس 20 اولترا را حداقل روی کاغذ شکست دهد.

امکانات گلکسی نوت 20 اولترا در برابر اس 20 اولترا

  • پنل LTPO با نرخ رفرش داینامیک در برابر LTPS قاتل باتری
  • حافظه داخلی ESF 3.1 سریع‌تر در برابر نسخه 3.0
  • فوکوس سریع دوربین
  • محافظ نمایشگر قدرتمند Gorilla Glass Victus
  • دکس بی‌سیم
  • قیمت 1299 دلاری برای مدل 128 گیگابایتی نسبت به 1399 دلار

سامسونگ در ویدیوهای تبلیغاتی منتشر شده به بسیاری از امکانات و ویژگی‌های پرچمدار جدید خودش اشاره کرده است، اما بسیاری از آن‌ها از دید دور مانده که ما در اینجا به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تقویت کننده 5G جدید

ماژول جدید LPAMiD QPM5625 کوالکام شاید خیلی ویژه به نظر نرسد، اما وظیفه‌ی مهمی را در مودم 5G قرار گرفته در چیپست اسنپدراگون 865 پلاس سری نوت 20 بر عهده دارد. آن در اصل یک تقویت کننده جدید برای حالت‌های باند ضعیف 4G و 5G است و در مقایسه با نسخه‌های پیشین،‌ از شبکه‌های جهانی بیشتری پشتیبانی می‌کند.

دکس بی‌سیم

دیگر خبری از سیستم داک دست و پاگیر دکس نیست. بلکه گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا سامسونگ نخستین مدل‌هایی هستند که شما می‌توانید بدون کابل، داک یا دانگل آن را به تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر خود متصل کنید. به همین خاطر ما نام این ویژگی را دکس بی‌سیم می‌نامیم.

هرچند شاید اجرای بازی‌های سنگین گرافیکی و پخش ویدیوهای باکیفیت 8K با کمی چالش در اتصال با دکس بی‌سیم مواجه باشند، اما حداقل شما می‌توانید گوشی خود را به یک کامپیوتر تبدیل کرده و با یک ماوس و کیبورد بی‌سیم در رابط کاربری نونوار شده گوشی شد به گشت و گذار بپردازید. در این حالت، شما می‌توانید از قلم S Pen برای جلو و عقب کردن اسلایدهای یک فایل پاورپوینت نیز استفاده کنید.

نرخ رفرش متغیر نمایشگر

نرخ رفرش متغیر یکی دیگر از امکانات گلکسی نوت 20 اولترا است که نسبت به نرخ رفرش ثابت در مدل گلکسی اس 20 اولترا یک قدم رو به جلو محسوب می‌شود، اما این به معنای از دست رفتن برخی ویژگی‌ها است. به طور مثال شما نمی‌توانید 120 هرتز را با رزولوشن کامل 1440p اجرا کنید یا بزرگ‌نمایی ویدیو را برای پخش با نرخ 60 فریم داشته باشید.

امکانات گلکسی نوت 20 اولترا

به هر ترتیب، نرخ رفرش متغیر، ویژگی جدیدی در گوشی‌های پرچمدار امروزی محسوب می‌شود. با این ویژگی، نمایشگر گوشی شما حتی می‌تواند تصاویر را با نرخ 10 هرتز نیز به نمایش بگذارد که این باعث 10 درصد کاهش در مصرف باتری در مقایسه با گلسی اس 20 اولترا خواهد شد.

رابط کاربری One UI 2.5

در رابط کاربری One UI 2.5 نوت 20 اولترا، امکانات جدید زیادی نسبت به One UI 2.1 در سری اس 20 وجود ندارد. در واقع فهرست تغییرات آن کوتاه و ناچیز است. شاید بزرگ‌ترین ویژگی آن، تضمین اضافه شدن پشتیبانی از ناوبری مبتنی بر جسچرها به لانچرهای متفرقه است. فهرست این تغییرات را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

  • یک نسبت جدید فیلمبرداری 22:9 برای سازگاری با نسبت‌های ابعاد نمایشگر جدید بلند قامت
  • رزولوشن فیلمبرداری و اطلاعات نرخ فریم در حالت دوربین Pro
  • گزینه‌های جدید فوکوس در حالت دوربین Pro
  • آیکون جدید یوتیوب در کیبورد پیشفرض برای اشتراک‌گذاری آسان ویدیوها در پیام‌رسان‌ها و اپلیکیشن‌های چت

آزمون مقاومت گوریلا گلس Victus روی نوت 20 اولترا

یکی دیگر از منحصر به فردترین امکانات گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ، حضور هفتمین نسل محافظ نمایشگر گوریلا گلس برای محافظت هم در برابر خراش و هم سقوط است. کورنینگ، شرکت سازنده‌ی گوریلا گلس معمولاً روی یکی از این دو ویژگی متمرکز می‌شد؛ اما حالا با گوریلا گلس جدید تلاش کرده هر دو این ویژگی‌ها را به نسل جدید گوشی‌های هوشمند بیاورد.

ایا گوریلا گلس Victus موفق شده از این آزمون سربلند بیرون آید؟ خودتان در ویدیوی زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. لینک دانلود مشکل داره لطفا درستش کنید