پاک کردن تاریخچه مرورگر فایرفاکس - Firefox

نحوه پاک کردن تاریخچه مرورگر فایرفاکس

اگر قصد پاک کردن تاریخچه مرورگر فایرفاکس – Firefox را به هر دلیل شخصی و غیر شخصی دارید، باید بدانید که برای این کار، دو روش وجود دارد.

قسمت تاریخچه و یا همان History در مرورگرها، همان بخشی است که تمامی وبسایت‌هایی که در گذشته به آن‌ها رفته‌اید را دقیق ثبت می‌کنند. این کار برای پیدا کردن برخی اطلاعات و یا سایتی که آن را فراموش کرده‌اید بسیار کاربردی خواهد بود؛ اما با این حساب، ممکن است قصد پاک کردن (و یا حداقل بخشی از) آن را داشته باشید.

روش‌های پاک کردن تاریخچه مرورگر فایرفاکس

برای پاک کردن تاریخچه در فایرفاکس نسخه رایانه شخصی دو روش وجود دارد؛ شما می‌توانید به صورت دستی کل و یا قسمتی از آن را حذف کنید و یا اینکه بگذارید به صورت خودکار، جستجوهای شما در اینترنت توسط برنامه حذف شود.

البته لازم به ذکر است که اگر قصد ذخیره نشدن اطلاعات جستجو خود را در این مرورگر دارید، همیشه می‌توانید از قابلیت Private Mode (که حالتی شبیه به Incognito Mode در گوگل کروم است) استفاده کنید.

روش پاک کردن دستی

برای پاک کردن دستی تاریخچه مرورگر Firefox خود، ابتدا باید بر روی آیکون Liberary موجود در بالا راست صفحه که نمایانگر چند کتاب کنار یکدیگر است کلیک کنید. سپس در منو باز شده، History را به مانند عکس زیر انتخاب کنید.

پاک کردن تاریخچه مرورگر فایرفاکس - Firefox

سپس گزینه Clear Recent History را انتخاب کرده و در منو باز شده، گزینه Time range to clear را کلیک کنید تا بازه‌های زمانی متفاوت برای شما نمایان شود که شامل یک ساعت پیش، دو ساعت پیش، امروز و یا کل تاریخچه خواهد بود.

پاک کردن تاریخچه مرورگر فایرفاکس - Firefox

با انتخاب گزینه Everything (برای پاک سازی کل تاریخچه)، منو بالا ظاهر می‌شود که طبق آن، باید حتما تیک گزینه Browsing and Download History را زده باشید. سپس بر روی جعبه آبی Clear Now کلیک کنید تا تمامی تاریخچه پاک شود.

روش پاک کردن خودکار

به جز روش دستی، فایرفاکس این امکان را به شما می‌دهد تا به صورت اتوماتیک تمامی داده ذخیره شده مربوط به جستجوهای خود را پاک کنید. برای این کار، ابتدا بر روی گزینه سه خط مانند، در بالا راست صفحه کلیک کنید و در منو باز شده، مانند عکس زیر، گزینه Prefrences را انتخاب کنید.

پاک کردن تاریخچه مرورگر فایرفاکس - Firefox

سپس در قسمت چپ منو جدید، گزینه Privacy and Security را انتخاب کرده و بعد از آن، تیتر مربوط به بخش History را انتخاب کنید و روی دومین گزینه لیست آن کلیک کنید. پس از آن، منو جدیدی مانند عکس زیر ظاهر خواهد شد که باید بر روی سومین گزینه آن، یعنی Use Custom settings for history کلیک کنید.

پاک کردن تاریخچه مرورگر فایرفاکس - Firefox

حال در بین گزینه‌های جدید ایجاد شده، بر روی سومین آن‌ها یا همان Clear history when Firefox closes کلیک کنید.

پاک کردن تاریخچه مرورگر فایرفاکس - Firefox

همچنین برای اینکه تعیین کنید کدام موارد به صورت خودکار پاک شوند، بر روی گزینه کوچک settings در انتهای بخش بالا کلیک کنید و در منو باز شده، همه موارد یا برخی که مدنظرتان است را تیک بزنید.

پاک کردن تاریخچه مرورگر فایرفاکس - Firefox

 

بر روی ok کلیک کرده و خارج شوید تا تنطیمات شما ذخیره شود. با انجام این کار، از حالا هربار که از مرورگر خود خارج شوید، تمامی اطلاعات ذخیره شده به صورت خودکار پاک خواهد شد.