مشخصات احتمالی موتورولا ریزر 2

مشخصات احتمالی موتورولا ریزر 2 : در جا زدن به سبک مدرن!

اطلاعات جدیدی از مشخصات احتمالی موتورولا ریزر 2 فاش شده اما آیا این گوشی می‌تواند علاوه بر نسل پیشین، از پس رقیب کره‌ای نیز بر بیاید؟

موتورولا با عرضه نسل جدید موتو ریزر (Razr) به عنوان یک گوشی مجهز به نمایشگر تاشو نتوانست موفقیت زیادی کسب کند و حالا برای جبران کاستی‌ها با ریزر 2 تلاش می‌کند. این گوشی که همانند نسل پیشین از نوع انعطاف‌پذیر خواهد بود در مراسم آنلاین موتورولا در تاریخ 9 سپتامبر معرفی می‌شود و مشخصات احتمالی موتورولا ریزر 2 تا حدودی فاش شده است.

ریزر 2020 که ممکن است به دلیل پشتیبانی از 5G با نام ریزر 5 جی نیز شناخته شود نسبت به نسل پیشین خود – با قیمت غیرمعقول 1500 دلاری برای مشخصات فنی متوسط و عملکرد ضعیف – بهبودهایی به خود دیده و نوید نماینده بهتری برای شرکت زیر شاخه لنوو را می‌دهد. مرتفع کردن مشکلات دقیقا همان چیزی است که از موتورولا انتظار می‌رفت اما تغییرات ایجاد شده چندان انقلابی نیستند و شاید جایگاه ریزر 2 را مانند برادر بزرگترش متزلزل کنند.

سامسونگ با گلکسی زد فلیپ 5 جی (Galaxy Z Flip 5G) و قیمتی کمتر از 1500 دلار، مشخصات سخت افزاری در حد یک پرچمدار را ارائه می‌دهد و در عین حال یک گوشی انعطاف‌پذیر عالی ارزیابی می‌شود. در سوی دیگر میدان طبق شایعات موتورولا مشخصات چندان قدرتمندی برای ریزر 5 جی در نظر نگرفته و احتمالا نسل دوم ریزر نیز فروش خوبی تجربه نخواهد کرد.

مشخصات بهتر لزوما به معنای محصول رقابتی نخواهد بود. از آنجایی که ریزر 2 از 5G پشتیبانی خواهد کرد چیپست جدیدی نیز خواهد داشت و به جای اسنپدراگون 710، احتمالا از اسنپدراگون 765G توان خواهد گرفت که چیپ میان‌رده‌ای محسوب می‌شود و پیش‌تر در موتورولا اج (Motorola Edge) هم آن را دیده بودیم. در وبسایت چینی Weibo به گوشه‌های گرد لبه پایینی اشاره شده که احتمالا شاهد تغییراتی در طراحی آن‌ها خواهیم بود.

مشخصات احتمالی موتورولا ریزر 2

صفحه نمایش 6.2 اینچی OLED تغییری با نسل پیشین نداشته و روی بدنه نیز نمایشگر 2.7 اینچی در نظر گرفته شده که احتمالا کمی رزولوشن آن افزایش پیدا خواهد کرد. شایعات می‌گویند ریزر 2 با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد ولی در بخش باتری تغییرات چندان محسوس نیستند. باتری ریزر نسل قبلی 2510 میلی‌آمپر ظرفیت داشت و حالا در ریزر 2 به 2845 میلی‌آمپر افزایش یافته که کاربر را شگفت‌زده نمی‌کند، حتی اگر از فناوری شارژ سریع 18 واتی هم پشتیبانی کند.

دوربین‌ها دیگر قسمت متحول شده ریزر 2 هستند و حالا شاهد سنسور 48 مگاپیکسلی به جای دوربین 16 مگاپیکسلی پیشین هستیم. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز جای خود را به سنسور 20 مگاپیکسلی داده تا شاهد تصاویر با جزییاتی باشیم. متاسفانه هنوز اطلاعاتی از مشخصات دقیق دوربین‌ها در دست نیست. انتظار می‌رود این گوشی از اندروید 10 به طور پیش‌فرض استفاده کند و موتورولا حداقل تا یک سال از لحاظ آپدیت‌های سیستم عامل کاربران را تامین کند.

ریزر 2 با چنین مشخصات فنی گرچه نسبت به نسل قبلی‌اش پیشرفت کرده اما در کنار سایر گوشی‌های روز حرفی برای گفتن ندارد. موتورولا باید در قسمت‌های باتری، توان پردازشی، رزولوشن صفحه و ساخت بدنه بازنگری جدی داشته باشد و البته برای چنین دیوایسی قیمت نازل‌تری برگزیند، چرا که با قیمت ریزر گزینه‌های ساده و حتی انعطاف‌پذیر با کیفیت‌تری پیش روی خریدار قرار دارند.

رقابت با زد فلیپ 5G

مشخصات احتمالی موتورولا ریزر 2

زد فلیپ را می‌توانیم رقیب مستقیم ریزر موتورولا بدانیم که نسل اول آن طراحی بهتری از یک گوشی تاشو ارائه می‌دهد. با پشتیبانی از 5G و سخت افزار قدرتمندتر، ریزر در همین ابتدای کار به دلیل قیمت بالایش قافیه را می‌بازد. زد فلیپ مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی Infinity Flex با نسبت تصویر 22:9 بوده که تماشای فیلم را برای هر کسی لذت‌بخش می‌کند. چیپست مورد استفاده در این گوشی اسنپدراگون 865+ بوده که بسیار سریع‌تر از محصول موتورولاست و با برچسب قیمتی 1450 دلار، ریزر 2 را از گردونه رقابت خارج می‌کند.

در مقابل دوربین 48 مگاپیکسلی ریزر جدید، دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی زد فلیپ با لنزهای عریض و فوق عریض قرار گرفته است. میزان رم و حافظه داخلی هر دو گوشی یکسان بوده اما در بخش باتری با ظرفیت 3300 میلی‌آمپری زد فلیپ، باز هم برتری از آن نماینده سامسونگ است.

کره‌ای‌ها دو رنگ برنزی و خاکستری را برای زد فلیپ انتخاب کرده‌اند اما موتورولا رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و مشکی را همانند نسل قبلی ریزر برای نسل جدید در نظر گرفته است. در حال حاضر امکان سفارش و خرید زد فلیپ وجود دارد اما این قضیه برای ریزر متفاوت بوده و انتظار می‌رود در مراسم آنلاین 9 سپتامبر از آن پرده‌برداری شود. بدین ترتیب احتمالا تا پایان سال جاری میلادی ریزر 2 وارد بازار نخواهد شد و به مدت تقریبی 5 ماه، زد فلیپ فرمانروای مطلق گوشی‌های تاشوی انعطاف‌پذیر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. موتورش خیلی عالیه

  2. حاشیه چی میگه! 😛
    صد رحمت به زد فیلیپ 😐

  3. طراحی زد فلیپ خیلی بهتره البته از نظر من

  4. 14 سال پیش motorola razer v3 طراحیش دقیقا مثه این بود… اما الان بجای دکمه های فیزیکی، تمام لمس شده… واقعا تکنولوژی قشنگه..

  5. هنوز خیلی کار داره !

  6. پیشرفت خوبی داشته ولی z فلیپ بهتره البته اگر هم قیمت باشن

  7. اصلا کاربرد ندارن این مدل تاشدن