مشکلات گوشی های هوشمند

متداول ترین مشکلات گوشی های هوشمند

مواجه شدن با مشکلات قطعات موبایل برای هر کاربری بسیار آزاردهنده است و هیچکس دوست ندارد، با خراب شدن قطعات موبایل روبرو شود.

از آنجا که تقریباً تمام روزهای زندگی ما با گوشی‌های همراه می‌گذرد، استفاده از یک دستگاه سالم نیاز هر فردی است و هنگامی که گوشی با مشکل خاصی روبرو می‌شود، در هر ساعت از شبانه روز با دردسرها و دغدغه‌های زیادی روبرو می‌شویم. برخی از مشکلات پیش آمده با راه حل‌های بسیار ساده رفع می‌شود. اما برخی دیگر را نمی‌توان بدون استفاده از ابزارآلات مخصوص و مراجعه به متخصص حرفه‌ای برطرف کرد.

ما در این مقاله به برخی از مشکلات رایج گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم و راهکارهایی را ارائه می‌کنیم تا اگر مشکل پیش آمده توسط شما قابل حل باشد، آن را رفع کنید. اما اگر نتوانید شخصا مشکل گوشی را حل کنید، باید به یک تعمیرگاه مطمئن و معتبر رجوع کنید و یا در بدترین شرایط مجبور هستید تلفن همراه خود را تعویض نمایید.

1. رایج‌ترین مشکل قطعات موبایل عدم نگهداری شارژ است

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که کاربران گوشی‌های همراه نسبت به آن معترض هستند، تخلیه‌ی زودهنگام شارژ است. این مشکل می‌تواند ناشی از ظرفیت پایین باتری گوشی باشد. ظرفیت باتری با واحد میلی آمپر ساعت (یا میلی آمپر ساعت) اندازه‌گیری می‌شود که نشان می‌دهد باتری در طول روز چه میزان انرژی می تواند تأمین کند. به عنوان مثال، اگر یک باتری دارای ظرفیت 1000 میلی آمپر ساعت باشد، می‌تواند 1000 میلی آمپر انرژی را به مدت 1 ساعت فراهم کند. اگر ظرفیت باتری دستگاه شما 500 میلی آمپر انرژی باشد، باتری آن باید حدود 2 ساعت دوام بیاورد.

به طور کلی بهترین کار برای عدم مواجه با این مشکل، نگهداری صحیح از باتری موبایل است. برای حفظ سلامت و افزایش طول عمر باتری موبایل، چند راهکار به شما معرفی می‌کنیم. در صورت انجام این راهکارها برای همیشه از باتری موبایل خود محافظت کرده و مشکل خالی کردن شارژ را به راحتی رفع می‌کنید.

  • در اکثر مواقع که به نور زیاد صفحه نیازی ندارید، آن را کم کنید.
  • در صورتی که به اتصالات غیر ضروری مانند دیتا و بلوتوث نیاز ندارید، آنها را خاموش نگه دارید.
  • اگر در حال استفاده از گوشی نیستید، صفحه نمایش را روشن نگه ندارید.
  • هنگام شارژ کردن گوشی، از استفاده آن بپرهیزید.

اما اگر با رعایت راهکارهای گفته شده بازهم باتری موبایل در مدت کوتاهی شارژ خود را از دست داد، بهتر است برای تعویض آن اقدام کنید. دقت کنید، برای تعویض باتری موبایل به هر تعمیرکاری مراجعه نکنید. چرا که این کار باید توسط فرد قابل اطمینان انجام شود.

2. تعجب‌ برانگیزترین مشکل گوشی، شارژ نشدن باتری است!

عدم شارژ باتری موبایل هنگام اتصال به شارژر، یکی از بدترین و تعجب برانگیز‌ترین مشکلات گوشی‌های همراه است. حال چه اتفاقی می‌افتد که گوشی هنگام اتصال به شارژر، شارژ خالی می‌کند یا اصلا شارژ نمی‌شود؟ علل مختلفی باعث بروز این مشکل می‌شود. اما اولین دلیلی که باید بررسی شود، خراب بودن شارژر یا پریز برق است. اگر مشکل شارژ نشدن گوشی از این دو مورد نباشد، حتما قطعات موبایل خراب شده است و به احتمال زیاد برد usb و سوکت شارژ گوشی باید تعویض شود.

3. ناگهان با سقوط گوشی تاچ ال سی دی می‌شکند! حال چه کار کنید؟

مشکلات گوشی های هوشمند

آیا با مشکل شکستن تاچ ال سی دی گوشی روبه‌رو شده‌اید؟ مطمئنا هنگام نگهداری گوشی سهل‌انگاری کردید و ناگهان گوشی از دستتان افتاده است! این مشکل به دلیل ظرافت و دوام کم تاچ ال سی دی موبایل اتفاق می‌افتد که بر اثر ضربه و نیروی زیاد وارد شده بر آن به راحتی می‌شکند. از مهم‌ترین و حساس‌ترین قطعات موبایل و تبلت‌های مدرن امروزی؛ تاچ ال سی دی آن است. البته فعالیت‌های روزمره و ضرورت نگه داری تلفن های همراه در تمام فعالیتها؛ باعث افزایش ریسک نگهداری شده و بیشتر مواقع به خرید تاچ ال سی دی نیاز پیدا می‌کنید.

برای تعویض تاچ ال سی دی هیچ‌گاه خودتان نمی‌توانید اقدام کنید و باید برای تعمیر موبایل به یک مرکز تعمیرات حرفه‌ای مراجعه کنید. اگر تعمیرکار قابل اعتماد نمی‌شناسید، بهتر است از دوستان و آشنایانتان کمک بخواهید. چرا که تعویض این قطعه کار هرکسی نیست.

4. بعد از استفاده‌ی زیاد، عملکرد دوربین‌های گوشی با مشکل مواجه می‌شود

هنگامی که به مدت طولانی از دوربین گوشی همراه استفاده می‌کنید، کیفیت و عملکرد آن کاهش پیدا می‌کند. این مشکل در اثر عوامل مختلفی به وجود می‌آید. برای مثال، خط افتادن بر روی لنز دوربین باعث می‌شود کیفیت عکس‌ها نسبت به قبل کاهش پیدا کند و یا این که به تدریج روی لنز‌های دوربین هاله‌های رنگی ایجاد می‌شود که برای تعمیر موبایل باید به سراغ یک تعمیرکار سخت افزاری بروید.

5. بالا آمدن ناگهانی برنامه‌ها، مشکل آزاردهنده‌ی گوشی های هوشمند

اگر هنگام گشتن در صفحات موبایل با مشکل بالا آمدن خودکار برنامه‌ها رو به رو شده‌اید، بی شک ویروس‌های مخرب وارد گوشی شما شده‌اند. برای مثال، هنگامی که اپلیکیشن تلگرام به صورت خودکار اجرا و وارد کانال اختصاصی می‌شود، باید به دنبال برنامه‌هایی باشید که به تازگی به صورت خودکار نصب شده‌اند یا شما برای نصب آنها اقدام کرده‌اید. بعد از پیدا کردن برنامه‌ها سریعا برای پاک کردن آن‌ها اقدام کنید. اگر با انجام این کار باز هم با مشکل باز شدن خودکار برنامه‌ها رو به رو شدید، باید گوشی خود را به دست یک تعمیرکار عیب‌یابی بسپارید.

6. گوشی در اثر آب خوردگی از کار می‌افتد

مشکلات گوشی های هوشمند

یکی از مشکلات بسیار شک‌برانگیز کاربران افتادن گوشی داخل آب است. هنگام تماس گوشی با آب ممکن است قطعات موبایل با صدمات جبران‌ناپذیری روبرو شوند. از آنجا که قطعات موبایل بسیار ظریف و حساس هستند، هنگام تماس با آب بسیار سریع واکنش نشان می‌دهند و حتی احتمال سوختگی و از کار افتادن آنها وجود دارد. در اکثر این مواقع، برد و تاچ ال سی دی موبایل می‌سوزد.

برای آن که گوشی در اثر تماس با آب، با صدمات جدی مواجه نشود، باید سریعا آن را از داخل آب بیرون آورید و اگر باتری موبایل قابل جدا شدن است، آن را از داخل گوشی خارج کنید و گوشی و باتری را داخل دستمال نرم قرار دهید. بر خلاف توصیه‌ی عموم، هیچگاه از سشوار برای خشک کردن گوشی استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود رطوبت بیشتری به داخل گوشی برود و به قطعات موبایل آسیب بیشتری وارد شود.

7. با افت سرعت گوشی در گذر زمان مواجه شده‌اید؟

سرعت گوشی با توجه به توانایی آن به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند و می‌توان گفت همه‌ی گوشی‌ها با این مشکل روبه‌رو می‌شوند. اما این که کدام گوشی زودتر یا دیرتر دچار افت سرعت شود، بستگی به مدل آن دارد. بنابراین گوشی‌های در رده پایین با حافظه داخلی کم زودتر دچار افت سرعت می‌شوند و اصطلاحا خیلی زود هنگ می‌کنند.

در اکثر مواقع مشکل کند شدن عملکرد گوشی ناشی از مسائل نرم افزاری است. اما گاهی اوقات به دلیل خرابی قطعات‌ گوشی نیز این مشکل به وجود می‌آید. پس اگر مشکل گوشی شما از طریق روش‌های نرم افزاری بر طرف نشد، برای تعمیر موبایل به تعمیرکار مراجعه کنید.

کلام آخر

گوشی‌های همراه یکی از با‌ارزش‌ترین وسایل شخصی هر فردی است که در صورت خراب شدن ناگهانی آن زندگی کردن سخت و دشوار به نظر می‌رسد. پس توصیه می‌شود قبل از این که با مشکلات گوشی و خراب شدن قطعات موبایل رو به رو شوید، از آن به خوبی مراقبت کنید تا عمر موبایل افزایش یافته و در برابر عوامل خارجی مقاوم باشد. در صورت نیاز به خرید قطعات موبایل می توانید از فروشگاه سورن استور (https://sorenstore.com) با خیال راحت خرید کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. وای خیلی بده تاچ ال سی دی بشکنه

  2. ناگهان با سقوط گوشی تاچ ال سی دی می‌شکند!
    بدترین حالت 😑😑😑😑