مهندسان هواوی

مهندسان هواوی مشغول ترک این کمپانی در حساس ترین زمان هستند

بر اساس اخبار منتشر شده مهندسان هواوی در حال جدا شدن از این کمپانی و مهاجرت به شرکت‌های رقیب هستند.

فشارهای روز افزون آمریکا بر کمپانی هواوی و تحریم‌های مختلفی که علیهش وضع می‌شود دست این کمپانی را بسیار کوتاه کرده است. و اما این تمام ماجرا نیست، به تازگی مهندسان هواوی نیز در حال ترک این کمپانی و پیوستن به کمپانی‌های رقیب هستند.

به دلیل قوانین جدید آمریکا،‌ کمپانی‌هایی که از فناوری یا تجهیزات آمریکایی استفاده می‌کنند، حق همکاری با هواوی را ندارند. این قانون تقریبا همه کمپانی‌های دنیا به خصوص آن دسته که در صنعت فناوری مشغول هستند را در بر می‌گیرد. از این رو کمپانی تایوانی TSMC که مهم‌ترین شریک هواوی بود،‌ از ادامه همکاری در طراحی و تولید تراشه برای هواوی خودداری کرد.

هواوی یک کمپانی فبلس است. بدان معنا که خود فقط محصول را طراحی و دیگر کمپانی‌ها همچون فاکسکان، TSMC و… فرایند تولید قطعات و مونتاژ را برایش انجام می‌دهند. پیرو تحریم‌های صورت گرفته و قطع همکاری‌ها، این کمپانی تصمیم گرفت تا خود خط تولیدی برای تراشه‌های منسوخ شده 45 نانومتری راه اندازی کند و درست در این زمان که بیشترین نیاز را به مهندسانش در زیر مجموعه طراح تراشه‌ خود موسوم به های سیلیکون دارد، شمار بسیار زیادی از آن‌ها تصمیم به ترک شعبه تایوان های سیلیکون گرفتند تا به کمپانی‌های رقیب بروند.

این روزها اوضاع هواوی بسیار آشفته است. میت 40 آخرین گوشی این کمپانی با تراشه‌های انحصاری کایرین است و ذخیره تراشه‌های پردازنده آن به زودی پایان می‌یابد. وضعیت هواوی آنقدر بحرانی است که مینگ چی کو، تحلیلگر معروف دنیای موبایل از احتمال خروج آن از بازار تلفن همراه خبر داد.

البته کمپانی تایوانی مدیاتک که در حوزه طراحی چیپست موبایل فعالیت دارد، درخواست خود برای ادامه همکاری با هواوی را به دولت آمریکا ارائه داد که در صورت موافقت می‌تواند به فروش تراشه به هواوی ادامه دهد. در حال حاضر این تنها امید هواوی برای خروج از این شرایط سخت است.