قیمت واکسن کرونا

قیمت واکسن کرونا سینوفارم چین نسبت به شرکت‌های رقیب گران‌تر است

قیمت واکسن کرونا سینوفارم توسط رئیس هیئت‌مدیره این شرکت چینی اعلام شد که نسبت به شرکت‌های رقیب قیمت بسیار زیادی دارد.

واکسن کرونا شرکت چینی سینوفارم به عنوان یکی از واکسن‌های احتمالی بیماری کووید 19 خواهد بود که مشتریان برای دو دوز آن می‌بایست ۱۰۰۰ یوان برابر با 144 دلار پرداخت کنند. از این رو قیمت واکسن کرونا سینوفارم نسبت به شرکت‌های رقیب بسیار گران‌تر خواهد بود.

عرضه واکسن کرونا شرکت سینوفارم تا پایان سال

شرکت چینی سینوفارم اعلام کرد واکسن توسعه یافته این شرکت تا پایان سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد. اخیرا این واکسن مرحله آزمایش بالینی خود را در کشور امارات گذرانده است که نتایج آن برای دریافت تاییدیه از سوی سازمان‌های بین‌المللی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در همین راستا به تازگی لیو جینگژن، رئیس هیئت‌مدیره این شرکت چینی اعلام کرد قیمت این واکسن بسیار زیاد نخواهد بود و انتظار می‌رود قیمت دو دوز آن حدود 1000 یوان برابر با 144 دلار باشد.

قیمت واکسن کرونا در شرکت‌های مختلف

اما با این حال قیمت واکسن سینوفارم نسبت شرکت‌های رقیب بسیار زیاد است؛ برای مثال واکسن آکسفورد حدود 14 دلار قیمت دارد و قیمت واکسن شرکت آمریکایی مدرنا نیز 32 تا 37 دلار به ازای هر دوز اعلام شده است. شرکت فایرز نیز قیمت هر دوز از واکسن خود را 40 دلار اعلام کرده بود. البته امکان دارد واکسن چینی سینوفارم برای شهروندان چینی رایگان باشد و تحت پوشش بیمه دولتی قرار بگیرد و فقط در خارج از چین به فروش برسد.

در حال حاضر دولت‌ها و شرکت‌های مختلفی روی ساخت واکسن کرونا تمرکز دارند و تاکنون بالغ بر 200 واکسن در حال توسعه است و از این تعداد 20 واکسن در حال گذراندن مراحل آزمایش‌های بالینی هستند. در همین راستا به تازگی نخستین واکسن کروناویروس چینی پتنت (حق اختراع) خود را به ثبت رسانده و واکسن ساخت روسیه نیز به مراحل تولید رسیده است.