کارخانه تولیدی جهان

فاکس کان : چین دیگر به عنوان کارخانه تولیدی جهان شناخته نمی‌شود

با اعلام فاکس کان چین دیگر به عنوان کارخانه تولیدی جهان شناخته نمی‌شود و کارخانه‌های تولیدی فاکس کان باید از این کشور آسیای شرقی خارج شود.

با شروع جنگ تجاری میان آمریکا و چین بسیاری از تولیدکنندگان مانند فاکس کان ناامید شده و با جابه‌جایی ظرفیت‌های تولیدی خود در کشورهای دیگر درصدد است تا از این فشار عظیم پیش آمده فرار کنند.

این در حالی است که هدف دولت ترامپ جذب ظرفیت‌های تولیدی به داخل ایالات متحده است و آخرین گزارشی که توسط شرکت Foxconn منتشر شده، نشان می‌دهد این شرکت زمانی که تمامی شرکت‌ها در جهان به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا فعالیت‌ها و درآمدشان کاهش یافته، بالاتر از تمامی پیش‌بینی‌ها عمل کرده است.

سود خالص شرکت فاکس کان پس از شرایط دشوار سه ماهه نخست سال ، در سه ماهه منتهی به ژوئن به 778,55 دلار رسیده است که در مقایسه با سال گذشته 34 درصد رشد داشته و نسبت به پیش‌بینی‌های انجام شده 170 میلیون دلار بیشتر بوده است.

شرکت فاکس کان، سوددهی بالای شرکتش را مدیون افرادی است که در خانه مشغول به کار هستند و سبب افزایش قابل توجه تقاضای مشتریان و تجهیزات سازمانی نسبت به سال گذشته شده‌اند. برای این شرکت تایوانی تمامی شاخص‌ها نیز مثبت نبوده و در طول سه ماهه سوم سال درآمدهای حاصل از تلفن‌های هوشمند در حدود 15 درصد کاهش را نشان می‌دهند و این شرکت پیش‌بینی می‌کند که تا ماه ژوئن روند نزولی سفارش‌ها در این بخش ادامه داشته باشد.

آمارها نیز نشان دهنده‌ی کاهش 10 درصدی درآمدها نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته هستند و این موضوع فاکس کان را بر این داشته است تا نیروهایی را جهت تضمین عرضه‌ی تلفن‌های همراه سری 12 آیفون اپل استخدام کند.

کارخانه تولیدی جهان

پایان عصر چین به عنوان کارخانه تولیدی جهان

یانگ لیو مدیر ارشد شرکت مادر فاکس کان در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری بلومبرگ داشته است بیان کرده که این غول تولیدی به دلیل فشارهای مداوم در جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین به آرامی ظرفیت‌های تولیدی خود را از چین خارج خواهد نمود و به دیگر کشورها منتقل خواهد کرد.

به گفته یانگ لیو با این که کشور چین همچنان منطقه تجاری مهمی برای تولیدات است اما دوره‌ای که چین را به عنوان بزرگترین کارخانه تولیدی جهان بدل می‌کرد به پایان رسیده است.

شرکت فاکس کان در حال حاضر با مد نظر قراردادن کشورهای ویتنام ، ایالات متحده ، برزیل ، مکزیک و هند برای انتقال کارخانه‌های خود ، 30 درصد از ظرفیت تولیدی خود را در خارج از چین دایر کرده است که به نسبت سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

کارخانه تولیدی جهان

سرمایه گذاری بزرگ هند

مشتریان فاکس کان به دنبال تنوع بخشی به زنجیره‌ی تامین خود هستند و در همین راستا هندوستان با سرمایه‌گذاری 6.6 میلیارد دلاری در تلاش است تا Big Tech را برای ایجاد یک اکوسیستم تولیدی فریب دهد.

این طرح از مدت‌ها پیش در حال اجرا است، زیرا در حال حاضر شرکت Wistron تلفن‌های همراه آیفون 11 اپل را در هند تولید می‌کند و در تلاش است تا با ایجاد کارخانه تولیدی در شهر چنای تولیدات خود را افزایش دهد. همچنین تعرفه‌های وضع شده در دولت ترامپ بر روی کالاها فرصتی را به کشورهایی مانند ویتنام که هنوز فاقد زیر ساخت‌های ضروری لازم هستند ایجاد کرده است تا برخی از قراردادها را به دست آورند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*