طراحی باتری آیفون 12

طراحی باتری آیفون 12 فدای فناوری 5G می‌شود

مینگ چی کو ادعا می‌کند اپل طراحی باتری آیفون 12 – iPhone 12 را فدای اضافه کردن فناوری 5G خواهد کرد تا اینگونه در هزینه تولید صرفه جویی کرده باشد.

بر اساس آخرین گزارشی که از سوی مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد کمپانی اپل، شرکت کوپرتینویی به دنبال کاهش هزینه‌های تولید خانواده آیفون 12 خود است تا بتواند فناوری 5G را به آن‌ها اضافه کند. با توجه به اطلاعات کسب شده از سوی تأمین کنندگان، اضافه کردن پشتیبانی از 5G زیر 6 گیگاهرتز هزینه‌ی 85 دلاری برای سازنده به همراه خواهد داشت، در حالی که اضافه کردن فناوری مدرن‌تر موج میلی‌متری می‌تواند این هزینه را تا 135 دلار افزایش ببخشد.

از این رو اپل به تأمین کنندگان سخت افزاری خودش فشار آورده تا سعی کنند قیمت قطعات مختلف سخت افزاری را کاهش داده که از همه‌ی آن‌ها مهم‌تر، می‌تواند کاهش قیمت نهایی گوشی با استفاده از طراحی باتری آیفون 12 ارزان‌تر باشد. بر اساس گزارش‌ها، تعداد لایه‌های برد باتری آیفون 12 کاهش پیدا خواهد کرد و محدوده‌ی کوچکتری را نیز شامل می‌شود که می‌تواند کاهش هزینه تولید 40 تا 50 درصدی را در مقایسه با آیفون 11 به ارمغان بیاورد.

طبق شنیده‌ها، اپل قصد ندارد برای برد باتری گوشی‌های سری iPhone 12 خود از طراحی سخت استفاده کند، در عوض به خاطر کاهش هزینه‌ها از طراحی نرم استفاده می‌کند. البته این تأثیری در تجربه کاربری نهایی نمی‌گذارد. علیرغم افزودن پشتیبانی از فناوری 5G به آیفون های سال 2020، اپل می‌خواهد قیمت تمام شده‌ی نسل جدید گوشی‌هایش را تا حد ممکن نزدیک به سری آیفون 11 نگه دارد.

به گزارش مینگ چی کو، اپل همچنین روی تأمین کنندگان مدار برد ایرپادز 2 فشار آورده است تا هرطور که شده این قطعه را 25 تا 35 درصد ارزان‌تر نسبت به نیمه نخست سال 2020 به تولید برسانند. انتظار می‌رود تولید ایرپادز 3 که در نیمه نخست سال 2021 رونمایی می‌شود نیز با کاهش هزینه‌ها همراه باشد. ایرپادز 3 درست مانند ایرپادز پرو اپل به فناوری SiP به جای فناوری SMT که در ایرپادز 2 استفاده شده، مجهز خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. قبلا گفتم:
    سه شرکت خسیس:
    سامی
    گوگل
    اپل
    آیا ایمان نمی آورید؟!.

  2. برا فایو جی باید دنبال قویتر کردن باطری باشه نه برعکس!!!اپل افتاده دنبال کاهش قیمت از همه چی میخاد بزنه از سوکت جک ۳.۵ تا شارژر و باطری!ببینم میتونی تیشه بزنی به ریشت اپل جان!

  3. هیچی دیگه بیا گند بزن به باتری 😐
    اصلا فایو جی نخواستیم 😐

  4. فداکاری دیگه چیه میخواد سود خودش زیاد بشه