بازی Gotham Knights

بازی Gotham Knights چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

پس از چندین سال انتظار، استودیوی مونترال برادران وارنر سرانجام بازی Gotham Knights را به صورت رسمی معرفی کرد. در ادامه می‌توانید با ویژگی‌های جدید این بازی آشنا شوید.

بازی Gotham Knights در جریان رویداد دی سی فن‌دام (DC FanDome) با انتشار یک تریلر گیم پلی رونمایی شد. این بازی تفاوت‌های زیادی با سری بتمن آرکهام دارد و از ویژگی‌های تازه‌ای بهره می‌برد.

ویژگی‌های جدیدی بازی Gotham Knights

تا اینجا جزئیات خوبی از این بازی فاش شده و از ویژگی‌های جدید آن مطلع شده‌ایم که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

– داستان

بازی Gotham Knights

بازی Gotham Knights ایده‌های جالبی دارد و با اینکه در دنیای بتمن رخ می‌دهد اما یک بازی بتمن محسوب نمی‌شود، چرا؟ چون بتمن مرده است! در تریلر بازی اعلام می‌شود که شوالیه شنل پوش مشهور به دلیل یک انفجار مرموز، کشته شده اما قبل از مرگ، یک پیام برای دیگر مبارزان شهر گاتهام و اعضای خانواده بت، بر جای گذاشته است. چه کسی باعث و بانی این انفجار است؟ ابا بتمن واقعا کشته شده؟ این‌ها سوالاتی است که باید تا انتشار بازی منتظر پاسخ آن‌ها باشیم اما جواب بعضی از آن‌ها را از همین حالا می‌دانیم.

– محفل جغدها (Court of Owls)

بازی Gotham Knights

محفل جغدها به احتمال بسیار زیاد، عامل انفجار و نابودی بتمن است. در سال‌های اخیر شایعات زیادی در مورد حضور محفل جغدها در این نسخه شنیده بودیم و تریلر بازی هم این مسئله را تایید می‌کند. اعضای محفل جغدها دشمنان اصلی این قسمت هستند و در طول بازی، باید با قاتلان استخدام شده توسط آن‌ها مبارزه کنید. ما هنوز نقش دقیق آن‌ها در داستان بازی را نمی‌دانیم اما محفل جغدها بدون شک چالش‌های زیادی برای شما ایجاد می‌کنند.

– شخصیت‌های جدید

بازی Gotham Knights

حالا در غیاب بتمن، چه کسی توانایی دفاع از گاتهام سیتی را دارد؟ مشخصا اعضای برجسته خانواده بت با همکاری یکدیگر این وظیفه را برعهده خواهند داشت تا بتوانند جا پای شوالیه تاریکی بگذارند. در بازی چهار شخصیت قابل بازی وجود خواهد داشت که طرفداران بتمن به خوبی با آن‌ها آشنا هستند:

  • بت‌گرل / باربارا گوردون
  • رابین / تیم دریک
  • رد هود / جیسون تاد
  • نایت وینگ / دیک گریسون

علاوه بر این‌ها، تعدادی از شخصیت‌های فرعی نیز تایید شده‌اند. آلفرد در بازی حضور دارد و البته گفته می‌شود که جیم گوردون مُرده است اما این مسئله شاید تغییر کند. مستر فریز هم در بازی یکی از دشمنان شما خواهد بود.

– بازی در دنیای مجموعه آرکهام اتفاق نمی‌افتد

بازی Gotham Knights

اینکه بتمن مُرده و دیگران قرار است جای او را بگیرند، با اتفاقات پایانی بازی شوالیه آرکهام (Arkham Knight) در یک راستا قرار دارد اما استودیوی مونترال اعلام کرده که بازی در دنیای سری آرکهام اتفاق نمی‌افتد. این یک بازی جدید در یک دنیای کاملا جدید است، با این حال نمی‌توان شباهت‌های گیم پلی اثر به آثار قبلی این استودیو را انکار کرد.

– شهر و فضا

بازی Gotham Knights

بازی Gotham Knights در یک جهان باز رخ می‌دهد و لوکیشن آن یک بار دیگر گاتهام سیتی است؛ همان شهری که تا پیش از این در بازی‌های آرکهام سیتی، اوریجینز و شوالیه آرکهام نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. نسخه جدید این شهر دارای پنج منطقه مختلف خواهد بود که هر کدام از آن‌ها، از نظر ظاهری ویژگی‌های خاصی دارند. بر خلاف سری آرکهام که شهر همیشه خالی از مردم بود، به نظر می‌رسد این بار شاهد یک شهر شلوغ باشیم که مردم و ماشین‌ها در حال رفت و آمد در آن هستند. شما می‌توانید با استفاده از قلاب و تجهیزات دیگر، در شهر حرکت کنید اما موتور مشهور بتمن یعنی بت‌سایکل (Batcycle) را نیز در اختیار خواهید داشت.

– قابلیت‌های شخصیت‌ها

بازی Gotham Knights

حضور چهار قهرمان مختلف کمک کرده تا شاهد قابلیت‌های خاص و جذابی باشیم و شما با توجه به سلیقه خود، با هر کدام از این کاراکترها می‌توانید به بازی کردن بپردازید. این قهرمانان روش مبارزه خاصی دارند و این مسئله در تریلر هم خودنمایی می‌کرد. رابین به ماهواره جاستیس لیگ دسترسی دارد و به واسطه تکنولوژی آن، می‌تواند در فواصل کوتاه، تله پورت شود. روش مبارزه بت‌گرل به بتمن نزدیک است اما چند ویژگی جدید هم دارد، برای مثال می‌تواند یک لشکر بزرگ از خفاش‌ها را برای کمک، به میدان جنگ بیاورد. علاوه بر این‌ها، شخصیت‌ها می‌توانند با کمک یکدیگر، حرکات و ضربات ترکیبی هم بر روی دشمنان پیاده کنند.

– پیشرفت و عناصر آر پی جی

بازی Gotham Knights

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید بازی Gotham Knights این است که ظاهرا در بخش گیم پلی، از مکانیک‌های آثار نقش آفرینی استفاده می‌کند. شخصیت‌ها امتیاز تجربه (XP) بدست می‌آورند و می‌توانند لول (Level) خود را ارتقا دهند. با پیشرفت در بازی، می‌توانید قابلیت‌ها و تجهیزات تازه‌ای باز کنید.

دشمنان هم دارای لول و بار سلامتی هستند و با قدرتمندتر شدن شما، دشمنان سرسخت‌تری در مقابل شما قرار می‌گیرند. همچنین سازندگان تایید کرده‌اند که دشمنان اصلی و غول آخرها از لول شما، قوی‌تر هستند. این بدین معناست که در لول‌های پایین، سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوید اما با یک شخصیت قدرتمندتر، چالش نسبتا کمتری خواهید داشت.

– حالت دو نفره (Co-op)

بازی Gotham Knights

یکی از ویژگی‌هایی که بازی Gotham Knights را از آثار قبلی استودیوی مونترال جدا می‌کند، این است که می‌توانید آن را به صورت دو نفره هم انجام دهید. این مسئله در تریلر هم نشان داده شد، جایی که بت‌گرل و رابین تلاش می‌کردند تا مستر فریز را شکست دهند. همان طور که بالاتر ذکر شد، شما می‌توانید بر روی دشمنان حرکات ترکیبی اجرا کنید و سازندگان گیم پلی را از پایه، برای تجربه دو نفره طراحی کرده‌اند. پس از چند قسمت انفرادی که تنها در نقش بتمن بازی می‌کردید، تجربه دو نفره شهر گاتهام سیتی، هیجان انگیز به نظر می‌رسد.

– یک شهر کاملا زنده

در کنار عناصر نقش آفرینی و دو نفره، سازندگان وعده داده‌اند که مخاطبان با یک شهر کاملا زنده رو به رو می‌شوند که در آن اتفاقات تصادفی زیادی رخ می‌دهد و همیشه چالش‌ها و ماموریت‌های تازه‌ای در قسمت‌های آن برای انجام دادن وجود دارد. هنوز مشخص نیست که آیا این ماموریت‌ها به صورت بسته الحاقی به بازی اضافه می‌شوند یا سازندگان، نقشه‌های دیگری برای آن دارند.

این بازی ابرقهرمانی اکشن ماجراجویی هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد اما قرار است در سال 2021 منتشر شود. شوالیه‌های گاتهام، میان نسلی محسوب می‌شود و در کنار نسخه‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

آیا منتظر عرضه بازی Gotham Knights هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.