ساعت هوشمند فیت بیت سنس - Fitbit Sense

ساعت هوشمند فیت بیت سنس معرفی شد؛ یک رقیب جدی برای اپل واچ

ساعت هوشمند فیت بیت سنس – Fitbit Sense به عنوان رقیبی برای اپل واچ معرفی شد. فیت بیت ورسا 3 و فیت بیت اینسپایر 2 نیز در کنار آن رونمایی شدند.

کمپانی فیت بیت از نسل جدید ساعت‌های هوشمند خودش به نام‌های ورسا 3، اینسپایر 2 و سنس رونمایی کرد. فیت بیت سنس پیشرفته‌ترین ساعت هوشمندی است که تا کنون توسط Fitbit ساخته شده است. در ادامه بیشتر شما را با هر سه این گجت‌های پوشیدنی آشنا خواهیم کرد.

فیت بیت سنس – Fitbit Sense

ساعت هوشمند فیت بیت سنس - Fitbit Sense

روزهای استرس آوری را تجربه می‌کنیم و گاهی اوقات واجب است که استرس خود را کنترل کنیم. ساعت هوشمند فیت بیت سنس می‌تواند به لطف یک حسگر EDA که برای نخستین بار در ساعت‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، به کمک شما بیاید. این حسگر سطح عرق روی پوست شما را اندازه‌گیری خواهد کرد؛ فقط کافیست کف دستتان را به جلوی ساعتتان ببرید تا سطح استرس شما توسط اپلیکیشنی به نام EDA Scan اندازه‌گیری شود. اما این تنها حسگری نیست که در ساعت هوشمند جدید Fitbit Sense به کار رفته است.

در اینجا اپلیکیشن ECG نیز در دسترس شما قرار دارد؛ بنابراین ساعت هوشمند فیت بیت می‌تواند روی ضربان قلب و تنوع آن نظارت کند و علائم فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد. حسگر Skin Temperature (دمای پوست) می‌تواند علائم اولیه تب یا آغاز دوره قاعدگی را تشخیص دهد. ساعت هوشمند سنس همچنین می‌تواند نرخ تنفس شما را محاسبه کرده و میزان اکسیژن خونتان را نیز اندازه‌گیری کند.

ساعت فیت بیت Sense به طور سفارشی برای دوران پاندمیک کروناویروس نیز ساخته شده است. اریک فریدمن، هم‌بنیانگذار فیت بیت پیرو رونمایی از این ساعت هوشمند جدید عنوان کرده است:

بیش از 100 هزار کاربر فیت بیت در مطالعه‌ای به عضویت درآمده‌اند و ما متوجه شدیم که الگوریتم ما می‌تواند 50 درصد موارد ابتلا به کووید 19 را یک روز پیش از شروع علائم آن با 70 درصد ویژگی‌هایش تشخیص دهد.

علاوه بر این‌ها، سنس از تمام امکانات ساعت‌های هوشمند معمولی نیز برخوردار است. آن شامل یک گیرنده GPS، بیش از 20 حالت تمرین، اسپیکر داخلی و یک میکروفون برای صحبت با دوستان یا برقراری ارتباط با دستیار صوتی الکسا یا گوگل است. آن همچنین از پرداخت بدون تماس نیز پشتیبانی می‌کند. این گجت پوشیدنی از یک نمایشگر امولد با محافظت گوریلا گلس 3 و حالت نمایشگر همیشه روشن استفاده می‌کند. عمر باتری آن بیش از 6 روز است و خیلی سریع در عرض 40 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد شارژ می‌رسد. ضمن آنکه 12 دقیقه شارژ، برای استفاده‌ی یک روز کامل از دستگاه کافیست. بدنه‌ی این ساعت نیز تا عمق 50 متری در برابر نفوذ آب مقاوم است.

قیمت فیت بیت سنس 330 دلار است و در دو مدل عرضه خواهد شد.

فیت بیت ورسا 3 – Fitbit Versa

فیت بیت ورسا 3

اگر به همه‌ی حسگرهای ساعت هوشمند فیت بیت سنس نیازی ندارید، می‌توانید فیت بیت ورسا 3 – Fitbit Versa 3 را با ویژگی‌های یک ساعت هوشمند معمولی، بدون تمرکز روی امکانات نظارت بر سلامت تهیه کنید. باتری این گجت نیز مناسب است و می‌تواند بیش از 6 روز با یک بار شارژ دوام بیاورد و 12 دقیقه شارژ، برای استفاده‌ی یک روز کامل از دستگاه کافیست.

اسپیکر داخلی و یک میکروفون به شما اجازه می‌دهند با ساعت هوشمند خود به مکالمات پاسخ دهید یا از دستیار مجازی خود بخواهید یک پیغام متنی را برای شما بخواند. شما می‌توانید به پلی لیست‌های خود در دیزر، پاندورا و اسپاتیفای گوش کنید و با Fitbit Pay پرداخت بدون لمس انجام دهید.

فیت بیت ورسا 3 از GPS داخلی و حسگر ضربان قلب نیز بهره می‌برد. علاوه بر این تا عمق 50 متری در برابر نفوذ آب مقاوم است؛ پس می‌توانید برای شنا کردن نیز از آن استفاده کنید.

با خرید ورسا 3، نسبت به سنس شما 100 دلار ذخیره خواهید کرد. قیمت این دیوایس 230 دلار است.

فیت بیت اینسپایر 2 – Fitbit Inspire

فیت بیت اینسپایر 2

و اما سومین گجتی که کمپانی فیت بیت از آن رونمایی کرده، مچ بند فیت بیت اینسپایر 2 – Fitbit Inspire 2 است که با قیمت 100 دلاری، می‌تواند عمر باتری 10 روزه را ارائه کند. این دیوایس دارای یک حسگر ضربان قلب است، از 20 ورزش مختلف پشتیبانی می‌کند و روی تنفس مردان و زنان نظارت می‌کند. این دیوایس نوتیفیکیشن‌های گوشی هوشمند شما را نیز به نمایش می‌گذارد و می‌توانید با استفاده از مچ بند خود، بدون دسترسی به گوشی‌تان به آن‌ها پاسخ سریع بدهید.