یواز پاتریوت

بررسی یواز پاتریوت ، شاسی بلند روسی جدید بازار ایران + مشخصات و امکانات

یواز پاتریوت – UAZ Patriot به عنوان شاسی بلند جدید بازار ایران محسوب می‌شود که اخیرا مراحل تولید آن نیز آغاز شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند روسی آشنا می‌شویم.

طی سال‌های اخیر خبرهای زیادی در خصوص حضور خودروهای روسی به بازار ایران منتشر شد و در این میان بارها نام برند روسی لادا نیز به سر زبان‌ها آمد، اما تاکنون هیچ خودرو روسی به صورت رسمی در بازار کشورمان تولید و عرضه نشدند. در شرایطی که اکثر خودروهایی که در بازار کشورمان به تولید می‌رسند به صنعت خودرو چین تعلق دارند، زمزمه‌های حضور یک خودرو روسی دیگر به نام یواز پاتریوت – UAZ Patriot مطرح شده است. این شاسی بلند دارای قابلیت‌های آفرودی متعدد است که با حضور در ایران به احتمال زیاد نگاه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.

گفتی است شرکت روسی یواز (UAZ) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان روسیه محسوب می‌شود که در تولید محصولات شاسی بلند، مینی‌ون‌ها و خودروهای کار تجاری تخصص دارد. محصولات این برند روسی برای مشتریان مقرون‌به‌صرفه بوده و از دوام بالایی برخوردارند. این شرکت درصد زیادی از محصولات خود را فقط در بازار روسیه به فروش می‌رساند، اما طی سال‌های اخیر به دنبال صادرات محصولات خود بوده و در سال 2019 میزان صادرات آن به 30 درصد افزایش پیدا کرده است. شاسی بلند یواز پاتریوت نیز جزو محصولات محبوب این خودروساز محسوب می‌شود که در ادامه با مشخصات آن آشنا خواهیم شد.

معرفی شاسی بلند یواز پاتریوت

بررسی طراحی ظاهری

یواز پاتریوت

این برند روسی برای اولین بار شاسی بلند پاتریوت را در سال 2005 به بازار عرضه کرد که تا به امروز از لحاظ ظاهری با تغییرات زیادی همراه نبوده است. در نمای جلو شاهد جلوپنجره به شکل V هستیم که چراغ‌ها ترکیب خوبی را به وجود آورده‌اند. در بخش زیر کاسه چراغ‌های جلو نیز چراغ‌های روز دیده می‌شوند که تا طرح جلوپنجره امتداد دارند. در بخش عقب و نمای جانبی نیز طراحی به سبک شاسی بلندهای ژاپنی دهه‌های قبل به چشم می‌خورند. به طور کلی نمای عقب و کناری این شاسی بلند روسی آنچنان مدرن به نظر نمی‌رسد.

یواز پاتریوت

طراحی ظاهری یواز پاتریوت به گونه‌ای است که باریک بودن آن در نگاه اول جلب توجه می‌کند؛ هرچند نوع طراحی چراغ‌ها و جلوپنجره نیز در باریک نشان داده شدن بدنه این خودرو تاثیر زیادی داشته است. با توجه به این که این شاسی بلند روسی بوده و یک محصول اقتصادی محسوب می‌شود، نمی‌توان از آن انتظار طراحی جدید و مدرن را داشت. در مجموع طراحی ظاهری این خودرو در سطح ضعیفی قرار ندارد، اما بدون شک دارای یک طراحی قدیمی است.

بررسی طراحی داخلی

یواز پاتریوت

همان سبک قدیمی و سادگی که در طراحی ظاهری این خودرو روسی شاهد بودیم در کابین نیز دیده می‌شود. این خودرو بسیار اقتصادی بوده و توقع نوآوری و لوکس بودن را از کابین این خودرو نداشته باشید. صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی که در وسط کنسول قرار دارد، مهم‌ترین بخش کابین محسوب می‌شود. طراحی داخلی دارای زنگ زمینه مشکی بوده و در دستگیره‌های در و حاشیه سیستم تهویه شاهد خطوط نقره‌ای هستیم. البته این خودرو از لحاظ فضای داخلی در سطح مناسبی قرار دارد و با خواباندن ردیف دوم می‌توان به فضای بار 2415 لیتری دست پیدا کرد. از این رو این خودرو برای طبیعت‌گردی مناسب بوده و گزینه قابل قبولی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود.

امکانات

یواز پاتریوت

پیش‌بینی می‌شود یواز پاتریوت – UAZ Patriot در بازار ایران از امکاناتی چون سیستم چهار چرخ محرک با قابلیت تنظیم دیفرانسیل، یخ زدای شیشه جلو و برف پاک کن، راهنمای پارک، سیستم کنترل پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، دو کیسه هوای جلو، محدودکننده سرعت، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، گرم کن صندلی‌های جلو، گرم کن فرمان، چراغ روز و کروزکنترل بهره ببرد.

مشخصات فنی

یواز پاتریوت

این شاسی بلند در بازارهای مختلف با موتورهای دیزلی و بنزینی به فروش می‌رسد. موتور بنزینی این خودرو قادر به تولید 150 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن‌متر است. موتور دیزلی این خودرو با حجم 2.2 لیتر قدرتی برابر با 143 اسب بخار و گشتاور 228 نیوتن‌متر تولید می‌کند. قدرت تولیدی از این پیشرانه‌ها به کمک گیربکس 5 دنده دستی و 6 سرعت اتوماتیک ساخت شرکت پانچ به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. پیش‌بینی می‌شود این خودرو با موتور 2.7 لیتری بنزینی با گیربکس 6 سرعت اتوماتیک در ایران به تولید برسد. با چنین پیشرانه‌ای این خودرو از قابلیت‌های آفرودی ویژه‌ای برخوردار خواهد بود و برای این بخش از امکاناتی چون سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی و حالت مخصوص رانندگی آفرود بهره می‌برد.

قیمت

یواز پاتریوت

از آنجایی که یواز پاتریوت – UAZ Patriot به صورت صفر کیلومتر تولید و به بازار عرضه خواهد شد، از این رو در بازار ایران رقیب مستقیمی نخواهد داشت؛ چراکه در کشورمان بازار شاسی بلندهای کارکرده بسیار داغ بوده و شاسی بلند صفر کیلومتر با امکانات پاتریوت وجود ندارد. این خودرو بسته به نوع تیپ و کلاس دارای قیمتی حدود 11 هزار و 667 دلار تا 16 هزار دلار است که پیش‌بینی می‌شود قیمت آن در بازار ایران نیز حدود 500 میلیون تومان باشد. البته با توجه به شرایط فعلی بازار نمی‌توان قیمت دقیقی را برای آن در نظر گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. پرفورمنس موتور بد نیست

    اما با پرفورمنس موتورهای اروپایی خیلی فاصله دارهچ

    با سپاس