گوشی ماژولار Fairphone 3 Plus

گوشی ماژولار Fairphone 3 Plus آینده صنعت موبایل را به رخ می‌کشد

گوشی ماژولار Fairphone 3 Plus گرچه مشخصات میان‌رده دارد اما دریچه جدیدی به روی کاربران باز کرده و امکان جایگزینی قطعات دیوایس را فراهم می‌کند.

امروز کمپانی Fairphone دست به معرفی محصول جدیدش زد و از 3 پلاس رونمایی کرد. این گوشی ادامه دهنده راه Fairphone 3 بوده و با بهبودی‌هایی همراه شده است. با خرید فیرفون 3 پلاس و نسخه قدیمی‌اش امکان جایگزینی و به روز رسانی برخی از قطعات آن‌ها را خواهید داشت و الزاما نیازی به خرید یک گوشی جدید برای سخت افزار قدرتمندتر نخواهد بود.

تعویض قطعه با قطعه‌ای متفاوت و جدیدتر نیازمند باز طراحی در ساختار درونی گوشی خواهد بود اما کارکنان Fairphone این ویژگی را بدون نیاز به باز طراحی داخلی امکان‌پذیر ساخته‌اند. در حال حاضر تنها دو سنسور دوربین اصلی و سلفی قابل تعویض هستند و اگر دارنده گوشی Fairphone 3 باشید، می‌توانید با پرداخت 60 یورو دوربین اصلی گوشی‌تان را ارتقا دهید. قیمت ارتقای دوربین سلفی نیز 30 یورو در نظر گرفته شده و اگر بخواهید هر دو سنسور را همزمان تعویض کنید، می‌توانید با خرید باندل مخصوص دوربین اصلی و سلفی تنها 70 یورو بپردازید.

این در حالی است که گوشی ماژولار Fairphone 3 Plus قیمتی معادل 469 یورو دارد اما با هزینه 70 یورویی، می‌توانید گوشی قدیمی‌تان را تبدیل به مدل جدید کنید. خرید ماژول‌ها به انتخاب کاربر بوده و اجباری برای تعویض همزمان دوربین‌ها وجود ندارد.

تصور کنید صاحب یک گوشی آیفون یا گلکسی هستید. آیا می‌توانید با هزینه‌ای کمتر از 100 دلار قسمتی از سخت افزار موبایلتان را به روز رسانی کنید؟ پیش‌ از این تنها گوشی ماژولار بازار ال جی جی 5 – LG G5 شناخته می‌شد که البته امکان تعویض قطعات اساسی آن وجود نداشت و بیشتر حالتی فانتزی به خود گرفته بود. با این روش خرید گوشی‌های جدید به کلی منتفی خواهد شد و کاربر تنها قطعات مورد نیازش را با قیمتی بسیار کمتر خریداری می‌کند.

به روز رسانی سخت افزار در فیرفون 3 به سادگی ویدیوی زیر انجام می‌پذیرد.

جایگزینی قطعات جدید علاوه بر دنبال کردن مراحل مذکور، نیاز به احتیاط و مهارت در کار با لوازم خواهد داشت تا آسیبی به سایر قسمت‌ها وارد نشود. پس از جایگزینی قطعات جدید می‌توانید قطعه قدیمی را صرف نظر از میزان سلامت و کارکردش به Fairphone ارسال کنید و مبلغی بابت آن دریافت کنید.

مشخصات فنی Fairphone 3 Plus تا حدود زیادی به نسل پیشینش شباهت دارد و بهتر است به جای خرید آن، تنها قطعات فیرفون 3 را آپگرید کنید. اما مدل پلاس از اندروید 10 به عنوان سیستم عامل استفاده خواهد کرد و طبق وعده مسئولان فیرفون، این نسخه از اندروید برای فیرفون 3 نیز منتشر خواهد شد. قلب تپنده این گوشی اسنپدراگون 632 همراه با 4 گیگابایت رم بوده و آن را در دسته گوشی‌های میان‌رده قرار می‌دهد. نمایشگر 5.65 اینچی با رزولوشن +Full HD، 64 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD از دیگر ویژگی‌های فیرفون 3 پلاس برشمرده می‌شود.

گوشی ماژولار Fairphone 3 Plus

گنجایش باتری گوشی جدید فیرفون 3040 میلی‌آمپر بوده و قابل جداسازی خواهد بود. پورت USB-C نیز برای شارژ دیوایس در نظر گرفته شده تا سرعت شارژ و انتقال داده‌ها افزایش پیدا کنند. حسگر تشخیص اثر انگشت روی قاب پشتی جا خوش کرده و همچنین امکان استفاده از دو سیم‌کارت 4G با قطع نانو وجود دارد. NFC، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پشتیبانی از شبکه‌های 2.4 و 5 گیگاهرتزی وای فای و نسخه پنجم بلوتوث از دیگر قابلیت‌های گوشی جذاب فیرفون 3 پلاس شناخته می‌شوند.

گوشی ماژولار Fairphone 3 Plus و قطعات آن هنوز در بسیاری از بازارها از جمله ایران در دسترس نیستند اما با توجه به محبوبیت آن‌ها، انتظار می‌رود فروش این گوشی از محدوده کشورهای اروپایی خارج شود. در حال حاضر امکان پیش‌سفارش آن تنها در صورت حضور در کشورهای اروپایی فراهم شده است.