کیا سورنتو پلاگین هیبریدی

کیا سورنتو پلاگین هیبریدی معرفی شد

کیا سورنتو پلاگین هیبریدی معرفی شد. شرکت کره‌ای کیا برای نخستین بار برای شاسی بلند سورنتو 2021 مدل پلاگین هیبریدی را به بازار عرضه می‌کند. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت کره‌ای کیا برای نخستین بار برای شاسی بلند سورنتو 2021 مدل پلاگین هیبریدی را به بازار عرضه خواهد کرد که کارشناسان آن را قدرتمندترین و پاک‌ترین نسخه این شاسی بلند معروف کیا می‌دانند. سورنتو پلاگین هیبریدی از موتور توربو/هیبرید بهره می‌برد که در مجموع، قوای محرکه آن مواردی چون یک موتور الکتریکی 90 اسب بخاری، موتور 1.6 لیتری بنزینی، باتری آب‌خنک 13.8 کیلووات ساعتی و گیربکس 6 سرعت اتوماتیک را شامل می‌شود.

مشخصات کیا سورنتو پلاگین هیبریدی

کیا سورنتو پلاگین هیبریدی

موتور توربو کیا سورنتو پلاگین هیبریدی می‌تواند قدرتی برابر با 178 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن‌متر را به تولید برساند که با فعال شدن مجموعه الکتریکی، قدرت آن به 265 اسب بخار و گشتاور آن به 350 نیوتن‌متر افزایش پیدا می‌کند. گیربکس 6 سرعت اتوماتیک نیز قدرت تولیدی را به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند که به واسطه آن قدرت موتورها به صورت موازی به چرخ‌ها منتقل شده و کمترین اتلاف انرژی را به همراه دارد. طبق اعلام کیا، پاسخ پدال گاز در هر صورتی به شکل فوری بوده و در سرعت‌های بالا می‌توان به قدرت باتری دسترسی مستقیم داشت.

کیا سورنتو پلاگین هیبریدی

هرچند کیا سورنتو پلاگین هیبریدی به عنوان قدرتمندترین عضو خانواده این شاسی بلند محسوب می‌شود، اما مشتریان به میزان مصرف سوخت نیز اهمیت می‌دهند. در همین راستا این خودروساز کره‌ای به مشتریان وعده داده است که این خودرو کم‌مصرف‌ترین نسخه شاسی بلند سورنتو خواهد بود.

کیا سورنتو پلاگین هیبریدی

هنوز شرکت کره‌ای کیا جزئیات مشخصات و عملکرد مدل پلاگین هیبریدی کیا سورنتو 2021 را به صورت کامل منتشر نکرده است، اما طبق گفته مسئولان کیا، این خودرو در حالت تمام الکتریکی به خوبی می‌تواند نیاز مشتریان در سفرهای کوتاه را برطرف سازد. شرکت کیا در زمان نزدیک شدن به عرضه این خودرو به بازار جزئیات مربوط به مصرف سوخت، میزان انتشار آلایندگی و شعاع حرکتی را اعلام خواهد کرد.

کیا سورنتو پلاگین هیبریدی

فضای کابین، بار و تمام ویژگی‌های این مدل نسبت به مدل اصلی کیا سورنتو 2021 با تغییری همراه نبوده و این موضوع به نفع مشتریان خواهد بود. همچنین شرکت کیا نیز از این موضوع سود خواهد برد؛ چراکه این خودرو روی پلتفرم شاسی بلند کلاس D کیا ساخته شده که از همان ابتدا نیز محلی برای نصب قوای محرکه الکتریکی روی آن تعبیه شده بود. از طرفی باتری خودرو در زیر کف کابین قرار می‌گیرد و به همین دلیل مشتریان از میزان فضای کابین و بار مدل‌های عادی بهره خواهند برد.

کیا سورنتو پلاگین هیبریدی

گفتنی است این شاسی بلند در دو نسخه 5 یا 7 نفره به بازار عرضه می‌شود. همچنین اگر تمامی صندلی‌های نسخه 7 نفره این خودرو مورد استفاده قرار بگیرد، فضای بار 175 لیتری در دسترس خواهد بود که با فضای بار 179 لیتری کیا سورنتو تغییر چندانی ندارد. به طور کلی ظاهر این خودرو هیبریدی همانند سایر مدل‌های شاسی بلند سورنتو بوده و فقط روی آن نشان‌های پلاگین و پورت شارژ در بخش عقب اضافه می‌شود. شرکت کیا از اوایل سال 2021 این خودرو را در بازار اروپا عرضه خواهد کرد.