پورشه پانامرا 2021

پورشه پانامرا 2021 فیس لیفت با تغییرات فنی گسترده معرفی شد

پورشه پانامرا 2021 – 2021 Porsche Panamera به همراه تغییرات فنی گسترده معرفی شد. در ادامه مشخصات و امکانات محصول جدید پورشه را بررسی می‌کنیم.

سرانجام پس از انتشار تیزرهای متعدد خودرو پورشه پانامرا 2021 فیس لیفت به صورت رسمی معرفی شد. از مهم‌ترین تغییرات این نسل می‌‌توان به تولید مدل توربو اس به عنوان جایگزین نسخه عادی توربو اشاره کرد که از قدرت بیشتری بهره می‌برد. پورشه پانمرا 2021 نسخه توربو اس به موتور 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 620 اسب بخار و گشتاور 820 نیوتن‌متر را به تولید برساند؛ از این رو قدرت آن نسبت به گذشته 70 اسب بخار و گشتاور آن نیز 50 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است.

مشخصات پورشه پانامرا 2021 فیس لیفت

پورشه پانامرا 2021

افزایش قدرت باعث شده است تا پورشه پانامرا 2021 توربو اس ظرف مدت 2.9 ثانیه از سرعت صفر به 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که از پانامرا توربو قبلی نیم ثانیه سریع‌تر است. تمامی مدل‌های توربو اس شامل لیفت بک، اسپورت توریسمو واگن و LWB دارای حداکثر سرعت 315 کیلومتر هستند.

پورشه پانامرا 2021

علاوه بر معرفی پانامرا توربو S، شرکت پورشه از مدل پانامرا ۴S E-Hyhbrid نیز پرده برداشت که این مدل پلاگین هیبریدی از موتور 6 سیلندر 2.9 لیتری و واحد الکتریکی برخوردار بوده و می‌تواند قدرتی برابر با 552 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتن‌متر تولید کند. مدل پلاگین هیبریدی پورشه با این موتور و با لانچ کنترل روشن می‌تواند ظرف مدت 3.5 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 298 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پورشه پانامرا 2021

این مدل پلاگین هیبریدی از باتری بزرگ‌تر 17.9 کیلووات ساعتی بهره می‌برد و در حالت الکتریکی دارای برد 54 کیلومتری است. همچنین نسخه پایه پورشه پانامرا 2021 اکنون به جای موتور 3 لیتری قبلی از یک موتور 2.9 لیتری توئین توربو با قدرت 325 اسب بخار و گشتاور 45 نیوتن‌متر برخوردار است.

پورشه پانامرا 2021

علاوه بر تغییرات فنی، در بخش ظاهری نیز تغییراتی اعمال شده است. اکنون یک نوار نورانی LED در عرض خودرو وجود دارد. تمامی مدل‌های پورشه پانامرا 2021 در نمای جلو به صورت استاندارد از طراحی اسپرت بهره می‌برند، در حالی که قبلا این ویژگی به صورت آپشن عرضه می‌شد. مدل توربو اس این خودرو از رینگ‌های جدید 20 و 21 اینچی نیز بهره می‌برد. برای این خودرو سیستم اگزوز اسپرت با صدای جذاب‌تر عرضه شده است. دو رنگ بدنه جدید قهوه‌ای و قرمز جزو سایر تغییرات ظاهری این خودرو محسوب می‌شوند.

پورشه پانامرا 2021

در کابین، فرمان جدید و پدال شیفترهای جذاب به چشم می‌خورند. البته مدل توربو اس به فرمان GT اسپرت مجهز شده است، اما در سایر مدل‌ها به صورت سفارشی و با پدال شیفترهای چرمی عرضه می‌شود. بسته به مدلی که مشتریان سفارش می‌دهند صندلی‌های جلو در 8، 14 و 18 جهت قابل تنظیم هستند. همچنین مشتریان می‌توانند سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن با ۲۱ بلندگو و ۱۴۵۵ وات قدرت و ساب ووفر ۴۰۰ واتی را نیز برای این خودرو سفارش دهند.

پورشه پانامرا 2021

مهندسان این شرکت آلمانی برای دامپرهای این خودرو با هدف افزایش کیفیت سواری بازنگری‌هایی را انجام دادند. فرمان این خودرو نیز تیزتر شده است و مهندسان لاستیک‌های جدیدی با چسبندگی بیشتر در کنار مقاومت چرخشی کمتر روی خودرو نصب کرده‌اند. تمامی مدل‌های این خودرو در آمریکا به صورت استاندارد از دستیار حفظ خودرو بین خطوط و تشخیص علائم ترافیکی بهره خواهند برد و مواردی چون سیستم‌های کمک راننده اعم از هدآپ دیسپلی و کروز کنترل تطبیقی نیز قابل سفارش است. پورشه پانامرا 2021 از اوایل سال آینده میلادی در آمریکا به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*