تولید واکسن کرونا

تولید واکسن کرونا توسط شرکت سینوواک آغاز شد

تولید واکسن کرونا به صورت آزمایشی توسط شرکت زیست فناوری سینوواک (Sinovac) آغاز شد. جزئیات این پروژه را در این مطلب با هم دنبال می‌کنیم.

شرکت زیست فناوری سینوواک تولید آزمایشی واکسن کرونا را در پکن آغاز کرد. تولید این واکسن در کارخانه جدید این شرکت آغاز شده و ظرفیت تولیدی آن در سال به 300 میلیون دوز می‌رسد. این شرکت طبق توافقی با یک شرکت دولتی در اندونزی به نام بیوفارما (Bio Farma) داشته در ماه نوامبر و مارس 40 میلیون دوز از تولیدات خود را به این شرکت ارائه خواهد کرد.

پروژه ساخت کارخانه جدید شرکت سینوواک از اواخر ماه مارس آغاز شد و در ماه ژوئیه به پایان رسید و این شرکت چینی فاز 3 واکسن کووید 19 را در این ماه در اندونزی و در ماه ژوئیه در برزیل آغاز خواهد کرد.

واکسن کرونا

تولید واکسن کرونا در کارخانه‌های جدید

همچنین شرکت داروسازی کنسینو بیولاجیکس (CanSino Biologics) نیز در حال احداث یک کارخانه جدید برای ساخت واکسن در شهر تیانجین می‌باشد که در این کارخانه سالانه 100 تا 200 میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد. این شرکت قصد دارد در کانادا و عربستان آزمایشات نهایی واکسن کرونا را انجام دهد، اما زمان این رویداد هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است. شرکت کنسینو در 11 آگوست نیز موفق به ثبت اختراع واکسن کرونا از طرف مقامات چین شده است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر 31 واکسن تحت آزمایشات بالینی قرار دارند و توسعه دهندگانی از شرکت آمریکایی مدرنا و شرکت انگلیسی آسترازنکا و همچنین دانشگاه آکسفورد در حال پیشرفت در آزمایشات نهایی خود هستند.