گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2

گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 و هرآنچه از پرچم دار جدید سونی انتظار داریم

تا چند هفته دیگر گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 – Sony Xperia 5 II رونمایی می‌شود. اما چه انتظاراتی از دومین پرچمدار سال 2020 سونی داریم؟

سونی اکسپریا 1 مارک 2 اوایل سال جاری میلادی رونمایی شد و با توجه به قیمت بالای هزار دلاری که دارد، همچنان به دنبال کسب جایگاهی در بازار برای خود است. حال به نظر می‌رسد شرکت گوشی‌ساز ژاپنی، سونی، خودش را آماده‌ی رونمایی از گوشی پرچمدار دیگری برای امسال می‌کند که ماه آینده میلادی از راه خواهد رسید. این زمانیست که معمولاً سونی هر سال از یک گوشی جدید رونمایی می‌کند.

گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2

ظاهراً سونی قصد ندارد گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 را با خود به نمایشگاه IFA 2020 برلین ببرد، در عوض آن را طی یک رویداد آنلاین که در هفدهم سپتامبر (27 شهریور) برگزار می‌شود، معرفی خواهد کرد.

گوشی Sony Xperia 5 II که اکسپریا 5 مارک 2 خوانده می‌شود، نسخه‌ی جدید گوشی اکسپریا 5 است و اکنون هرچیزی که درباره این محصول لازم است بدانیم، به جز زمان عرضه و قیمت آن، فاش شده است. این گوشی پرچمدار شباهت بسیار زیادی با پرچمدار نخست سال 2020 سونی دارد، اگرچه کمی از آن کوچک جثه‌تر خواهد بود. اما علیرغم اندازه، نمایشگر آن همان نسبت ابعاد 21:9 را ارائه می‌کند و یک اسکنر اثر انگشت فیزیکی روی فریم کناری آن قرار خواهد داشت. تصاویر منتشر شده خبر از بازگشت جک 3.5 میلی‌متری هدفون که در اکسپریا 1 مارک 2 حذف شده بود به این مدل جدید می‌دهند و این یعنی هدفون‌های قدیمی خود را می‌توانید بدون هرگونه تبدیل خاصی به گوشی‌تان وصل کنید.

گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2

اگر سایت گجت نیوز را دنبال کرده باشید، حتماً پستی که امروز با عنوان ویدیو تبلیغاتی Sony Xperia 5 II این گوشی را از تمام زوایا نشان می‌دهد منتشر کردیم را مشاهده کرده‌اید. این ویدیوی به بیرون درز کرده می‌تواند طراحی گوشی جدید سونی را از تمام زوایا به نمایش درآورد.

دانلود ویدیو

گوشی‌های پرچمدار Xperia سونی معمولاً از هر نظر عالی هستند. آن‌ها ترکیبی از نمایشگرهای چشم‌نواز و دوربین‌هایی را ارائه می‌کنند که حداقل روی کاغذ می‌تواند باعث جذب کاربران شود. این را باید گفت که سونی بهترین سازنده‌ی سنسورهای دوربین مخصوص موبایل است و به عنوان تأمین کننده اصلی بسیاری از شرکت‌ها شناخته می‌شود. اگرچه هیچگاه نام سونی در بخش گوشی‌های متمرکز بر دوربین بازار درخشان نبوده است. اما با رونمایی از اکسپریا 1 مارک 2، سونی چشمه‌هایی از دوربین‌های بدون آینه سری Alpha خود را به حوزه اسمارت فون‌ها آورد و اکنون این مسیر پیشرفت ادامه دارد.

گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2

ما انتظار داریم اکثر قابلیت‌های اکسپریا 1 مارک 2 را بتوانیم در گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 نیز ببینیم که دوربین، بخش اعظمی از آن است. این گوشی اگر می‌خواهد با محصولات سری گلکسی و پیکسل رقابت کند، حتماً باید از فناوری Alpha شرکت سونی بهره‌مند باشد. ما معتقدیم که عملکرد دوربین گوشی Sony Xperia 5 II فراتر از یک پرچمدار اقتصادی خواهد بود و به Xperia 1 II نزدیک است تا گزینه‌ی جذابی برای کاربرانی باشد که از پس قیمت این مدل برنمی‌آیند و می‌خواهند یک گوشی ارزان‌تر با دوربینی قدرتمند از برند سونی را خریداری کنند.

مشخصات فنی

همانطور که گفتیم، تقریباً تمام اطلاعاتی که لازم است از گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 بدانیم، فاش شده است. این شامل مشخصات فنی گوشی نیز می‌شود. یکی از ویژگی‌های خاص این محصول، ابعاد جمع و جور آن است. در همین راستا سونی از یک نمایشگر 6.1 اینچی فول اچ دی پلاس از نوع HDR OLED در این گوشی استفاده کرده که مانند گوشی‌های پرقدرت گیمینگ، نرخ رفرش بسیار سریع 120 هرتزی و نرخ اسکن لمس 240 هرتزی را ارائه می‌کند. این گوشی نسبت ابعادی برابر 21:9 داشته و ابعاد فیزیکی آن نیز 158 در 68 در 8 میلی‌متر است.

گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2

اکسپریای جدید سونی در قالب یک گوشی پرچمدار برای سال 2020 وارد بازار خواهد شد؛ پس تعجبی ندارد که آن از چیپست اسنپدراگون 865 قدرت می‌گیرد که 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی را نیز در بخش حافظه خود شامل می‌شود. البته اگر 128 گیگابایت فضا برای شما کم است نگران نباشید، این گوشی از یک اسلات کارت حافظه میکرو اس دی نیز پشتیبانی می‌کند. ضمناً این دیوایس مانند دیگر پرچمدار امسال سونی، از فناوری 5G پشتیبانی خواهد کرد.

دوربین‌ها

عملکرد دوربین در این گوشی، همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم مانند پرچمداران سری اکسپریا خواهد بود و می‌تواند حتی در برخی از موارد، از پرچمداران سامسونگ و گوگل هم گزینه‌ی بهتری باشد. سونی سلیقه‌ی خاص خودش را در بخش دوربین دارد و دوربین گوشی اکسپریا 1 مارک 2 حاصل همکاری دو بخش موبایل و دوربین‌های سری آلفا سونی است که مدل اکسپریا 5 مارک 2 نیز دنباله رو آن خواهد بود. ما انتظار داریم 3 سنسور دوربین روی قاب پشتی این گوشی قرار داشته باشد.

گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2

این سه دوربین عریض، فوق عریض و تله فوتو خواهند بود. دوربین فوق عریض این گوشی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 16 میلی‌متر است، در حالی که با 124 درجه، عریض‌ترین زاویه دید در دوربین گوشی‌ها را ارائه می‌کند. در مقایسه با آن، دوربین فوق عریض گوشی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ زاویه 120 درجه‌ای را ارائه می‌کند. حسگر بعدی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دیافراگم f/1.7، لنز 24 میلی‌متری و زاویه دید 82 درجه‌ای است. و اما آخرین حسگر، یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 است که ویژگی زوم 3 برابری اپتیکال را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این گوشی قادر به فیلمبرداری 4K HDR با نرخ حداکثر 120 فریم بر ثانیه است. سونی همچنین قابلیت Optical SteadyShot (لرزشگیر هیبرید OIS/EIS) را نیز برای فیلمبرداری بدون لرزش در اپلیکیشن دوربین گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 گنجانده است. در پایان باید به حضور یک باتری 4،000 میلی‌آمپر ساعتی با پورت USB تایپ C و پشتیبانی از شارژ سریع در زیر قاب این گوشی اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. کلا مطلبت تو دو جمله میتونستی بنویسی ):

  2. سونی قالبیت های زیادی داره

  3. خیلی گوشیه خوبیه سونی داره غوغا میکنه