دوربین گوشی آیفون 12 شرکت اپل نسبت به آیفون 11 پرو مکس

دوربین گوشی آیفون 12 چه پیشرفت‌هایی را خواهد داشت؟

چه چیزی باعث می‌شود تا دوربین گوشی آیفون 12 شرکت اپل نسبت به آیفون 11 پرو مکس برتری داشته باشد؟ آیا میزان پیکسل آن افزایش پیدا خواهد کرد؟

مدت زیادی تا معرفی گوشی آیفون 12 و مدل‌های ممختلف آن باقی نمانده و این روزها، شایعات بسیاری درباره مشخصات فنی و پیشرفت‌های آن شنیده می‌شود.

گوشی جدید اپل، طبق گفته‌ها از پردازنده جدید A14 Bionic استفاده خواهد کرد که در مقایسه با آن، می‌توان پردازنده رایانه‌ای Intel Core i9 را در میزان قدرت مثال زد. به علاوه، گفته می‌شود که سایز مدل عادی این گوشی، ۵.۴ اینچ خواهد بود که در مقایسه با سایر پرچمداران حاضر در بازار، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. البته سایز مدل‌های پرو، مکس و پرو مکس این گوشی به ترتیب ۶.۴ و ۶.۷ اینچ خواهد بود.

همچنین گفته می‌شود که قیمت این گوشی به مانند آیفون 11 پرو مکس، دقیقا ۶۹۹ دلار خواهد بود؛ چیزی که باعث تعجب بسیاری از کاربران شده و هنوز کسی نمی‌داند که چطور شرکت اپل چنین تصمیمی را گرفته است. البته برخی دلیل آن را باتری‌های نازک و ارزان‌تری می‌دانند که کارایی بهینه و بهتری را نیز ارائه می‌دهد. اما با وجود همه این پیشرفت‌ها، برنامه اپل برای رفع ایرادات دوربین آیفون 11 پرو مکس، در گوشی جدیدش چه خواهد بود؟

دوربین گوشی آیفون 12 شرکت اپل نسبت به آیفون 11 پرو مکس

دوربین آیفون 12

همانطور که می‌دانیم، آیفون 11 پرو مکس ایراداتی همچون نداشتن قابلیت عکس‌برداری در شب را داشت؛ چیزی که طبق شایعات جدید، با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی و بزرگ‌تر گوشی آیفون 12 رفع خواهد شد. به علاوه، گفته می‌شود که امسال، اپل قصد اضافه کردن به کیفیت پیکسل‌ها را در گوشی جدید خود ندارد و آیفون ۱۲ با همان دوربین ۴۸ مگاپیکسلی خود، وارد میدان رقابت خواهد شد‌.

همچنین گفته می‌شود در این گوشی، سنسور LiDAR یا همان حسگر فاصله‌سنج نیز به کار گرفته خواهد شد. تکنولوژی که اپل امسال در آیپد پرو استفاده کرده بود. این سنسور با تاباندن یک لیزر به سمت جسمی که قصد گرفتن تصویر آن را دارید، فاصله آن را با خود خواهد سنجید که باعث گرفتن عکس‌هایی با دقت بالاتر و همچنین استفاده از قابلیت واقعیت افزوده (AR) می‌شود. البته این ویژگی در دو مدل ساده و مکس گوشی آیفون 12 وجود نخواهد داشت؛ چراکه این دو گوشی تنها با دو دوربین عرضه شده و این حسگر در کنار دوربین‌های آن‌ها نصب نخواهد شد. به علاوه، گفته می‌شود که مدل‌های پرو و پرو مکس این گوشی، قابلیت گرفتن عکس‌های هوشمند HDR را خواهند داشت که برای عکس‌برداری در شب و با نور کم، بسیار کارآمد خواهد بود.

گوشی آیفون 12 قابلیت گرفتن ویدیوهای 4K در نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و همچنین گرفتن ویدیوهای اسلوموشن 4K را با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*