اسنپدراگون 732G

تراشه کوالکام اسنپدراگون 732G معرفی شد

تراشه جدید کوالکام اسنپدراگون 732G معرفی شد. اسنپدراگون 730G تراشه‌ای محبوب در بازار میان رده محسوب می‌شود که در گوشی‌های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. اکنون کوالکام  برای دستیابی به سرعت بیشتر از نسخه به‌روز شده آن به نام Snapdragon 732G رونمایی کرد.

اسنپدراگون 730G از محبوب‌ترین‌ها برای بازار میان رده محسوب می‌شود. این تراشه در گوشی‌هایی نظیر پوکو X2، پیکسل 4a و مي نوت 10 پرو عملکرد خوبی از خود نشان داده است. حالا کوالکام نسخه جدید این پردازنده را به نام اسنپدراگون 732G معرفی کرده است.

چیپست جدید همانند اسنپدارگون 730G با فناوری 8 نانومتری توسعه یافته است اما هسته‌های به‌کار رفته در آن فرکانس بالاتری دارند. دو هسته بزرگ kryo 470 اكنون با فركانس 2.3 گیگاهرتز کار می‌کنند که از این حیث 0.1 گیگاهرتز بیشتر از نسخه‌ی قبلی است. واحد پردازشگر گرافیکی نیز ارتقا یافته و عملکرد آدرنو 618 در مقایسه با نسخه‌ی قبلی 15 درصد بهبود پیدا کرده است.

اسنپدراگون 732Gچیپ جدید با بلوتوث نسخه 5.1 همراه شده و از aptX Adaptive و TrueWireless Stereo Plus پشتیبانی می‌کند. باقی موارد از جمله مودم LTE، Wi-Fi 6 و پشتیبانی از شارژ سریع Quick Charge 4+ با پردازنده اسنپدارگون 730G مشابه است.

ویژگی Elite Gaming اسنپدراگون امکان ارائه محتوا HDR و Game Jank Reducer را فراهم می‌کند. همچنین این چیپ از Vulkan 1.1 پشتیبانی می‌کند. همه این ویژگی‌ها باعث شده تا اسنپدراگون 732G به گزینه‌های مناسبی برای گوشی‌های گیمینگ میان‎‌‌رده تبدیل شود.

ISP مورد استفاده امکان می‌دهد تا اسنپدراگون 732G ويدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند و همچنین از HDR10 و HLG برای محتوای با دینامیکی بالا پشیبانی کند. این چیپست قادر است تصاویر را با فرمت HEIF فشرده کند. شتاب‌دهنده هوش مصنوعی آن نیز نهایت عملکردی برابر 3.6 TOPS دارد.

اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 732G به‌زودی توسط شرکت پوکو با نام پوکو X3 معرفی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*