دانگ فنگ ix5

دانگ فنگ ix5 در حال گذراندن آزمایش‌های فنی در ایران است

دانگ فنگ ix5 ، کراس اوور چینی جدید بازار ایران در حال گذراندن آزمایش‌های فنی است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

طی ماه‌های اخیر خودروسازی‌های بخش خصوصی کشورمان برای گسترش فعالیت خود با شرکت‌های چینی قراردادهای قانونی و مهندسی را به امضا رسانده‌اند که به واسطه آنها محصولات جدید در ایران تولید و به بازار عرضه خواهند شد. یکی از این محصولات دانگ فنگ ix5 است که که با پلاک گذر موقت و با پوشش‌های استتاری برای انجام آزمایش‌های فنی در خیابان‌های ایران حضور دارد.

دانگ فنگ ix5

شواهد حاکی از آن است که دانگ فنگ ix5 به همراه تغییرات جدید توسط یکی از خودروسازان بخش خصوصی تولید و روانه بازار خواهد شد. البته این تغییرات افزایش درصد داخلی‌سازی و کاهش هزینه‌های تمام شده را به همراه دارد. از این رو این کراس اوور چینی پس از پشت سر گذاشتن مراحل ارزیابی فنی با نشان تجاری اختصاصی یکی از خودروسازان بخش خصوصی تولید و روانه بازار خواهد شد.

ویژگی‌ها و مشخصات دانگ فنگ ix5

طراحی ظاهری

دانگ فنگ ix5

دانگ فنگ ix5 به عنوان محصول جدید گروه DFM از طراحی پویا و جذابی بهره می‌برد. در بخش جلو یک جلوپنجره بزرگ با رنگ زمینه مشکی به چشم می‌خورد که در دو طرف آن نیز چراغ‌های اصلی کشیده قرار دارند. در قسمت بالایی کاسه چراغ نیز چراغ‌های روشنایی در روز وجود دارند و باعث ایجاد یک ظاهر مدرن شده‌اند.

دانگ فنگ ix5

در پروفیل جانبی نیز این خودرو از فرمی به شکل کوپه برخوردار است که طراحان در این بخش از کراس اوورهای مدرن اروپایی الگو گرفته‌اند. در بخش عقب نیز چراغ‌های به یکدیگر متصل به چشم می‌خورند که به محصولات DS فرانسه شباهت دارند. دو خروجی اگزوز در دو طرف دیفیوزر دیده می‌شوند که باعث ایجاد ظاهری اسپرت در بخش پایین این کراس اوور چینی شده‌اند. به طور کلی دانگ فنگ ix5 از طراحی مدرن و اسپرتی بهره می‌برد و با عرضه با بازار می‌تواند نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

طراحی کابین

دانگ فنگ ix5

کابین این خودرو چینی نیز مدرن بوده به طراحی محصولات اروپایی شباهت دارد. این خودرو با رنگ پایه مشکی به بازار عرضه خواهد شد و همچنین بخش‌های کرومی و نقره‌ای رنگ باعث زیباتر شدن کابین آن شده‌اند. در بخش مرکزی داشبورد نیز شاهد یک نمایشگر بزرگ تمام لمسی هستیم که امکانات رفاهی متعددی را ارائه می‌دهد.

امکانات

از امکانات دانگ فنگ ix5 می‌توان به دستیار هوشمند صوتی، قابلیت اتصال به موبایل از طریق اپلیکیشن، سیستم تشخیص چهره راننده، رانندگی خودران سطح ۳، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف، رادار خطی و نقطه‌کور، سامانه پیشگیری از تصادف، کروزکنترل هوشمند، سنسور نور و باران، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرمی، استارت دکمه‌ای، تنظیم حالت رانندگی، دوربین ۳۶۰درجه، سیستم کنترل پایداری، شش کیسه هوای ده نقطه‌ای و ترمز پارک برقی اشاره کرد.

مشخصات فنی

با توجه به این که این کراس اوور چینی مراحل آزمایش‌های فنی خود را در ایران پشت سر می‌گذارد، احتمال دارد مشخصات فنی این خودرو نیز دستخوش تغییراتی شود، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این خودرو از موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری با سیستم توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 147 تا 150 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولید شده از موتور نیز توسط گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و مصرف سوخت بهینه آن 5.4 لیتر و ترکیبی آن 7.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر خواهد بود.