تیرکس

علت کوچک بودن دست‌های دایناسورهای تیرکس چیست؟

تیرکس از بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین گونه‌های دایناسور به شمار می‌رود، اما علت کوچک بودن دستان این موجود ۶ متری چیست؟ در یک ویدیو ببینید.

شگفتی وجود دایناسورها از مسائلی است که بشر امروزی همواره به آن فکر می‌کند تا رازهای زندگی و انقراض آنان را دریابد. با این حال، امروزه گونه‌های بسیاری از این موجودات، طبق تحقیقات انجام شده روی اسکلت‌های بجا مانده از آن‌ها شناسایی شده‌اند و یکی از بزرگ‌ترین دایناسورهای تاریخ تیرکس‌های دست کوتاه هستند.

تیرکس (که با نام تیرانسور رکس نیز شناخته می‌شود)، نام گونه‌ی قدرتمند و گوشتخواری از دایناسورهای دوره کرتاسه است که با قدی حدود ۶ متر، تا ۹.۸ تن وزن داشته و از پراکنده‌ترین گونه‌های دایناسوری حساب می‌شود. با این وجود، برخلاف بدن و پاهای غول‌آسا، دستان تیرکس نیز مانند بسیاری دیگر از دایناسورها کوچک بوده، اما دلیل آن چیست؟ چرا موجودی با این عظمت دستان بزرگ‌تر یا حداقل بلند‌تری را نداشته است؟ درحالی که شاید اگر دستان این موجود کمی قوی‌تر یا بلندتر بودند، توانایی او برای گرفتن و یا آسیب‌رسانی به دشمنان بیشتر می‌شد.

اگر شما هم این سوال برایتان پیش آمده که علت کوچک بودن دستان تیرکس‌های غول‌پیکر چیست، ویدئو امروز گجت تی وی را درباره این موضوع از دست ندهید.

علت کوچک بودن دستان دایناسور تیرکس