نسل یازدهم پردازنده های تایگر اینتل

نسل یازدهم پردازنده های تایگر اینتل در عرصه‌ی لپ تاپ رونمایی شد

نسل یازدهم پردازنده های تایگر اینتل بصورت رسمی معرفی شد. پردازنده‌ای که قرار است با تمام قدرت به جنگ پردازنده‌های AMD برود.

در شب گذشته شرکت اینتل، از جدیدترین نسل پردازنده‌های خود رونمایی کرد. نسل یازدهم پردازنده‌های تایگر اینتل از مشخصات فنی بسیار قدرتمندی بهره می‌برد. شرکت اینتل به صراحت پردازنده‌های جدید خودش را به عنوان بهترین پردازنده‌های موجود برای لپ تاپ‌های سبک و نازک خوانده است. ادعایی که مشخصا برتری این نسل جدید پردازنده را نسبت به پردازنده‌های AMD را نمایان می‌کند.

نسل یازدهم پردازنده های تایگر اینتل

مشخصات نسل یازدهم پردازنده های تایگر اینتل

نسل جدید پردازنده‌های تایگر اینتل شامل نه عدد SKU جدید خواهد بود که پردازنده‌های Core i3، Core i5 و Core i7 را در بر خواهد داشت. سرعت 4.8 گیگاهرتزی، در حالی که همچنان از فناوری 10 نانومتری در ساخت استفاده می‌شود، نمایانگر بهینه شدن ویژه این نسل از پردازنده‌ها است. اینتل در واقع با طراحی ویژه “SuperFin” خود بهره‌وری را به شکل ویژه‌ای ارتقا بخشیده است.

هنوز نمی‌توان ادعاهای شرکت اینتل را تماما واقعی دانست، با این حال این شرکت در رونمایی از نسل جدید پردازنده‌های خود قول داده که 20 درصد افزایش عملکرد را شاهد باشیم. بهبود عملکرد پردازنده‌ها تا 20 درصد قطعا یک پیشرفت عالی برای شرکت اینتل تلقی خواهد شد. اینتل همچنین مدعی شده که به لطف استفاده از گرافیک Iris Xe که جایگزین گرافیک تلفیقی Intel UHD است، عملکرد گرافیک تا 2 برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

نسل یازدهم پردازنده های تایگر اینتل

همچنین در بخشی از مراسم رونمایی، به آماری مبنی بر عملکرد پیشرفت 2.7 برابری در هنگام ویرایش تصویر و پیشرفت 2 برابری در هنگام ویرایش فیلم اشاره شده است. این دست از آمار نیز باز خبری امیدوار کننده به حساب می‌آید که نشان می‌دهد پیشرفت‎‌های چشمگیری را شاهد خواهیم بود. نسل یازدهم پردازنده‌های تایگر اینتل همچنین از Thunderbolt و Wi-Fi 6 پشتیبانی خواهد کرد.

در کنار معرفی نسل جدید پردازنده‌ها، شرکت اینتل خبری مبنی بر پروژه صدور گواهینامه Project Athena ارائه کرد. از این پس پروژه جدید صدور گواهینامه شرکت اینتل با نام Intel Evo انجام خواهد گرفت. بر اساس این گواهینامه اینتل تضمین می‌کند که طول عمر لپ تاپ‌ها از 9 ساعت بیشتر خواهد بود.

اما همچنان باید منتظر بمانیم تا پس از ارائه این پردازنده‌ها به بازار تست و ارزیابی‌های دقیق‌تری بر روی آن انجام بشود تا میزان صحت ادعاهای اینتل بررسی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*