کاغذ الکترونیکی NTXPAPER

TCL از دو تبلت ، یک ساعت هوشمند و نمایشگر کاغذ الکترونیکی NTXPAPER رونمایی کرد

TCL در نمایشگاه ایفا 2020 از دو تبلت TabMid و TabMax رونمایی کرد. این شرکت همچنین از ساعت هوشند Move Time و نمایشگر کاغذ الکترونیکی NTXPAPER پرده برداشت.

ایفا 2020 با اینکه در شرایط معمولی برگزار نشد اما همچنان فرصت مناسبی  بود تا برند‌ها دستاورد‌های جدید خود را معرفی کنند.  TCL امسال محصولات زیادی را در کنفرانس ایفا 2020 خود رونمایی کرد. این شرکت که در زمینه محصولات صوتی و تصویری شناخته می‌شود، از تبلت‌های TabMid و TabMax پرده برداشت. شرکت چینی همچنین ساعت هوشمند Move Time و نمایشگر کاغذ الکترونیکی NTXPAPER را در ایفا 2020 به نمایش گذاشت.

تبلت‌های TCL TabMid و TabMax

تبلت‌های TCL TabMid و TabMax با وجود اینکه نسبت به سامسونگ گلکسی تب S7 جدید چشمگیر نیستند اما با این وجود، می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای افراد با بودجه کم باشند. تبلت TabMax همانطور که از اسمش معلوم است، مشخصات بالاتری دارد. این محصول با نمایشگر 10.36 اینچی خود وضوح 2000 در 1200 پیکسلی (Full HD+) ارائه می‌دهد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار کم بوده به گفته‌ی شرکت سازنده، از قلم دیجیتالی پشتیانی می‌کند.

تبلت TabMax به پردازنده مدیاتک MT8768T مجهز شده و همراه با آن 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است. در پشت این تبلت دوربین 13 مگاپیکسلی و در پنل جلویی دوربین 8 مگاپیکسلی تعبیه شده است. این تبلت باتری به ظرفیت 8 هزار میلی‌آمپر ساعت دارد. محصول TCL در دو مدل LTE و Wi-FI با قیمت‌های 353 و 294 دلار  در اواخر امسال عرضه خواهد شد.

کاغذ الکترونیکی NTXPAPERتبلت دیگری که توسط TCL معرفی شد، TabMid نام گرفته. این دیوایس نمایشگری به اندازه 8 اینچ و رزولشون 1200 در 1290 پیکسل به همراه دارد. TabMid از چیپست اسنپدراگون 665 نیرو می‌گیرد و 4 گیگابایت حافظه رم به همراه 64 گیگابایت حافظه داخلی برای آن تنظیم شده است. دوربین پشت 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی دیگر مشخصه‌های این تبلت هستند که چندان مناسب عکس‌برداری نخواهد بود. باتری این محصول نیز 5500 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد. این تبلت در سه‌ماهه پایانی سال جاری با قیمت 270 دلار به بازار خواهد آمد.

ساعت هوشمند TCL Move Time

کاغذ الکترونیکی NTXPAPERTCL طی مراسم خود همچنین از ساعت هوشمند TCL Move Time رونمایی کرد. این ساعت هوشمند شباهت زیادی با اپل واچ دارد. اسمارت واچ TCL از نمایشگر 1.41 اینچی با وضوح 320 ذر 360 برخوردار است. چیپست اسنپدراگون Wear 2500 به همراه 512 گیگابایت حافظه رم و 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی از دیگر مشخصات این گجت هستند. TCL Move Time باتری 600 میلی‌آمپرساعتی به همراه دارد. این ساعت با یک بار شارژ کامل، تا دو روز شارژدهی خواهد داشت. عمده‌ قابلیت‌های این ساعت، نظارت بر سلامتی است. ساعت TCL با قیمت 270 دلار عرضه خواهد شد.

نمایشگر کاغذ الکترونیکی NTXPAPER

کاغذ الکترونیکی NTXPAPERشاید جذاب‌ترین بخش کنفرانس TCL در نمایشگاه امسال، معرفی نمایشگر کاغذ الکترونیکی NTXPAPER باشد. TCL از آن به عنوان ترکیبی هنری از نمایشگر و کاغذ یاد کرده است. این نوع جدید از نمایشگر وضوح تصویر Full-HD را به همراه کاهش لرزش تصویر، روشنایی و نور آبی مضر ارائه می‌کند.

این نوع اسکرین، جایگزینی برای جوهر الکترونیکی است که ویژگی‌های پیشرفته دارد و برخی از محدودیت‌های جوهر الکترونیکی مانند پالت رنگی محدود، نرخ رفرش نمایشگر و تراکم پیکسلی کم را از بین می‌برد.

به گفته‌ی TCL، نمایشگر کاغذ الکترونیکی NTXPAPER ، گواهینامه‌های حفاظت از چشم را از آزمایشگاه Rhine آلمان کسب کرده است. مصرف برق این نوع نمایشگر، 65 درصد کم‌تر از LCD معلومی است که باعث بازده بالاتر باتری و در کل افزایش طول عمر آن خواهد شد.

نمایشگر کاغذ الکترونیکی NTXPAPER در مقایسه با LCD معمولی 36 درصد باریک‌تر است. این فناوری برای تلفن‌های هوشمند طراحی نشده و صرفا برای استفاده در دستگاه‌هایی با فرمت بزرگ مانند تبلت و کتابخوان‌ها کاربرد دارد. با اینکه این نماشگر جدید تجربه ایده‌ آلی برای کتاب خواندن فراهم می‌کند اما امکان پخش محتوا و فیلم نیز روی آن وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*