گوشی هواوی با سیستم عامل هارمونی

اولین گوشی هواوی با سیستم عامل هارمونی سال آینده روانه بازار خواهد شد

اولین گوشی هواوی با سیستم عامل هارمونی سال 2021 به بازار خواهد آمد. گفته‌ مي‌شود این گوشی در حال حاضر طراحی و ساخته شده است.

هواوی در تلاش است تا محصولات آینده خود را تحت سیستم عامل اختصاصی خودش عرضه کند. به‌تازگی اعلام شد که نخستین گوشی هواوی با سیستم عامل هارمونی سال آینده روانه بازار خواهد شد. مدیرعامل این شرکت در آخرین مصاحبه خود بر عرضه گوشی هوشمند با سیستم عامل هارونی در سال 2021 تاکید کرد.

سال گذشته، با تحریم هواوی توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده، تولید کننده گوشی و تجهیزات شبکه چینی در صدد یافتن منابع جدید قرار گرفت. اصلی‌ترین مشکلی که تحریم‌ها برای هواوی به وجود آورد، قطع ارتباط این شرکت با گوگل بود. با این وجود هواوی از دسترسی به خدمات گوگل منع شد. اگرچه این اتفاق روی بازار تاثیر نداشت اما عدم تجهیز مدل‌های بین الملی به اکوسیستم گوگل، فشار زیادی را به شرکت چینی تحمیل کرد.

در آگوست سال 2019، هواوی اعلام کرد که سیستم عامل اختصاصی خودش را به نام هارمونی توسعه داده است. در آن زمان تصور می‌‌شد که هواوی بلافاصله این OS را جایگزین اندروید خواهد کرد که البته این اتفاق رخ نداد. ریچارد یو، مدیرعامل گروه محصولات مصرفی هواوی، اشاره کرد که این سیستم عامل برای طیف وسیعی از محصولات شامل بلندگو‌های هوشمند، تبلت‌، ساعت‌های هوشمند، کامپیوتر‌، خودرو و تلفن‌های هوشمند قابل استفاده خواهد بود. هواوی همچنین اشاره داشت که این سیستم عامل برای تمامی دستگاه‌های دارای مشخصات پایین و مشخصات حرفه‌ای قابل استفاده خواهد بود. تاکنون سیستم عامل هارمونی تنها در تلویزیون هوشمند این شرکت به‌کارگرفته شده است.

آقای یو امروز اعلام کرد اولین گوشی هواوی با سیستم عامل هارمونی سال 2021 عرضه خواهد شد. نسخه جدید سیستم عامل هارمونی 10 سپتامبر در جریان کنفرانس توسعه دهندگان هواوی (HDC 2020) رونمایی خواهد شد. به‌زودی گجت‌های جدیدی از جمله ساعت‌های هوشمند با این سیستم عامل معرفی خواهد شد.

به گفته‌ی یو ، هواوی مدت‌هاست که روی گوشی هوشمند جدید خود با این پلتفرم کار می‌کند اما مذاکرات با شرکت گوگل باعث تاخیر در عرضه آن‌ها شده است. البته این بدان معنا نیست که هواوی امید خود را نسبت به سیستم عامل اختصاصی‌اش از دست داده باشد. به گفته مدیر عامل شرکت، سیستم عامل هارمونی در نهایت به یک بستر بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

هواوی با مشکلات زیادی در تامین نرم افزار و قطعات محصولاتش رو‌به‌رو است. این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد نسل جدید گوشی‌های هواوی میت 40 را با تراشه‌ کایرن 9000 روانه بازار کند. اما طبق قانون صادارات جدیدی که توسط ایالات متحده وضع شده، تامین کنندگان قطعات از 24 شهریور به هواوی فطعات ارسال نخواهند کرد.

گوشی هواوی با سیستم عامل هارمونیبه گفته‌ی آقای یو، شرکت TSMC تحت تحریم‌های ایالات متحده فقط سفارشات قبل از 15 سپتامبر را قبول کرده است و از این تاریخ به‌ بعد دیگر نمی‌تواند برای هواوی تراشه تولید کند. بنابراین کایرین 9000 ممکن است آخرین نسل از چیپست‌های پرچمدار هواوی باشد.

هواوی در سال گذشته پس از اپل، بزرگترین مشتری شرکت TSMC بود اما این همکاری از تاریخ TSMC به پایان خواهد رسید. گفته شده خط تولید شرکت TSMC  24 ساعته فعال خواهد بود تا تراشه‌های مورد نیاز هواوی را پیش از اتمام مهلت مقرر تحویل دهد.

هواوی برای تامین قطعات مورد نیاز خود در تلاش است تا همکاری خود را با شرکت مدیا تک افزایش دهد. این شرکت تصمیم دارد برای ادامه کار با هواوی پس از تاریخ اعلام شده به ایالات متحده درخواست مجوز ارسال کند.

با فرض اینکه هواوی بتواند به اندازه کافی پردازنده‌ی 5 نانومتری برای سری میت 40 ذخیره کند، این شرکت زمان کمی جهت پیدا کردن تامین کننده قطعات برای محصولات آینده خود خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. هواوی از نظر کیفیت عالیه