تاریخ سازترین هکرهای جهان

جنجالی ترین و تاریخ سازترین هکرهای جهان‌ را بشناسید

با افزایش استفاده از اینترنت وجود هک در دنیای امروزی بسیار افزایش یافته است. در این مطلب با تاریخ سازترین هکرهای جهان آشنا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شویم.

امروزه اینترنت بیشتر از هر چیزی به زندگی انسان‌ها نفوذ کرده است و ما با استفاده از آن کارهایمان را به سهولت انجام می‌دهیم. اما این تمام ماجرا نیست زیرا با شنیدن اسامی مانند هک، حریم خصوصی، جاسوسی، یا اطلاعات شخصی، ترسی هر چند مبهم به سراغمان می‌آید. ولی این ترس زیاد هم ناخوشایند نیست برای این که باعث می‌شود ما آگاهی‌مان را نسبت به این موضوع‌ها بیشتر کنیم. یکی از این موضوع‌های مهم بحث هک است؛ هک با معانی مختلفی که دارد گاه می‌تواند به سود شما و یا ضررتان باشد.

در واقع هک افزایش سطح دسترسی به یک مجموعه از راهی غیر معمول یا غیر قانونی است. در طول تاریخ هکرهای بسیاری که کلاه‌سیاه نامیده می‌شوند با هدف خرابکاری و نفوذ به حریم شخصی افراد سعی در دسترسی به اطلاعات بانکی، پسوورد یا پین‌ها، و بسیاری از اطلاعات شخصی دیگر دارند. ما در گجت نیوز تعدادی از تاریخ سازترین هکرهای جهان‌ را معرفی می‌کنیم.

معرفی تاریخ سازترین هکرهای جهان

مارکوس هس (Markus Hess)، هکر سیستم‌های نظامی آمریکا 

هکر های جهان

شوروی سابق در سال 1980 یک فرد آلمانی را توسط KGB استخدام کرد تا وارد سیستم‌های نظامی آمریکا شده و به اطلاعات آنها دستبرد بزند. او از دانشگاه برمن آلمان شروع و توانست به 400 کامپیوتر توسط شبکه‌های Datax_p نفوذ کند. از جمله هک‌های او می‌توان به سیستم‌های نظامی آلمان و ژاپن و دیتاسنترهای Optimis در پنتاگون و سیستم‌های MIT کمبریج اشاره کرد.

فعالیت‌های او توسط ستاره شناس مدیریت مرکز کامپیوتر آزمایشگاه لارنس برکلی (LBL) به نام کلیفورد استول شناسایی و او دستگیر شد. مارکوس هس پس از دستگیری در زندان کتابی با نام «تخم فاخته» را تألیف کرد.

رابرت موریس(Robert Tappan Morris)، هکر کلاه سیاه 

هکر های جهان

رابرت موریس خالق اولین کرم رایانه‌ای بود. او در سال 1988 دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه کورنل بود که با داشتن یک ایده برای فهماندن اندازه وب کرم رایانه‌ای را ایجاد کرد. او مدعی بود که هیچ‌گاه قصد آلوده کردن اینترنت را نداشته است و فقط یک نقض طراحی باعث شد تا کرم به سطوح بالاتری ارتقا یابد و آسیب‌های شدیدی به اینترنت وارد کند.

پس از این موضوع، موریس به عنوان منبع کرم‌های اینترنتی شناخته شد و در سال 1990 به سه سال حبس تعلیقی و جریمه نقدی و همچنین 400 ساعت خدمت اجتماعی و پاک‌سازی اینترنت محکوم شد. او در حال حاضر یکی از اساتید مهم دانشگاه MIT است.

ولادمیرلوین (Vladimir Levin)، هکر سیتی بانک

هکر های جهان

معمولا هک‌های مالی بسیار زیاد است و هکرها انگیزه‌ی خاصی برای این کار دارند. در سال 1995 ولادیمیر لوین با استفاده از یک کامپیوتر در لندن توانست پسوردها و کدهای مشتریان بانک را به دست آورد و میلیون‌ها دلار از سیتی بانک سرقت کند. در نهایت در سال 1998 اف‌بی‌آی او را در فرودگاه لندن به همراه حدود 3.7 میلیون دلار پول دستگیر کرد و او به سه سال زندان و جریمه نقدی بسیار بالا محکوم شد.

جاناتان جیمز (Jonathan James a.k.a. comrade)، هکر ناسا

هکر های جهان

Comrade یا جاناتان جیمز، نوجوان‌ترین مجرم جرائم سایبری به شمار می‌آید. در سال 1999 جاناتان که 16 سال داشت توانست به مرکز کامپیوتر‌های ناسا حمله کند و به نرم افزار اختصاصی این مرکز دسترسی پیدا کند. این نرم افزار هک شده توسط او تمامی شرایط محیطی و فیزیکی ایستگاه‌های بین‌المللی فضایی، مانند دما، رطوبت را کنترل می‌کرد. پس از این بحران ناسا مجبور به خاموش کردن سیستم‌های کامپیوتری خودت به مدت سه هفته شد که مبلغی در حدود 41000 دلار به ناسا خسارت وارد کرد.

به گفته مقامات ناسا این اسناد به سرقت رفته توسط جاناتان جیمز 1.7 میلیون دلار ارزش داشته و پس از دستگیری، وی به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد و در دادگاه مجبور به نوشتن یک نامه عذرخواهی به ناسا و وزارت دفاع کشور شد.

اما این سرقت اطلاعات پایان کار او نبود؛ وی پس از چند سال محکوم به سرقت میلیون‌ها کارت اعتباری شد اما این ادعا را رد کرد. در سال 2008 جیمز در حمام خودکشی کرد و فقط از او یک نامه با این عنوان باقی مانده بود:

من به عدالت سیستم قضایی ایالات متحده اطمینان ندارم، شاید مرگ من و این نامه پیامم را به مردم جهان برساند.

گری مک کینون (Gary McKinnon)، هکر ارتش ایالات متحده

هکر های جهان

در سال‌های 2001 و 2002 مک کینون اسکاتلندی متهم به هک چندین کامپیوتر نظامی ایالات متحده شده بود. او اذعان کرده بود که هدفش تنها یافتن اطلاعاتی درباره اشیای پرنده بوده اما مقامات نظامی چنین عقیده‌ای نداشتند. به گفته‌ی آنها مک کینون آسیب‌های جدی به سیستم‌های ایالات متحده وارد کرده بود؛ از جمله حذف کردن فایل‌های مهم که باعث شده اختلالاتی در شبکه اینترنتی آن‌ها به وجود بیاید.

در حالی که دادگاه حکم بسیار سختی برای او در نظر گرفته بود، او همچنان ادعا می‌کرد تصاویر فوق‌العاده‌ای از اشیای پرنده که آرزویش را داشت در سیستم‌های آن‌ها دیده است.

آدریان لامو (Adrian Lamo)، هکر نیویورک تایمز

هکر های جهان

یکی از هکر‌های معروف جهان آدریان لامو ملقب به (هکر بی خانمان) است. دلیل این لقب، هک سیستم‌های مشهور جهان مانند نیویورک تایمز، یاهو و مایکروسافت بود. در سال 2002 او به شبکه داخلی نیویورک تایمز متصل شد و توانست به بسیاری از پرونده‌های حساس از جمله پایگاه داده گسترده آن دسترسی پیدا کند. او نام‌ها، شماره تلفن، آدرس محل سکونت، و سایر اطلاعات مهم افراد بزرگی چون کارویل، جیمز بیکر وزیر امور خارجه را به دست آورد. پس از آن نام خود را به عنوان متخصص هک، امنیت ملی اطلاعات و ارتباطات به این پایگاه داده اضافه کرد. وی 15 ماه پس از بررسی و تعقیب او توسط دادستان در سال 2003 در کالیفرنیا دستگیر شد.

او بیماری روانی داشت و از سندروم آسپرگر رنج می‌برد. در طی دوران زندگی‌اش به دلیل‌های مختلف از جمله، حمله با اسلحه به نامزدش به روان پزشک مراجعه کرده بود.

آلبرت گونزالس (Albert Gonzalez)، هکر TJX

هکر های جهان

بزرگ‌ترین کلاهبردار اینترنتی جهان که نام آن آلبرت گونزالس می‌باشد از تاریخ 2005 تا 2007 بیش از 90 میلیون کارت اعتباری و کارت بدهی TJX را به سرقت برد. او همچنین از خرده‌فروشانی مانند فروشندگان کفش نیز دزدی کرد. آلبرت گونزالس فعالیت هکری خود را با رهبری گروهی با نام ShadowCrew آغاز کرد و به کارهای جعل از جمله جعل کارت‌های بیمه، شناسنامه و پاسپورت پرداخت.

او در سال 2008 مغز متفکر هک سیستم‌های پرداخت هارتلند بود و در سال 2009 به 20 سال حبس در زندان محکوم شد. گنزالس مانند دیگر هکران که به دنبال شهرت و قدرت هستند، نبود و فقط کارهایی انجام می‌داد که بتواند پول بیشتری به جیب بزند. همچنین شعار مشهور او این بود که «پولدار شوید یا در حال تلاش بمیرید».

انانیموس (Anonymous)، هکر HB Gary

هکر های جهان

انانیموس به معنای ناشناس (Anonymous) می‌باشد و به گروه نامتمرکز از متخصصین امنیت شبکه‌های کامپیوتری متعلق به کشورهای مختلف گفته می‌شود که به صورت ناشناس به عنوان هکتیویسم فعالیت می‌کنند. به گفته آنها انانیموس جنبشی سیال است که هرکس می‌تواند در آن عضویت داشته باشد.

این گروه هکری تا سال 2008 بیشتر هک‌های ترول مانند انجام می‌دادند که بعد‌ها توسعه پیدا کردند و در سال 2011 یکی از تاریخ‌سازترین هک‌ها را انجام دادند. مدیرعامل شرکت HBGary که نام آن ارون بار (Aaron Barr) است اعلام کرده بود که از هویت تعدادی از هکران ناشناس آگاهی دارد و پس از افشای آنها تعدادی دستگیر شدند و همین امر باعث شد تا این گروه به فکر انتقام بیفتد و به سیستم‌های HBGary نفوذ کرده و بسیاری از اطلاعات و اسناد خصوصی این شرکت مانند ایمیل‌ها و غیره را در اینترنت منتشر کنند.

این گروه ناشناس در سال 2015 نیز به دنبال حملات نوامبر 2015 پاریس علیه گروه داعش اعلان جنگ کردند و موفق شدند تعداد 5500 حساب توییتری متعلق به داعش را با تصاویر مستهجن هک کنند.

همینطور آنها در تاریخ 14 سپتامبر 2016 تعداد 20 هزار از سایت‌های انگلیسی و اسرائیلی را هک کردند و در تاریخ 4 اکتبر 2018 نیز باعث شدند اختلالاتی شدید و قطعی چند ساعته‌ای در شبکه PSN سونی اتفاق بیفتد.

گروه Lulzsec، هکر سونی پیکچرز

هکر های جهان

گروه Lulzsec که زیرمجموعه‌ای از گروه انانیموس می‌باشند، افشاگر نقض‌های امنتی هستند و از این کار بسیار لذت می‌برند. این گروه سایت‌هایی مانند فوکس، سونی و سازمان سیا را هک کردند و شعار آنها «ما به امنیت شما می‌خندیم» می‌باشد.

آنها که در تاریخ 31 خرداد ماه امسال خبر از منحل شدن گروهشان دادند در همین راستا به وب سایت‌های بسیار، هک اطلاعات شخصی کاربران اینترنتی، حساب‌های بانکی، پست‌های الکترونیکی و غیره حمله کردند و در بعضی از این هک‌ها اطلاعات را در دنیای اینترنت به اشتراک گذاشتند. از جمله این حملات می‌توان به هک و اشتراک‌گذاری 62 هزار ایمیل و پسورد در اینترنت اشاره کرد.

مهم‌ترین هک این گروه در ژوئن 2011، هک دیتا سنترهای سونی پیکچرز بود که در آن اطلاعات و داده‌هایی از قبیل مشخصات کاربران، ایمیل‌ها و آدرس هزاران مشتری را به سرقت بردند.

گروه اینترنتی Lulzsec برخی از رهبران خود را در سال 2012 با دستگیر شدنشان از دست دادند که از جمله آنها می‌توان به Sabu که نام اصلیش هکتور خاویر است، اشاره کرد.

اد ماجرشیک، هکر تصاویر خصوصی سلبریتی‌ها

هکر های جهان

در سال 2014 سایت اپل توسط اد ماجرشیک هک شد و طی این هک تصاویر خصوصی هزاران کاربر بود که از جمله آنها می‌توان به سلبریتی‌های مشهور اشاره کرد. پس از گذشت دو سال از هک که مظنون پرونده‌اش Fappening بود، معرفی شد و طبق تحقیقات پلیس FBI و گزارش‌های هکرنیوز ماجرشیک خود را کارشناس فنی اپل معرفی کرد و از تمامی کاربران خواست تا رمزهای خود را تغییر دهند و سپس پس از کشف این رمزها به سیستم‌هایشان نفوذ کرد. او تمامی اطلاعات سرور آیکلود را دانلود کرد و در 4chan منتشر کرد. در حال حاضر تحقیقات پلیس FBI ادامه دارد و به زودی مجازات سنگینی در انتظار این هکر بد نام شیکاگویی خواهد بود.

تیم رزمندگان سایبری پاکستان (team hack pakistan)، هکر وب سایت مشهور هند

هکر های جهان

تیم رزمندگان سایبری پاکستان در سال 2018 تعداد 10 وب سایت هندی را هک کرد که از جمله آنها می‌توان به دانش هوانوردی ملی، مؤسسه مدیریت و فناوری نیروی زمینی، مؤسسه مدیریت نیروی زمینی، هیئت تحقیقات هسته‌ای و غیره اشاره کرد. این گروه پس از هر هک پرچم پاکستان را روی سایت‌ها به جای می‌گذارند.

آنها اخیرا یکی از وب سایت‌های مشهور با نام South Superstar را مورد حمله قرار دادند و آن را نابود کردند. به گفته این گروه این هک تلافی اقدامات هکرهای اژدهایی سیاه هند بوده که سیستم‌های حزب خلق پاکستان را مورد هدف قرار داده بودند. این حملات سایبری به دلیل ایجاد تنش‌های سیاسی در مرزهای هند و پاکستان بسیار گسترش یافته است.

حمله هکرهای چینی به آمریکایی‌ها

هکر های جهان

در سال 2015 حملاتی به سیستم‌های آمریکایی صورت گرفت که در پی آن اطلاعات بسیاری از مشتریان، کارمندان و آدرس ایمیل‌ها، رمزهای عبور، شماره امنیت اجتماعی و غیره هک شدند. پلیس FBI مسئولیت بررسی این حملات را بر عهده گرفت و طی تحقیقات آنها هکرهای چینی مظنون اصلی شناخته شدند. به گفته پلیس این هکرها از تکنیک‌های بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌گیرند و به سرقت اطلاعات می‌پردازند، اما هکرهای چینی این حملات را تکذیب می‌کنند.

اخیرا نیز پلیس فدرال و وزارت امنیت داخلی آمریکا طی بیانیه‌ای هشدارهایی مبنی بر تلاش هکرها و جاسوسان بسیار ماهر چینی جهت سرقت نتایج پژوهش‌های آمریکا در زمینه تولید واکسن کرونا و داروهای علاج این بیماری دادند. گفته می‌شود که آنها تمامی امکانات و منابع خود را در جهت این موضوع به کار گرفته‌اند تا بتوانند نتایج تحقیقات را به سرقت ببرند.

تیم ضربه (Impact team)، هکر سایت اشلی مدیسون

هکر های جهان

در سال 2015 تیم ضربه با هک سایت دوست‌یابی اشلی مدیسون اطلاعات 37 میلیون کاربر را به سرقت بردند. این گروه قبل از هک کردن به سایت مدیسون دستور داده بودند که فعالیت خود را قطع کرده و سایت را جمع آوری کنند، ولی مسئولین سایت به هکرها توجهی نکردند و به فعالیت خود ادامه دادند.

سایت اشلی مدیسون یکی از بزرگترین و مشهورترین سایت‌های دوست‌یابی است که با شعار «زندگی کوتاه است ، خیانت کن» برای افراد متأهل ایجاد شده است. هکرها اطلاعات بسیاری از کاربران متأهل که روابط نامشروع داشتند را در اینترنت منتشر کردند و همین موضوع باعث اوج گرفتن طلاق و خودکشی در غرب شد. تیم ضربه به صورت کاملا ناشناس فعالیت می‌کنند و از هویت آنها چیزی در دست نیست.

این گروه با این حرکت زندگی عاشقانه و شهرت افراد را در معرض خطر قرار دادند و این اقدام نقض بی سابقه‌ای از حریم خصوصی بود که سر و صدای زیادی را ایجاد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. alikakakm جز چهار هکر اول جهان جای گرفت

  2. واقعا صدا تغییر دادن خیلی باحاله و سخت