قیمت ایکس باکس سری ایکس

تاریخ عرضه و قیمت ایکس باکس سری ایکس مشخص شد

شرکت مایکروسافت سرانجام تاریخ عرضه و قیمت ایکس باکس سری ایکس را اعلام کرد. پیش فروش کنسول Xbox Series X نیز به زودی آغاز خواهد شد.

بازی موش و گربه شرکت مایکروسافت و سونی در نهایت به پایان رسید و مایکروسافت پیش قدم شده و تاریخ عرضه و قیمت ایکس باکس سری ایکس را رسما اعلام کرد. اتفاقی که طرفداران از مدت‌ها قبل منتظر آن بودند.

تا پیش از این، مایکروسافت در توئیتر اعلام کرده بود که کنسول سری اس در تاریخ 10 نوامبر (20 آبان) با قیمت 299 دلار عرضه خواهد شد. حالا در توئیتی دیگر، آن‌ها از تاریخ عرضه و قیمت ایکس باکس سری ایکس پرده برداشته‌اند.

تاریخ عرضه و قیمت ایکس باکس سری ایکس

قیمت ایکس باکس سری ایکس

طبق اعلام شرکت سازنده، کنسول Xbox Series X نیز در تاریخ 20 آبان عرضه می‌شود و قیمت آن مطابق با پیش بینی‌ها، 499 دلار خواهد بود. همچنین پیش فروش هر دو کنسول از 22 سپتامبر (1 مهر) آغاز می‌شود.

شرکت مایکروسافت، کنسول ایکس باکس وان را نیز در ابتدا با قیمت 499 دلار عرضه کرده بود که در آن دوره بسیار بالا و غیرمنطقی بود. آن‌ها در ادامه با حذف کینکت (Kinect)، قیمت کنسول را پایین آوردند اما هرگز نتوانستند به یک رقیب جدی برای پلی استیشن 4 تبدیل شوند. اما این بار شرایط متفاوت است، با توجه به هزینه ساخت، به نظر نمی‌رسد که سونی قیمت کنسول پلی استیشن 5 را پایین‌تر از 499 دلار انتخاب کند. از سوی دیگر، قیمت 299 دلاری سری اس حیرت انگیز بوده و بسیار پایین‌تر از چیزی است که مخاطبان انتظار داشتند. باید دید سونی در قبال این قیمت گذاری‌ها، چه واکنشی نشان می‌دهد و پلی استیشن 5 معمولی و دیجیتالی را با چه قیمتی عرضه می‌کند.

سری ایکس از نظر سخت افزاری، یکی از قدرتمندترین کنسول‌های تاریخ محسوب می‌شود و از پردازنده ذن ۲ (Zen 2)، کارت گرافیک RDNA 2، حافظه اس اس دی 1 ترابایتی، 16 گیگابایت رم، فناوری رهگیری پرتو و غیره بهره می‌برد. شما در تاریخ 10 نوامبر می‌توانید منتظر عرضه این کنسول مورد انتظار باشید.